The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اشتهای زیاد در بارداری نشانه چیست و راه های کنترل آن

گاهی اوقات در دوران بارداری،‌ معده شما مانند یک حفره بی‌انتهاست. بارداری به معنای گرسنگی همیشگی،‌ سیر نشدن و تمایل به ترکیبات عجیب غذاهاست! نترسید زیرا اشتهای زیاد در بارداری کاملا طبیعی است. بگذارید ببینیم چه عواملی باعث می‌شود در دوران بارداری اشتهاء افزایش پیدا کند و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد.

 

معمولا در سه ماهه دوم بارداری اشتها افزایش پیدا می‌کند. اما برخی در اوایل دوران بارداری نیز آن را تجربه می‌کنند. ولی به طور طبیعی در سه ماهه دوم، زمانی که تهوع صبحگاهی تمام می‌شود احساس گرسنگی شروع می‌شود و زمان وزن گیری فرا رسیده است.

 آیا اشتهای زیاد در بارداری طبیعی است؟

سطح پروژسترون بدن در سه ماهه اول بارداری افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل احساس تهوع می‌کنید (و این منجر به تهوع صبحگاهی می‌شود) و گرسنگی بیشتر می‌شود. معمولا بعد از استفراغ احساس گرسنگی شدید می‌کنید زیرا معده شما خالی شده است. گذشته از آن، به علت داشتن استفراغ کالری از دست داده‌اید و جنین داخل رحم شما برای رشد نیاز به مواد مغذی دارد. در دوران بارداری، حجم خون مادر افزایش می‌یابد و این نیازمند کالری بیشتری است که باعث گرسنگی شدید و ویار می‌شود. این اتفاق معمولا بین هفته ۷ تا ۱۲ بارداری می‌افتد و ممکن است از غذاهایی که قبلا دوست داشته‌اید بدتان بیاید و غذاهای دیگری را هوس کنید. بسیاری از مادران در دوران بارداری اواخر شب گرسنه می‌شوند. این مسئله معمولا اواخر سه ماهه دوم از بین می‌رود و کاملا طبیعی است.

 چرا در دوران بارداری همیشه گرسنه هستید و علت اشتهای زیاد در بارداری چیست؟

  • تنها دلیل افزایش احساس گرسنگی در سه ماهه دوم بارداری جنینی است که برای رشد خود نیاز به مواد مغذی دارد.
  • به علاوه، بدن شما برای بالا نگه داشتن سطح خون در بدن و دیگر فرایندهای دوران بارداری نیاز به کالری بیشتر دارد.
  • گرسنگی در سه ماهه سوم و اواخر سه ماهه دوم بارداری، که بدن برای زایمان آماده می‌شود، به خاطر تولید شیر است.

 نکاتی مهم در مورد گرسنگی شدید و اشتهای زیاد در بارداری

ممکن است فکر کنید که شما برای دو نفر غذا می‌خورید ولی باید به این قضیه دقت کنید که وعده‌های غذایی سنگین نخورید، زیرا جنین خیلی کوچک‌تر از شماست و وعده‌های غذایی نیز باید بر همین اساس تنظیم شوند. تنها به اندازه نیاز معده خود غذا بخورید. در دوران بارداری به راحتی می‌توانید از غذاهای سبک و میان وعده‌ها استفاده کنید. ولی به عبارتی ساده‌تر،‌ پرخوری نکنید و زیاد به هوس‌های خود بها ندهید. مرغ برشته،‌ سمبوسه و کیک تولد گزینه‌های خوبی برای سلامتی جنین و حتی شما نیست!

 را حل اشتهای زیاد در بارداری چیست؟

در زیر نکاتی وجود دارد که می‌توانید برای مشکل افزایش اشتهای خود از آنها استفاده کنید:

  • کالری غذاهای خود را محاسبه کنید: در طول سه ماهه اول بارداری، اغلب مادران نیاز به کالری بیشتری ندارند. در سه ماهه دوم، به ۳۵۰ کالری بیشتر از رژیم معمول خود احتیاج دارید و این مقدار در سه ماهه سوم به ۵۰۰ کالری می‌رسد. حتما همین مقدار کالری مصرف کنید و از زیاده‌روی بپرهیزید.
  • از کم‌آبی بدن بپرهیزید: از آنجاکه در دوران بارداری بدن همواره در حال فعالیت است و نیاز به مایعات دارد، گاهی اوقات کم‌آبی بدن با گرسنگی اشتباه گرفته می‌شود. می‌بایست نیاز بدن خود به مایعات را با نوشیدن ۱۲ تا ۱۳ فنجان آب در روز تامین کنید. اگر در منطقه گرمسیری هستید و زیاد عرق می‌کنید آب بیشتری مصرف کنید. از نوشیدنی‌های شیرین مانند سوداها بپرهیزید و به جای آن آب یا آبمیوه‌های تازه مصرف کنید.
  • وعده‌های غذایی سالم مصرف کنید: اطمینان یابید که رژیم غذایی بارداری شما سالم و سیرکننده باشد، نه این‌که تنها معده شما را پر کند. به جای غذاهای فراوری‌شده از غذاهای تازه و کامل استفاده کنید. برای تامین انرژی بدن می‌توانید غلات کامل یا میوه و چربی‌های سالم (کره گاو یا کره بادام زمینی) و پروتئین مصرف کنید. بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که نیاز به جویدن بیشتری دارد تا احساس سیری بیشتری کنید. یک کاسه بزرگ سالاد همراه با فیبر و مواد مغذی بیشتر از یک کاسه اسپاگتی شما را سیر خواهد کرد.
  • با خود میان وعده‌ داشته باشید: بهتر است وقتی بیرون می‌روید و ناگهان گرسنگی به سراغتان می‌آید،‌ پاکتی آجیل یا خشکبار مخلوط همراه خود داشته باشید تا مجبور نشوید برای رفع گرسنگی به سراغ غذاهای آماده و ناسالم بروید.
  • وعده‌های غذایی بیشتر و به مقدار کمتر غذا بخورید: وعده‌های غذایی خود را تقسیم کنید و به جای اینکه در سه وعده حجم زیادی غذا بخورید، هر سه ساعت یک بار مقدار کمی غذا مصرف کنید. حالت اول باعث ایجاد نفخ، گاز و‌ سوزش معده بیشتری نسبت به حالت معمول می‌شود.
  • وسوسه نشوید: یک بار در هفته می‌توانید غذای مورد علاقه خود را بخورید. ولی در کل از افزودن غذاهای مضر به سبد خرید خود یا کابینت منزل خودداری کنید. این غذاها را دور از چشم و ذهن خود قرار دهید!
  • حواستان به وزن بارداری باشد: در دوران بارداری ناگزیر به اضافه وزن هستید. ولی حواستان باشد عادات غذایی‌تان این مسئله را تشدید نکند. خوردن غذاهای ناسالم، باعث اضافه وزن می‌شود و اگر مستعد باشید مشکلاتی مانند دیابت یا ناراحتی‌های قلبی را به‌بار می‌آورد و به طور کلی بارداری را با خطر مواجه می‌کند. بنابراین اگر احساس می‌کنید به سرعت در حال اضافه وزن هستید،‌ با پزشک خود مشورت کنید تا علت مشخص شود.

اشتهای زیاد در بارداری در سه ماهه سوم بارداری به‌تدریج کم می‌شود، ولی تاقبل از آن روش‌های بالا را دنبال کنید تا بتوانید مثل یک حرفه‌ای افزایش اشتهای خود را تحت کنترل درآورید. از آنجاکه مقدار غذای خود را بیشتر می‌کنید، یادتان باشد غذاهای باکیفیت مصرف کنید تا مشکلات بیشتری برای شما ایجاد نشود.

مطالعه بیشتر: 

علایم کم ابی بدن در بارداری را چگونه می توان تشخیص داد؟

ويار چيست و به چه دلیل یا علت ویار بارداری به وجود می آید؟

عوارض مصرف زیاد پروژسترون در بارداری چیست؟

 منبع: parenting.firstcry