The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان هرپس تناسلی چگونه است و داروی تبخال تناسلی چیست؟

بیماری هرپس که به تبخال تناسلی نیز مشهور است توسط ویروس HSV نوع یک و دو ایجاد می شود که عامل اصلی ایجاد ضایعات تناسلی در افراد معمولا ویروس HSV نوع دوم است. گرچه این بیماری شیوع نسبتا قابل توجهی دارد و حتی فرد پس از یکبار آلوده شدن نسبت به آن ایمن نشده و امکان عود مجدد عارضه وجود دارد، اما خوشبختانه روش های درمان هرپس تناسلی امروزه در دسترس است و افراد می توانند در صورت مشاهده علائم آن به پزشک مراجعه کرده و اقدامات لازم برای درمان تبخال تناسلی را انجام دهند.

 دلیل ایجاد هرپس تناسلی چیست؟

ویروس هرپس روی سطح پوست فرد بیمار زندگی می کند، به همین دلیل به راحتی می تواند با لمس پوست وارد دهان، مقعد و اندام تناسلی فرد دیگری شود. این سرایت می تواند از دیگر نقاط پوست و همچنین چشم نیز منتقل شود. اما باید بدانید که با لمس سطوحی که در دسترس فرد مبتلا به هرپس قرار دارد مانند حوله، سینک روشویی و ... این بیماری سرایت پیدا نمی کند.

روش تشخیص هرپس تناسلی  

اگر با علائم هرپس یا تبخال تناسلی مواجه شدید، باید به سرعت به متخصص زنان و متخصص عفونی مراجعه کنید. تشخیص و نتیجه آزمایشات شما هر چه که باشد، بطور محرمانه باقی خواهد ماند. تشخیص اولیه هرپس تناسلی به عهده متخصص زنان و یا متخصص عفونی است، با این حال اگر به پزشک عمومی مراجعه کنید، در صورت نیاز شما را به متخصص مربوط ارجاع می دهد.

در صورت وجود علائم و تاول های هرپس تناسلی، تشخیص این بیماری راحت تر می شود. در طی یک آزمایش، به روش سوآب از مایع نواحی عفونی نمونه برداری می شود، ممکن است برای این کار نیاز به ترکاندن یکی از تاول ها باشد. این نمونه به آزمایشگاه فرستاده می شود، اگر نتیجه آزمایش منفی باشد، لزوماً بدان معنا نیست که به هرپس تناسلی مبتلا نیست. اما اگر فرد سابقه این بیماری را داشته باشد و یا در مرحله عود بیماری باشد، ممکن است نتیجه آزمایش صحیح باشد. آزمایش خون نمی تواند بسیاری از عفونت ها را گزارش دهد، با این حال برای تشخیص این بیماری از آزمایش خون نیز استفاده می شود. 

-

می توانید با استفاده از راهکار های درمان خانگی هرپس تناسلی، زیر نظر پزشک متخصص به درمان هرچه سریع تر این بیماری کمک کنید:

  • می توانید برای کاهش درد خود داروهای استامینوفن یا ایبوپروفن را بدون نسخه پزشک تهیه کنید.
  • استحمام در وان آب نمک دار می تواند به التیام علائم کمک کند.
  • استفاده از کیسه یخ بی تاثیر نیست. توجه کنید که نباید قطعات یخ را بدون کیسه و بطور مستقیم روی زخم ها قرار دهید.
  • می توانید در ناحیه عفونی، از وازلین و یا ژل پترولیوم استفاده کنید.
  • اگر ادرار شما همراه با درد خارج می شود، می توانید روی سوراخ خروج ادرار از کمی کرم یا لوسیون لیدوکائین استفاده کنید. برخی از افراد ادرار کردن در آب گرم را در تسکین درد مفید می دانند.
  • برای کمک به درمان هرپس تناسلی سعی کنید از پوشیدن لباس تنگ در ناحیه عفونی اجتناب کنید.
  • بطور مرتب دست های خود را بشویید، بویژه اگر با زخم و تاول های ناحیه عفونی تماس پیدا کردند.
  • تا زمانیکه تمام تاول و زخم ها از بین نرفته اند، از برقراری رابطه جنسی پرهیز کنید.

داروی تبخال تناسلی چیست؟

در حقیقت هیچ دارویی نمی تواند ویروس هرپس را از بین ببرد. در دسترس ترین دارو تبخال تناسلی نوعی داروی ضد ویروس مانند آسیکلوویر است که پزشک تجویز می کند. این پماد مانع تکثیر ویروس شده و معمولا باید پنج بار در روز استفاده شود، اگر پس از شروع درمان با این دارو، تاول و یا زخم جدید ایجاد شود، باید دوره مصرف آن به پنج روز دیگر افزایش یابد. 

قرص های ضد ویروس با سرعت بیشتری می توانند مانع تکثیر ویروس ها شوند و در عین حال میزان شدت علائم را نیز کاهش می دهند. معمولا داروی ضد ویروس در زمان بروز اولین علائم تجویز می شود و در صورت عود کردن دوباره این بیماری، معمولا نیازی به درمان وجود ندارد. متخصصین دانشگاه ویروس شناسی واشنگتن در سال 2012 اعلام کردند که حتی پس از درمان متمرکز و قوی، ویروس هرپس می تواند دوباره فعال شود.

  درمان هرپس تناسلی به دو صورت انجام می شود:

  • درمان مقطعی: از روش مقطعی برای درمان هرپس تناسلی در بیمارانی استفاده می شود که کمتر از 6 بار در سال دچار هرپس تناسلی می شوند. در این شرایط هر بار با بروز علائم، داروی ضد ویروس با دوره پنج روزه تجویز می شود.
  • درمان سرکوبگر: اگر بیماری فرد مبتلا به هرپس تناسلی بیش از 6 بار در سال عود کند و یا علائم بسیار حادی داشته باشد، دوره مصرف داروی ضد ویروس طولانی تر می شود، هدف این کار جلوگیری از عود دوباره ی بیماری است. فرد بیمار در این شرایط مجبور است به مدت چندین ماه، روزانه دو بار از پماد آسیکلوویر استفاده کند. درمان سرکوبگر به میزان چشمگیری خطر سرایت هرپس تناسلی را به فرد دیگری کاهش می دهد، اما با این حال همچنان خطر سرایت وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید:

1- تبخال تناسلی در دوران بارداری

2- احتمال عود دوباره بیماری تبخال تناسلی وجود دارد؟

3- تبخال لب یا دهان باعث ایجاد تبخال تناسلی میشود؟

4- هرپس در بارداری چیست و علائم و درمان آن چگونه است؟