The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رحم تحریک پذیر چیست و چه تفاوتی با براکستون هیکس دارد؟

به خوبی می‌دانیم که هورمون های بارداری، شما را بیشتر از همیشه بد خلق می‌کنند. ممکن است خانواده شما درباره چگونگی تحریک پذیری رحم تان، با شما شوخی کنند، اما رحم تحریک پذیر (irritable uterus)، بیماری‌ای واقعی است که باعث ناراحتی‌های و دردهای بسیار شدیدی در مراحل آخر بارداری می‌شود.

رحم تحریک پذیر چیست؟

ممکن است رحم شما نیز تحریک پذیر باشد، البته چنین اتفاقی به ندرت اتفاق می‌افتد. ولی  اغلب اوقات باعث می‌شود بارداری شما آزاردهنده طی شود.

زمانی رحم تحریک پذیر می‌شود که ماهیچه های رحمی منقبض شود، دقیقا مثل زمان زایمان، ولی باعث تغییر حالت گردنه و دهانه رحم نمی‌شود. برخی از بانوان، انقباضات رحم تحریک پذیر را مانند انقباضات براکستون هیکس (انقباضات در آمادگی برای زایمان) برای طولانی مدت احساس می‌کنند. ولی در برخی دیگر، این انقباضات مانند انقباضات ماهیچه‌ای، ضعیف و مداوم و پراکنده هستند.

 

تفاوت رحم تحریک پذیر با انقباضات براکستون هیکس

تحریک پذیر شدن رحم، اغلب با انقباضات براکستون هیکس اشتباه گرفته می‌شود، چرا که ماهیچه‌هایی که این انقباضات را بوجود می‌آورند، مشترک هستند. اما تفاوت اصلی این است که انقباضات براکستون هیکس بدون هیچ اقدامی به شکل نامنظمی می‌آیند و می‌روند، درحالی‌که انقباضات رحم تحریک پذیر تا زمانی‌که قادر به آرام کردن آن نباشید، ادامه خواهند داشت. یک مادر باردار می‌گوید: در ابتدا، به من گفته شد که این انقباضات، براکستون هیکس است، اما می‌دانستم که مشکل این نیست، چرا که این شبیه به انقباض نبود و بیشتر شبیه سفتی‌ای بود که برای ساعت‌ها باقی می‌ماند.

نام دیگر براکستون هیکس، "انقباضات دروغین، کاذب یا تمرینی" است، زیرا انقباضات زایمان و روند باز شدن دهانه رحم را تقلید می‌کند. ولی تحریک پذیری رحم تاثیری بر دهانه و گردنه رحم ندارند.

 

آیا رحم تحریک پذیر منجر به زایمان زودرس می شود؟

بانوانی که مبتلا به رحم تحریک پذیر هستند، تشخیصِ انقباضات واقعی زایمان (زایمان زودرس) از گرفتگی‌های رحم‌ تحریک پذیر بسیار سخت و پیچیده است. اما جالب است بدانید که تحریک پذیر شدن رحم به خودی خود باعث زایمان زودرس نمی‌شود. زایمان زودرس زمانی رخ می‌دهد که انقباضات باعث باز‌شدگی دهانه و گردنه رحم شود. رحم تحریک پذیر معمولاً باعث باز شدگی دهانه رحم نمی‌شود، اما انقباضاتی پیاپی و شدید می‌تواند باعث آن شود. اما بانوان مبتلا به رحم تحریک پذیر نسبت به هر باردار دیگر (هجده و هفت دهم درصد نسبت به 11 درصد) در خطر بیشتری برای ورود به مراحل زایمان و به دنیا آوردن نوزاد خود هستند. اگر دچار انقباضات زودرس شدید هستید، مراقب پزشکی شما برای تشخیص این‌که آیا علتی برای نگرانی‌ وجود دارد یا خیر، به ارزیابی انقباضات خواهد پرداخت. این مراحل برای رحم تحریک پذیر در اواخر بارداری اجرا می‌شود. بنابراین مراقب نشانه‌های دیگر زایمان مثل خونریزی، ترشح مایعات، ترکیدن کیسه آب باشید و اگر انقباضات در حال قوی شدن و منظم‌تر شدن هستند، سریعاً با مراقب پزشکی خود تماس بگیرید.

 

آیا تحریک پذیری رحم قابل درمان است؟

متاسفانه بجز زایمان فرزندتان درمان دیگری وجود ندارد، اما روش‌هایی برای مدیریت مشکل وجود دارد. پریشانی و ورزش بیش از حد این مشکل را بدتر می‌کند و تنها مسئله‌ای که واقعاً به شما کمک می‌کند، دراز کشیدن و نشستن در وضعیتی است که پای شما بالا قرار بگیرد. خانم بارداری که انقباضات رحم تحریک پذیر را تجربه کرده می‌گوید: پیش از این، برای اجرای کارها به خودم فشار می‌آوردم و مشکلم بدتر می‌شد، بنابراین پس از گفتگویی با متخصص زنان و زایمان، مشکل خود را پذیرفتم. دراز کشیدن در وان آب گرم بسیار کمک خوبی بود. همچنین مصرف منگنز را شروع کردم که در آرام کردن ماهیچه‌هایم بسیار مفید بود، در ضمن شنا کردن آرام نیز بسیار آرامش بخش است.  

 

مطالعه بیشتر:

1- 12 راه برای آرام کردن درد انقباضات کاذب در بارداری

2- تفاوت درد زایمان واقعی و انقباضات براکستون‌ هیکس چیست؟

3- تفاوت انقباضات رحمی و علائم زایمان در بارداری

4- انواع انقباضات رحمی در بارداری چگونه است؟