The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

میزان نرمال هورمون تستوسترون در زنان چقدر است؟

گرچه که تستوسترون هورمون اصلی مردانه محسوب می شود اما مقادیر کمی از آن در بدن بانوان توسط غدد فوق کلیه تولید می شود. میزان نرمال هورمون تستوسترون در زنان در سنین مختلف متفاوت است که می توان آن را با کمک آزمایش خون بررسی کرد. برای اطلاع از میزان نرمال هورمون تستوسترون در زنان در سنین مختلف و نیز در سه ماهه های مختلف بارداری تا پایان این متن همراه ما باشید.

تستوسترون نوعی هورمون مردانه است اما در تخمدان‌ها و غدد فوق کلیوی زنان نیز در حد کم تولید‌ می‌شود. پس از آنکه دونده دارنده مدال طلای المپیک "کاستر سمنیا" به دلیل بالا بودن طبیعی‌‌ میزان‌‌ تستوسترون در بدنش از مسابقات کنار گذاشته شد این بحث در رسانه‌‌ها بالا گرفت که چرا‌‌ میزان هورمون‌‌ تستوسترون در بدن برخی زنان بالاتر از حد طبیعی است. در این مقاله این موضوع را بررسی‌ می‌کنیم.

میزان نرمال هورمون تستوسترون در زنان چقدر است؟

بدن زنان به طور طبیعی در مقایسه با بدن مردان،‌‌ تستوسترون کمتری تولید و ترشح‌ می‌کند.‌‌ مقدار نرمال هورمون تستوسترون در زنان بین 15 تا 79، در حالی که رنج نرمال تستوسترون در زنان اینگونه گزارش می شود، حد نرمال آن در بدن مردان حدود 280 تا 1100 نانوگرم بر دسی‌لیتر است.‌‌ لازم به ذکر است که میزان تستوسترون در آزمایش خون زنان در روزهای مختلف و حتی در ساعات مختلف روز متفاوت است. رنج نرمال هورمون تستوسترون در زنان برحسب نانوگرم بر دسی‌لیتر‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ سن زنان

44-7>‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌     ‌ 11-10

75-7>‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌      ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 12-16

75-20‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌      ‌ ‌ ‌ 18-17

60-8‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌        ‌ ‌ ‌ ‌ 19+‌ ‌ ‌ ‌

میزان نرمال هورمون تستوسترون در بارداری در سه ماهه های مختلف در جدول زیر گرد آوری شده است:

انوان غیر باردار

سه ماهه اول بارداری

سه ماهه دوم بارداری

سه ماهه سوم بارداری

6 – 86 ng/dL

26 – 211 ng/dL

34 – 243 ng/dL

63 – 309 ng/dL

 تستوسترون در بدن زنان چه می‌کند؟

میزان کمی هورمون‌‌ تستوسترون معمولا از تخمدان‌ها و غدد فوق کلیوی به خون‌ می‌ریزد‌ و به بدن خانم کمک‌ می‌کند تا توده استخوانی را حفظ‌، سلول‌های خونی جدیدی را تولید‌،‌ میل جنسیش را تقویت و خلق خویش را تنظیم کند. اثر ترکیبی هورمون‌های‌‌ تستوسترون و استروژن نیز به رشد‌، ترمیم و نگهداری از بافت‌های تولید مثلی زنان و قدرت باروی کمک‌ می‌کند. بدیهی است که همانند تمامی هورمون ها، مقدار هورمون تستوسترون نیز در بدن زنان باید در رنج نرمال خود قرار داشته باشد. بالاتر بودن و یا پایین تر بودن ان از حد طبیعی بدون شک عوارضی به همراه خواهد داشت. خوشبختانه در این موارد نیز جای نگرانی وجود ندارد زیرا درصورتی که جواب آزمایش خون شما میزان نرمال هورمون تستوسترون در زنان را بالاتر و یا پایین تر از حد طبیعی نشان دهد، می توانید با مراجعه به متخصص غدد آن را درمان کنید.

مطالعه بیشتر: 

درمان جایگزین تستوسترون (TRT)

ارتباط هورمون تستوسترون و عملکرد جنسی مردان

هورمون تستوسترون چیست و عدم تعادل تستوسترون ناشی از چیست؟