The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چرا باید آمپول روگام در سقط جنین تزریق گردد؟

سقط تجربه دردناک و ناراحت کننده ای است که نه تنها پیامدهای روحی روانی زیادی را برای خانم ها به همراه دارد، بلکه از نظر جسمی نیز آن ها را تحت تاثیر قرار داده و احتمال وقوع عوارضی همچون خونریزی، عفونت و ... را افزایش می دهد. اما در کنار همه این موارد، اگر گروه خونی شما منفی باشد، سقط جنین به چالشی پیچیده تر تبدیل خواهد شد، زیرا باید به فکر اقداماتی همچون تزریق روگام باشید! می پرسید چرا؟ با ما همراه شوید تا با اهمیت تزریق آمپول روگام در سقط جنین آشنا شوید و بدانید علاوه بر ضرورت تزریق آمپول روگام در سقط جنین، چه موارد دیگری اهمیت دارد.

گروه خونی چیست؟

قبل از اینکه به روگام و اهمیت تزریق آن بپردازیم، بهتر است مفاهیم ابتدایی تر را با هم مرور کنیم. گروه خونی افراد، در واقع به نشانگرهایی گفته می شود که در سطح گلبول های قرمز وجود دارند و بر این اساس گروه خونی شما می تواند A، B، AB یا O باشد. به علاوه گلبول های قرمز خون دارای پروتئینی در سطح سلول هستند که Rh نامیده می شود. بنابراین شما می توانید Rh مثبت باشید، به این معنی که شما در سطح گلبول های قرمز خود حاوی پروتئین Rh هستید و یا اینکه ممکن است شما Rh منفی باشید، به این معنی که این پروتئین را در سطح گلبول های قرمز خود ندارید.

بر این اساس گروه خونی شما ممکن است O+، −O، A+، A-، B+، B-، AB+ یا −AB باشد که این مساله با آزمایش خون در اولین ویزیت دوران بارداری و یا در بررسی های پیش از بارداری مشخص خواهد شد.

اگر گروه خونی Rh منفی باشد، در بارداری چه اتفاقی خواهد افتاد؟

Rh منفی بودن به این معنا است که شما پروتئین Rh را بر روی گلبول های قرمز خود ندارید. این مساله به خودی خود هیچ مشکلی را برای شما یا جنین ایجاد نخواهد کرد، اما اگر Rh گروه خونی همسر شما مثبت باشد، شرایط متفاوت و پیچیده خواهد شد!

در مادرانی که Rh منفی داشته و همسران آن ها Rh مثبت باشند، این احتمال وجود دارد که جنین نیز Rh مثبت شود و در این صورت، اگر به دلیلی مقداری از خون جنین به جریان خون مادر وارد شود، سیستم ایمنی بدن مادر، گلبول های قرمز جنین که حاوی پروتئین Rh هستند را به عنوان عامل بیگانه و خارجی شناسایی کرده و آنتی بادی هایی را علیه آن ها تولید می کند.

این آنتی بادی ها در خون مادر باقی مانده و به اصطلاح باعث حساس شدن بدن به Rh می شوند، بنابراین اگرچه در این بارداری مشکلی ایجاد نمی شود، اما در بارداری های بعدی اگر باز هم جنین Rh مثبت باشد، آنتی بادی های موجود در بدن مادر از طریق جفت به گلبول های قرمز خون جنین که Rh مثبت هستند حمله کرده و با تخریب آن ها می تواند منجر به بروز مشکلاتی همچون کم خونی از نوع همولیتیک، زردی، آسیب مغزی، تجمع مایعات در بدن جنین (هیدروپس فتالیس) و یا حتی مرگ جنین شود.

در چنین شرایطی روگام به عنوان یک فرآورده دارویی نجات بخش عمل کرده و اگر به موقع آن را تزریق کنید، مانع از حساس شدن بدن خواهد شد.

روگام چیست؟

ایمونوگلوبولین آنتی دی (Anti-D Immune Globulin) که با عنوان روگام شناخته می شود، فرآورده ای تزریقی و یک محلول به دست آمده از پلاسمای خون انسان است که مانع از حساس شدن بدن به Rh مثبت گلبول های قرمز جنین می شود.

چرا باید آمپول روگام در سقط جنین تزریق گردد؟

در هر شرایطی که احتمال ورود خون جنین به جریان خون مادر وجود دارد، آمپول روگام می بایست تزریق شود تا از حساس شدن بدن به Rh جلوگیری کند و سقط جنین و یا حتی شرایط تهدید به سقط جنین نیز یکی از همین موارد است. در واقع فرقی نمی کند که شما در هفته چندم بارداری سقط جنین را تجربه کنید، در هر حال تزریق آمپول روگام الزامی و مهم است تا مانع وقوع اتفاقات ناخوشایند در آینده شده و بتوانید باز هم باردار شده و بارداری سالمی را تجربه کنید. به علاوه اگر سقط جنین رخ نداده و صرفا به دلیل شرایط تهدید به سقط، لکه بینی و خونریزی را تجربه کنید، باز هم تزریق آمپول روگام ضروری است. بنابراین به محض وقوع خونریزی در بارداری پزشک خود را در جریان قرار دهید تا اقدامات لازم را انجام دهد.

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که اگر گروه خونی جنین منفی باشد، چطور؟ آیا باز هم تزریق آمپول روگام ضروری است؟ خب، در حقیقت خیر! اما مساله اینجا است که ما نمی توانیم به راحتی گروه خونی جنین را تشخیص دهیم و با توجه به اینکه تزریق روگام در عمل ضرر یا مشکل خاصی را برای خانم ها ایجاد نمی کند، بنابراین به ناچار می بایست گروه خونی جنین را مثبت در نظر گرفته و روگام را تزریق کنید تا در آینده پشیمانی به بار نیاید!

زمان تزریق آمپول روگام در سقط جنین

فرقی نمی کند که در شرایط تهدید به سقط جنین قرار داشته باشید و یا اینکه واقعا در حال تجربه سقط باشید، در هر حال، خونریزی و لکه بینی در بارداری یک علامت خطر در نظر گرفته شده و به محض وقوع آن می بایست برای تزریق روگام اقدام کنید. با این تفاوت که اگر قبل از هفته 13 بارداری باشید، تنها کافی است 50 میکروگرم روگام تزریق نمایید و اگر سن بارداری شما بیشتر از 13 هفته باشد، دریافت یک دوز کامل روگام که برابر با 300 میکروگرم است، الزامی است. نکته طلایی که باید در نظر داشته باشید این است که شما ظرف 72 ساعت از شروع خونریزی برای تزریق روگام وقت دارید و بنابراین باید در اسرع وقت برای انجام اقدامات لازم به پزشک خود مراجعه نمایید. همچنین فراموش نکنید که اگر گروه خونی شما مثبت باشد، به هیچ عنوان نیازی به تزریق آمپول روگام در سقط جنین و یا در هر شرایط دیگری ندارید.

مطالعه بیشتر:

زمان دقیق تزریق و عوارض آمپول روگام (آنتی D)

زمان تزریق آمپول روگام در بارداری با گروه خونی o منفی

گروه خونی O منفی در بارداری ، آمپول رگام کی تزریق شود؟

اگر آمپول روگام نزنیم چه می شود وگروه خونی مثبت و منفی چیست؟

?پرسش و پاسخ های آمپول روگام در سقط جنین

زمان تزریق آمپول روگام در سقط جنین کی هست؟

فرقی نمی کند که در شرایط تهدید به سقط جنین قرار داشته باشید و یا اینکه واقعا در حال تجربه سقط باشید، در هر حال، خونریزی و لکه بینی در بارداری یک علامت خطر در نظر گرفته شده و به محض وقوع آن می بایست برای تزریق روگام اقدام کنید.

چرا باید آمپول روگام در سقط جنین تزریق گردد؟

در هر شرایطی که احتمال ورود خون جنین به جریان خون مادر وجود دارد، آمپول روگام می بایست تزریق شود تا از حساس شدن بدن به Rh جلوگیری کند و سقط جنین و یا حتی شرایط تهدید به سقط جنین نیز یکی از همین موارد است.

آیا تزریق آمپول روگام به چند هفته سقط کردن ربطی دارد؟

خیر. فرقی نمی کند که شما در هفته چندم بارداری سقط جنین را تجربه کنید، در هر حال تزریق آمپول روگام الزامی و مهم است تا مانع وقوع اتفاقات ناخوشایند در آینده شده و بتوانید باز هم باردار شده و بارداری سالمی را تجربه کنید.

اگر سقط نداشتیم و فقط لکه بینی داشتیم هم باید روگام بزنیم؟

بله. اگر سقط جنین رخ نداده و صرفا به دلیل شرایط تهدید به سقط، لکه بینی و خونریزی را تجربه کنید، باز هم تزریق آمپول روگام ضروری است

منبع: mottchildren