The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا اسهال از علائم بارداری است ؟

بدون شک تمامی بانوان تا زمان رسیدن به سنین باروری بارها ابتلا به اسهال را تجربه کرده اند. اما آیا ممکن است اسهال شدن نشانه باردار شدن فرد باشد و یا به عبارتی آیا اسهال از علائم بارداری است؟ در این متن به شما خواهیم گفت که آیا اسهال هم از علائم بارداری است؟ یا خیر. بعلاوه اسهال در بارداری چه دلایل دیگری می تواند داشته باشد.

آیا ابتلا به اسهال در دوران بارداری طبیعی است؟

چه عواملی سبب شل شدن مدفوع در این دوران می شوند؟

بیشتر بانوان در طی دوران بارداری دچار یبوست می شوند که خود یکی از عوارض تغییرات هورمونی در این دوران است. اما در عین حال پاسخ دستگاه گوارش برخی افراد به این تغییرات هورمونی متفاوت بوده و به جای یبوست، دائماً اسهال را تجربه می کنند. برای کسب آگاهی های لازم در مورد علت ایجاد کننده ی اسهال در طی دوران بارداری، روش های کنترل آن، احتیاط ها و ... این مطلب را دنبال کنید.

ایا اسهال جز علایم بارداری است؟

وقتی بارداری می شوید با گذشت چندین ماه مقدار هورمون پروژسترون در بدن شما افزایش خواهد یافت. این هورمون سبب ریلکس شدن عضلات دستگاه گوارش خواهد شد. به همین سبب احتمال دارد با گذشت چند ماه دچار اسهال شوید بدون آنکه دلیل قانع کننده ای برای آن بیابید. 

درمورد اینکه آیا اسهال از علائم بارداری است یا نه باید به شما بگوییم که احتمال بسیار کمی وجود دارد که در سه یا چهار هفته اول مقدار هورمون پروژسترون تا حدی افزایش یابد که سبب بروز اسهال در شما گردد. به همین سبب معمولا اسهال را از جمله علائم مهم بارداری به شمار نمی آوریم.

 علت های ایجاد کننده ی اسهال در طی دوران بارداری چیست؟

  همانند بیشتر تغییرات بدن در طی بارداری، اسهال را نیز یکی از عوارض تغییرات هورمونی در این دوران می دانند. البته در نظر داشته باشید که دستگاه گوارش بانوان در این دوران بسیار حساس است و مصرف برخی از غذاها مانند آلو، خاکشیر، کره و ... به راحتی می توانند منجر به اسهال شوند.

به جز تغییرات هورمونی، ابتلا به اسهال در این دوران می تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

  • تغییرات رژیم غذایی: وقتی که از بارداری خود مطلع می شوید، به احتمال زیاد تصمیم می گیرید که برای کمک به سلامتی فرزندتان، از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات پیروی کنید، همین تغییر ناگهانی در رژیم غذایی روزمره ممکن است منجر به اسهال شود، تا زمانی که دستگاه گوارش شما به رژیم جدید عادت کند.
  • حساسیت های غذایی: در اثر تغییرات هورمونی، ویار بارداری و هورمون های ترشح شده از جفت، ممکن است عملکرد دستگاه گوارش کمی دچار اختلال شود و درنهایت به هر آنچه که می خورید حساس شده و آنها را پس می زند، درنتیجه شما به اسهال و استفراغ مبتلا خواهید شد.
  • افزایش مصرف آب: امروزه بیشتر بانوان از اهمیت مصرف آب در دوران بارداری آگاه هستند، اما گاهاً در مصرف آن بسیار زیاده روی کرده و درنتیجه متأسفانه به اسهال مبتلا می شوند.
  • مکمل های پره ناتال: گرچه مصرف مکمل های بارداری برای سلامتی شما و جنینتان بسیار مهم است، اما گاهاً سبب شل شدن قوام مدفوع نیز خواهند شد.
  • بیماری: این احتمال وجود دارد که اسهال شما ناشی از یک بیماری مانند عفونت معده، روده و ... باشد، خصوصاً اگر با سایر علائم نظیر تب، بدن درد و ... همراه شود.

در یک کلام وقتی می پرسید که آیا اسهال از علائم بارداری است؟ یا نه، باید به شما بگوییم که معمولا اسهال را جزء علائم بارداری حساب نمی کنیم.

مطالعه بیشتر:

آیا می توان از ابتلا به اسهال در دوران بارداری جلوگیری کرد؟

رژیم‌ غذایی مناسب برای پیشگیری و درمان یبوست در بارداری

بهترین رژیم غذایی برای بارداری