The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رژیم‌ غذایی مناسب برای پیشگیری و درمان یبوست در بارداری

ابتلا به یبوست یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است که علل مختلفی می تواند سبب بروز این عارضه شود. تغییرات هورمونی، مصرف مکمل آهن، رژیم غذایی و ... همه و همه از جمله عواملی هستند که در ایجاد یبوست بارداری موثر اند.

آیا رژیم غذایی بر یبوست بارداری موثر است؟

دگرگونی‌های هورمونی که در بارداری رخ می‌دهد، برعملکرد برخی از ماهیچه‌ها تاثیر آرامش بخش دارد و حرکت آنها را آهسته می‌سازد مثل، عضلاتی که غذا را از میان مجاری گوارشی عبور می‌دهد. این موضوع می‌تواند از حرکت نرمال مواد غذایی از میان روده‌ها پیشگیری کند، به ویژه اگر رژیم شما از فیبر و آب کمی برخوردار باشد.

درک این نکته مهم است که محصولات تهیه شده از آرد تصفیه شده مثل ماکارونی و پاستا، نان سفید، کیک‌ها و شیرینی‌جات تهیه شده از آرد سفید یا برنج سفید تصفیه شده، اکثر یا تمامی فیبر غذایی خود را از دست داده است. یعنی این مواد به سادگی از میان مجاری گوارشی عبور نمی‌کنند. غذاهای تصفیه شده با جذب مایعی که می‌نوشید، باعث یبوست می‌شود و ماده گچ مانندی را می‌آفریند که باعث می‌شود روده‌های شما کشیده شود. این مسئله و تغییرات هورمونی باعث تشدید یبوست می شوند.

 

پیشگیری و درمان یبوست در بارداری با رژیم‌ غذایی

شاید فکر کنید که داشتن یک رژیم غذایی کار مشکلی باشد و نصیحت های فراوانی از دوستان، خویشاوندان خیرخواه خود شنیده‌اید که ذهن شما آشفته کرده است؛ این را نباید بخوری و فلان چیز برای تو اصلاً خوب نیست!

چه گیاه‌خوار باشید یا گوشت‌خوار، رژیم روزانه شما باید حاوی میزان مطلوبی از غذاهای سرشار از فیبر باشد، مثل حداقل چند فنجان پُر از سبزیجات سبز خام و پخته. تا جایی‌که می‌توانید سبزیجات رنگی مصرف کنید، مقداری میوه، محصولات با کیفیت لبنی برای کلسیم، مکمل‌های کلسیم اگر نمی‌توانید از محصولات لبنی بهره برید، حدود 4 قاشق غذاخوری چربی اشباع نشده مونو، مثل آواکادوو، روغن زیتون، مغزها و روغن‌های مغزها و حدود 2 قاشق چای‌خوری روغن اشباع نشده پلی (چندتایی) مثل روغن کبد ماهی، روغن تخم کتان. مردم بومی اولیه امریکا و اسکیموها برای کمک به حرکت روده‌های‌شان خوردن چربی‌های را ضروری می دانستند. رژیم آنان دارای کربوهیدارت کمی بود، اما تا زمانی‌که میزان چربی‌های آن کافی بود، مشکلی در کار وجود نداشت.

اگر از غلات یا محصولات ساخته شده از آرد استفاده می‌کنید، محصولات غلات باید از غله کامل (سبوس‌دار) و در حد امکان تازه باشد.

مجموع کالری‌های دریافتی در دوران بارداری و شیردهی باید حدود 2600 باشد. اگر رژیم مناسبی را پیگیری می کنید و اندازه وعده غذایی‌تان نیز مناسب است، این مسائل باید از بروز یبوست پیشگیری کند.

بهتر است که آهن مورد نیاز بدنتان را از طریق مصرف سبزیجات تازه، گوشت‌ها، مکمل‌های تغذیه‌ای برآورده سازید و اگر به میزان بیشتری نیاز داشتید از شیره گیاهان سود برید.

ضروری است که میوه‌ها و سبزیجات را با پوست میل کنید، البته بجز موز، پرتقال‌ و... . زیرا مقدار زیادی ویتامین در پوست میوه‌ها یا سبزیجات ذخیره شده است. پوست میوه‌ها حاوی مقدار فراوانی از فیبر غذایی است که به حرکت آسان روده‌ها کمک می‌کند، به ویژه در میوه‌هایی مثل سیب و سبزیجاتی مثل هویج و سیب‌زمینی.

پروبیوتیک‌ها باکتری‌هایی هستند که به سیستم گوارشی کمک می‌کند و با مصرف آنها مواد غذایی کاملاً شکسته می‌شود. اگر داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک‌ مصرف می‌کنید، احتمال دارد باکتری‌های طبیعی روده خود را نابود ساخته باشید و در نتیجه باعث یبوست شوید. حتی اگر دارویی مصرف نکرده باشید، برای سلامت روده‌های‌تان باید بطور روزانه از پروبیوتیک‌های طبیعی استفاده کنید. این محصولات را می‌توانید به شکل مکمل از برخی فروشگاه‌ها تهیه کنید یا  غذاهایی مصرف کنید که به شکل طبیعی تخمیر شده است، مثل:

  • ماست طبیعی
  • ادویه‌ها
  • کلم رنده شده و آب پز با سرکه

 

آیا یبوست بارداری سبب سقط جنین می شود؟

یبوست در دوران بارداری تعداد زیادی از مادران را درگیر می کند و حتی پس از زایمان و در دوران شیردهی نیز ادامه پیدا می کند زیرا شیر دهی مقدار زیادی از آب بدن شما را مصرف می کند.

علت ایجاد یبوست آن است که هورمون پروژسترون به مقدار قابل توجهی حرکات دستگاه گوارش را کند می کند، درنتیجه مواد غذایی مدت بیشتری در روده باقی می ماند و آب موجود در آنها به طور کامل جذب شده و مدفوع خشکی ایجاد می شود که حرکت کردن و خروج آن را دشوار تر می کند.

یکی از نگرانی های بیشتر مادران این است که آیا ابتلا به یبوست شدید و زور زدن های طولانی ممکن است سبب سقط جنین شود؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که در هیچ یک از منابع علمی ذکر نشده که یبوست و فشارهای ناشی از زور زدن برای اجابت مزاج می تواند جنین را دفع کرده و یا منجر به آغاز خونریزی و لکه بینی گردد.

اما از آنجا که ابتلا به هموروئید و مشکلات ناشی از آن یکی از عوارض بسیار مهم  و آزاد دهنده یبوست دوران بارداری است، توصیه می کنیم که با به کارگیری روش های خانگی که در ادامه ارائه شده است هرچه سریع تر آن را برطرف کنید. 

راه حل ها:

  • بهترین و موثرترین روش برای برطرف کردن یبوست بارداری نوشیدن مقدار فراوانی آب است. پس به ویژه در فصول گرم، آب فراوانی بنوشید.
  • مواد غذایی حاوی فیبر را در رژیم غذایی روزمره خود بگنجانید.
  • مواد غذایی مانند آلو و روغن زیتون نیز می تواند برای درمان یبوست کمک کننده باشد.
  • انجام حرکات ورزشی مناسب و پیاده روی نیز به حرکات روده ها کمک می کند.
  • اگر هیچ یک از این روش ها مشکل یبوست شما را برطرف نکرد، تحت نظر پزشک از ملین های مجاز در دوران بارداری استفاده کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- یبوست در بارداری از کی شروع می شود؟

2- 9 توصیه برای داشتن تغذیه مناسب بارداری

3- خوردن کیوی در بارداری چه فوایدی دارد؟

4- خوردن تخم کدو در دوران بارداری