The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری موفق بعد از سقط جنین با شناخت دلایل و علائم

بر اساس توصيه‌ های سازمان جهانی بهداشت، بانوان باید بعد از سقط جنین و قبل از بارداری مجدد بیش از شش ماه استراحت کنند تا بدن کمبودهای جسمی و روحی اش را جبران کند و متعادل شود. اما تحقيقات جدید، پرده از مسائلی برداشته‌ که بر توصیه‌ های سازمان جهانی بهداشت تاثیر می‌ گذارد و آنها را تغییر خواهد داد.

بارداری موفق بعد از سقط جنین

سقط‌ جنين تجربه‌ای دردناك است و در نهايت با احساس مقصربودن، شكست و افسردگی همراه می‌شود. به عبارتی، مادر عزادار می شود. اما به هر حال نمی توان كاری كرد. دنبال مقصر نباشید. از ماساژ درمانی يا طب سوزنی يا جلسه های روا‌نپزشكی كمك بگيريد تا حالتان بهتر شود. اگر بقايای جنین را داريد می توانيد آن را به آزمايشگاه برسانيد تا دليل سقط جنین مشخص شود. اما فراموش نكنيد، سقط جنين به معنی ناباروری نيست و می توانيد دوباره باردار شويد. توصيه می شود 1 تا 2 عادت ماهانه را پشت سر بگذارید و سپس برای بارداری دوباره اقدام كنيد تا هم بدن و هم ذهنتان از اثرات بارداری قبلی پاكیزه گردد.

بر اساس پژوهشی انگلیسی، انتظار برای بارداری مجدد بعد از سقط، احتمال موفقیت بارداری را کاهش می‌ دهد. در این تحقیق، 30937 خانم كه بين سال‌های 1981 تا 2000 سقط جنين انجام داده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. از آنها خواسته شد، فورا يك ماه پس از سقط، برای بارداری مجدد اقدام کنند (مگر اينكه از نظر پزشكی ممنوعيتی وجود داشت).

بررسی ها نشان داد؛ شانس «بارداری موفق» در بانوانی‌كه در فاصله زمانی «کمتر از 6 ماه» باردار شده بودند (از سقط)، بیشتر از خانم‌هایی بود که در فاصله 6 ماه تا یک سال بعد (از سقط) باردار شدنده بودند. تازه‌تر این که اکثر بانوانی‌ که دو سال بعد از بارداری ناموفق پيشين خود باردار شده بودند، مجددا دچار سقط شدند. نتايج بررسی ها نشان داد؛ هر چه بعد از سقط جنین برای بچه‌دار شدن بيشتر صبر كنيد، احتمال بچه‌دار شدن نیز كاهش می یابد.

نتايج این تحقیق برای بانوان امروزی بسیار قابل‌ توجه است. امروزه خانم‌ها خيلی دير براي بچه‌دار شدن اقدام می كنند، اگر بارداری ناموفق باشد و بخواهید بين دو بارداری مجددا فاصله‌ طولانی‌ تری را انتظار بکشید، شانس بچه‌ دار شدن شان به شدت افت می كند. قدرت باروری بانوان بعد از 35 سالگی كاهش چشمگيری خواهد داشت و بعد از 40 سالگی احتمال سقط جنين 30 درصد افزايش می يابد. در 45 سالگی از هر دو خانم يك نفر دچار سقط جنین می‌شود. بيشتر سقط جنين‌ها در سه ماهه نخست بارداری رخ می دهد و یک پنجم بارداری ها قبل از هفته 24 خاتمه می يابد.

برخی سقط جنين را مثل یک تابو می‌ دانند، اما واقعیت این است که این مسئله بيش از آن كه فکرش را می كنيد، عموميت دارد. سالانه 20 درصد بارداری ها به سقط ختم می شود، يعنی حدود 15 تا 25 درصد بانوان اين مساله را تجربه می كنند. بسياری از بانوان وقتی دچار سقط می شوند گوشه‌گير شده و نگرانی ها و سوال‌های بسیاری ذهن شان را گرفتار می كند، اما باید قبول کرد این مسئله نیز جزئی از روند طبیعی زندگی است. 

 

دلایل سقط جنین

آماده نبودن رحم: معمولا در اولين بارداری، احتمال سقط‌ جنين افزایش می‌ یابد و رايج‌ تر خواهد بود، دليل آن هم " آماده نبودن رحم " است. البته اين مساله موقتی است و بارداری های بعدی معمولاً موفقيت‌آميز خواهند بود.

اختلالات ژنتيكی: سقط خود‌ به‌ خود جنين، معمولا زمانی رخ می دهد كه جنين يا رويان به اختلالات ژنتيكی مبتلا است و نمی تواند در رحم لانه‌گزينی كند. در 90 درصد موارد، بدن خانم باردار به طور طبيعی این نوع جنین را پس می‌زند.

مسائل مردانه: گاهی كيفيت اسپرم مرد پايين است و همين موضوع باعث بروز سقط‌ جنین مكرر می شود. در چنين شرايطی معمولا پزشك آزمايش اسپرم تجويز می كند.

اختلالات هورمونی: در صورتی كه سقط‌ مكرر در هفته 8-7 بارداری رخ دهد، متهم اصلي اختلالات هورمونی است. معمولا برای درمان، شياف پژوژسترون تجويز می شود كه بايد تا هفته 12 بارداری استفاده شود.

اختلالات رحمی: گاهی نیز مشکلاتی مثل نافرمی رحم يا دهانه رحم باعث سقط‌ جنين می‌شوند. ممکن است به دليل فشارهای رحمی، دهانه رحم باز شده و رويان، خود‌ به‌ خود دفع ‌شود. در اين شرايط پزشك با دوختن دهانه رحم به ختم موفق بارداری كمك می كند.

عفونت‌ها: برخی عفونت‌های داخل رحمی یا واژنی نیز می توانند عامل بروز سقط‌ جنين باشد.

سبك زندگی: به نظر می رسد سبك نادرست زندگی نیز در اين موضوع دخيل باشد، اما هنوز به اثبات علمی نرسيده است. به مادران توصيه می شود، زمانی كه باردار می شوند سبك زندگی سالم‌تری را برگزينند و از محرک ها دوری کنند. 

 

 

علائم سقط جنين

علائم سقط جنین با توجه به سن بارداری متفاوت است، اما برخی موارد مشابه است: 

خون ريزی: خون ريزي، اولين نشانه هشداردهنده است. ممكن است ميزان خون ريزي در حد لك كمرنگ يا خونریزی بسيار شديد باشد، در هر دو صورت بايد فورا به اورژانس مراجعه كنید و بعد از سونوگرافی و انجام بررسی‌های لازم، استراحت مطلق الزامی است.

درد و خونريزی: معمولا بانوان قبل از سقط‌ جنين دچار درد نمی شود، اما اگر درد همراه با انقباضات شكمی، اسهال،‌ حالت تهوع و درد ماهانه باشد، می تواند علامت ابتدايی سقط باشد. اگر درد با خونريزی همراه نبود، لازم نيست به پزشك مراجعه كنيد. به هر حال اگر قرار باشد جنين سقط شود،‌ پزشك نمی تواند برای پيشگيری كاری انجام دهد. اگر درد با خونريزی همراه شد بايد به اورژانس مراجعه كنيد تا كورتاژ انجام شود.

توقف علائم بارداری: اتمام علائم مربوط به بارداری نیز می تواند نشانه سقط جنين باشد. گاهی رويان از بين می رود اما همچنان 4 تا 10 هفته در رحم باقی می ماند و نشانه‌هایی مثل خونریزی یا درد بروز نمی کنند.

 

باورهای درست و غلط در مورد سقط‌ جنين

سقط‌ جنين ژنتيكی است؟ خير. اين باور پايه علمی ندارد. به دلیل اینکه مادر شما جنينش را سقط‌ کرده است، الزاماً شما نيز اين تجربه را نخواهيد داشت.

خستگی و استرس عامل سقط‌ جنين است؟ خير. اين باور اشتباه است و از نظر علمی به اثبات نرسيده. البته برخی شرايط مثل بلند كردن اجسام سنگين،‌ مواجهه با سرب، مسافرت‌های طولانی، انجام ورزش‌های شديد، مصرف سيگار و الكل و برخی داروها و كافئين اين احتمال را افزايش دهد. اما خستگی یا استرس یا شنیدن یک خبر بد، به خودی خود عامل بروز سقط نيست.

تعداد بانوانی‌كه دچار سقط‌ می شوند، بسيار كم است؟ بهتر است " سقط‌ جنين تك " را از " سقط‌ جنين مكرر " يعني سه سقط پشت هم جدا كنيم. تنها يك درصد بانوان دنيا دچار سقط جنين مكرر می شوند، اما تعداد بانوانی كه دچار " سقط‌ جنين تك " می شوند، كم نيستند و 25 تا 30 درصد بانوان اين موضوع را تجربه می كنند.

منبع: ترجمه: سمیه مقصودعلی