The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي

شیردهی به نوزاد علی رغم تمام لذت هایی که دارد در برخی مواقع با دشواری ها و مشکلاتی همراه خواهد بود. یکی از این مشکلات معمول درد و سفتی سینه ها است که علی رغم شایع بودن می تواند بسیار دردناک باشد و ادامه روند شیردهی را با مشکل مواجه کند. برای اطلاع از درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي و نیز علت سفت و دردناك شدن سينه در دوران شيردهي تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي چگونه درمان می شود؟

درد و سفت شدن سینه ها در دوران شیردهی علل بسیار زیادی می تواند داشته باشد. درمان درد سينه در شيردهي به علت ایجاد کننده آن بستگی دارد. در بسیاری از موارد مادر یک توده سفت و دردناک را در درون سینه خود لمس می کند که احتمالا به دلیل انسداد مجرای شیری و تجمع شیر ایجاد شده است. در این موارد برای درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي باید مادر به علائم و نشانه ها توجه کند که آیا توده ایجاد شده دچار عفونت شده است؟ آیا درد فقط و فقط ناشی از تجمع شیر است؟ برای رسیدن به این هدف ابتدا لازم است دلایل دردناک شدن پستان را بدانید.

اگر مجاری شیرتان گرفته شده باشد، متوجه می‌شوید، زیرا برآمدگی سفتی در آن ناحیه خاص از پستان لمس می‌شود. درست بر خلاف پری پستان (فراوانی شیر) که پُری را در همه پستان احساس می‌کنید. در این موارد برای درمان درد سينه در دوران شيردهي از ماساژ آرام و استفاده از کرم آرنیکا بهره گیرید. همچنین می‌توانید پارچه‌ای گرم روی آن نقطه بگذارید. بهتر است هنگام تغذیه نوزاد به آرامی آن را ماساژ دهید، زیرا این عمل به رفع گرفتگی کمک می‌کند. دقت کنید که آیا احساس درد در نوک سینه است یا در خود بافت پستان زیرا درمان درد نوك سينه در شيردهي به روش های دیگری باید صورت گیرد.

شیر خوردن نوزاد در درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي بسیار موثر است زیرا سبب باز شدن مجرا و تخلیه شیر تجمع یافته خواهد شد. نوزاد باید هر دو تا سه ساعت شیردهی شود – حدود هشت تا دوازده بار در روز. به گفته لنی کان، مشاور شیردهی، نیازهای نوزادان در اولین ماه زندگی دائماً در حال تغییر است. به طور میانگین، اکثر نوزادان هر سه ساعت تغذیه می‌شوند –یعنی گذشت سه ساعت از آغاز یک شیردهی تا شروع شیردهی بعدی. هنگامیکه شیردهی می‌کنید باید صدای بلعیدن او را بشنوید و حرکت آرواره‌ی او را ببینید. گرچه برای اکثر مادران جدید عادی است که نسبت نوشیدن شیر کافی توسط فرزندشان نگران باشند، اما اگر او به اندازه کافی وزن اضافه‌ ‌کند و هر روز شش تا هشت پوشک خیس دارد، همه اینها به خوبی نشان می‌دهد که اوضاع فرزندتان روبه‌راه است.  

 

التهاب و ورم پستان

اگر آن سینه هایی که پر از شیر هستند، لبریز از شیر باقی بمانند، پُری پستان به التهاب و ورم پستان منتهی خواهد شد. اگر پستان‌ها گرم و دردناک و لکه‌ها یا رگه‌های سرخ همراه با تب مداوم شدید دارند، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر دچار عفونت شده باشید، بدانید که درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي که ناشی از عفونت است به مصرف آنتی‌بیوتیک نیاز دارد. معمولاً نباید شیردهی پستانی را متوقف کنید. در واقع، توصیه می‌شود که به شیردهی پستانی ادامه دهید. اما اگر دچار عفونت شدید هستید و به آنتی‌بیوتیک‌های قوی‌تر نیاز دارید، شاید توصیه شود که برای چند روز شیر خود را بدوشید و آن را دور بریزید. برای سپری کردن این دوره از متخصصان یا مشاوران شیردهی کمک بگیرید. عفونت پستان علائم دیگری همچون تب، لرز، درد عضلانی و بی حالی نیز دارد که اگر به موقع تشخیص داده شده و درمان گردد معمولا مشکل ساز نخواهد شد.

 

نشانه های پُری پستان ها در دوران شیردهی

یکی دیگر از راهکار های درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي، حل مساله فراوانی شیر است. فراوانی شیر زمانی رخ می‌دهد که بیش از نیاز نوزاد شیر تولید شود. این موضوع وابسطه به عرضه و تقاضاست که البته گاهی به علت فعالیت‌های هورمونی، تولید بیش از حد وجود دارد. نشانه‌ها عبارتند از پستان سفت (سخت)، گرم، تپش‌دار، نوک پستان تخت‌شده (گرفتن سینه را سخت می‌کند) و گاهی تورم غده‌های لنفاوی زیر بغل. با تغذیه‌ی فرزندتان یا استفاده‌ از شیر دوش و ماساژ به سمت پایین روی بافت پستان باید به آرامی پُری پستان را بهبود بخشید، اما برای التیام فشار، فقط اندکی شیر بدوشید؛ نه اینکه تولید شیر را بیشتر تحریک کنید. بهترین راهکار این است که برای درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي با تغذیه بر اساس درخواست نوزاد از ازدحام شیر پرهیز کنید. به این معنا که تا گریه کردن بچه برای تغذیه‌ی او صبر نکنید. وقتی پستان پر از شیر دارید، بهترین روش برای درمان تغذیه به دفعات فرزندتان است، اما در صورت به خطا رفتن این روش، کمپرس سرد وضعیت را بهبودی می‌بخشد. کرم یا ژل آرنیکا نیز به احساس آسیب‌دیدگی و پری پستان کمک خواهد کرد.

 

مطالعه بیشتر:

1- علت تاول نوك پستان در شيردهي چیست و چگونه قابل درمان است؟

2- روش های کاهش درد پستان ها پس از شیر گرفتن نوزاد

3- نحوه صحیح قرار دادن نوک پستان در دهان نوزاد