The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین روش برای درمان جمع شدن شير در سينه

شیردهی پستانی یکی از کارهایی است که احتمالاً اجرای آن نسبت به آنچه به نظر می‌رسد بسیار سخت‌تر است، اما به علت فواید شگفت‌انگیزی که برای شما و فرزندتان دارد، بسیار ارزشمند است. در برخی موارد تجمع بیش از حد شیر در درون سینه ها آنها را بسیار دردناک می کند و مادران به دنبال راهکار هایی برای درمان جمع شدن شير در سينه می گردند.

درمان جمع شدن شير در سينه

بعد از 3 الی 5 روز از زایمان، تولید شیر به حداکثر اندازه خود می رسد و طبیعی است که سینه ها بزرگ و متورم شده و نیز دردناک شوند. مصرف زیاد مایعات گرم با افزایش تولید شیر این مسأله را بدتر خواهد کرد. بنابراین درمان جمع شدن شير در سينه چیست؟

درصورت ایجاد فشار بیش از اندازه و غیر قابل تحمل می توانید کمی سینه ها را تخلیه کرده تا از فشار آن کاسته شود. اما بدانید که به مرور میزان تولید شیر با میزان تقاضای نوزاد شما منطبق خواهد شد و این فشار و دردناکی از بین خواهد رفت.

دکتر جین مورتون متخصص کودکان از مرکز تخصصی اطفال منلوپارک در کالیفرنیا پیشنهاد می‌کند: شیردهی پیاپی بهترین روش برای درمان جمع شدن شير در سينه است. این حالت معمولاً ۷۲ ساعت بعد از زایمان رخ می‌دهد و گاهی تا یک‌هفته ادامه خواهد داشت، یعنی تا زمانی‌که سیستم تولید شیر شما با وظیفه پیش‌روی خود سازگار شود. برای کاهش این ناراحتی و نیز در جهت درمان جمع شدن شير در سينه سعی کنید برای چند هفته اول، ۸ تا ۱۲ مرتبه یا هر دو یا سه ساعت یکبار نوزادتان را شیردهی کنید. بهتر است قبل از هربار شیردهی، از کمپرس گرم استفاده کرده و با فشار دست کمی شیر را خارج کنید، تا پستان‌هایتان نرم شود و نوزادتان راحتتر پستان را بگیرد. اما بدانید که اگر بعد از استفاده از کمپرس گرم شیر را ندوشید، شرایط بدتر خواهد شد!

 گاهی حتی بعد از این‌که سیستم تولید شیرتان تنظیم شد نیز ممکن است دچار تورم پستان شوید. اگر فاصله بین وعده‌های شیردهی نوزادتان از مدت معمول طولانی‌تر شود، ممکن است تورم دوباره به سراغ شما بیاید. در این مورد نیز درمان جمع شدن شير در سينه همان شیردهی مکرر به نوزاد و تخلیه شیر جمع شده از طریق مکیدن شیرخوار است.

روز سوم می‌آید و پستان‌های‌تان مانند هندوانه می‌شود. به دنیای تورم پستانی خوش آمدید، ولی اصلاً جای نگرانی وجود ندارد. زیرا این احساس دائمی نخواهد بود. زیرا در آغاز شیردهی پستان‌ها ایده‌ای ندارند که چقدر شیر باید تولید کنند یا اینکه نوزاد چقدر شیر نیاز دارد. ولی هنگامیکه فرزندتان نوشیدن شیر را آغاز می‌کند و آنرا تخلیه می‌کند، بدن‌تان متوجه می‌شود که به چه اندازه شیر تولید کند.

این پدیده بسیار شگفت‌انگیز است. و پس از حدود دو هفته، هر نوبت که فرزندتان به شیردهی نیاز دارد، تورم پستان هایتان آرام می‌شود. این نشانه‌ای است که تولید شیر تنظیم شده است. اما، اگر یک نوبت شیردهی را از دست بدهید یا کمی آنرا به تاخیر اندازید، این تورم دوباره مشاهده می‌شود.

تورم را می‌توان به بهترین روش التیام بخشید. درمان جمع شدن شير در سينه این است که فرزندتان را شیردهی کنید یا شیرتان را بدوشید همچنین می‌توانید داروی ضد التهابی مصرف کنید (بدون کدوئین و با تجویز پزشک) تا به کاهش التهاب کمک کند.

یکی از معمول‌ترین افسانه‌های بارداری این است که شیردهی پستانی برای هر خانمی به طور غریزی و به سادگی به دست می‌آید. به گفته نرس ماما، الیزابت بیون، البته این کار اندکی تلاش و صبر لازم دارد و شما و فرزندتان هر دو باید اجرای آن را بیاموزید. بله، این کار طبیعی است و برای شما و فرزندتان بهترین است، اما این کار خودبه خودی نیز به دست نمی‌آید.

در مورد درمان جمع شدن شير در سينه نیز همانند سایر چالش های دوران بارداری و شیردهی آمادگی قبلی شانس شما برای موفقیت را بهبود می‌بخشد. گروهی حامی، مشاور شیردهی یا مامایی را بیابید که به شما کمک کند تا خود را بهتر آماده سازید.

 

مطالعه بیشتر:

1- علائم و روش های درمان ماستیت یا آبسه سينه در دوران شيردهي

2- درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي

3- علت جوش روي نوک سينه زنان چیست و چگونه قابل پیشگیری است؟