The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه غذاهایی برای یبوست نوزادان خوب است؟

چنانچه به تازگی مادر شده اید احتمالا الگوی دفع نوزاد اکنون به یکی از سوالات و دغدغه های مهم ذهنی شما تبدیل شده است. مطمنا از اینکه این موضوع تا این حد ذهن شما را به خود مشغول کرده و باعث برانگیختن نگرانی هایی در شما شده است تعجب خواهید کرد. به محض آنکه نوزادتان دچار دشواری در عمل دفع و یا نفخ و گاز شدید شکم شود بسیار نگران شده و در هر ساعتی از شبانه روز بلافاصله با یک پزشک متخصص اطفال مشورت می کنید و می پرسید که چه غذاهایی برای یبوست نوزادان خوب است؟ ما نگرانی شما را کاملا درک می کنیم، احتمالا نوزاد شما دچار یبوست شده، این امر در کودکان نوپا شایع بوده و به هیچ وجه جای نگرانی نیست.

چه غذاهایی برای یبوست نوزادان خوب است؟

 در صورت ابتلا کودکتان به یبوست مواد غذایی حاوی فیبر بالا را در رژیم غذایی او بگنجانید زیرا مصرف این مواد غذایی نه تنها باعث رفع علائم یبوست می شود بلکه از ابتلا کودکتان به این عارضه نیز در آینده پیشگیری می کند.

1- آلو

وقتی می پرسید که چه غذاهایی برای یبوست نوزادان خوب است، بهترین غذا آلو است. آلو منبعی سرشار از انواع ویتامین ها به شمار می رود. مصرف این میوه به دلیل دارا بودن فیبر فراوان در سرعت بخشیدن به حرکات روده نیز بسیار موثر است. برای مصرف انواع آلو می توانید آنها را از شب قبل در آب خیس کرده و در آغاز صبح به عنوان وعده صبحانه به نوزاد خود بدهید. برای این منظور می توانید از آب آلو نیز استفاده کنید. ضمن آنکه ترکیب آب آلو و آناناس نیز درمانی فوق العاده برای رفع یبوست به شمار می رود.

2- لوبیا

لوبیا منبعی سرشار از فیبر است. از این رو در صورت ابتلا نوزاد به یبوست می توانید آن را در رژیم غذایی او بگنجانید. مصرف لوبیا در بهبود حرکات روده بسیار موثر است. از آنجایی که لوبیا حاوی انواع فیبرهای محلول و نامحلول در آب است به بهبود هضم غذا کمک کرده و در نتیجه باعث سهولت عمل دفع در نوزاد می شود.

3- نخود فرنگی

این گیاه مفید که در فصول سرد سال در دسترس است دارای مقادیر فراوانی از فیبر می باشد. از این رو مصرف آن برای نوزادان مبتلا به یبوست بسیار موثراست. نخود فرنگی را می توانید پس از پختن و افزودن چاشنی به عنوان یک میان وعده سالم برای نوزاد خود استفاده کنید. همچنین به منظور تسهیل حرکات روده می توانید نخود فرنگی را به شکل پوره نیز در برنامه غذایی نوزاد بگنجانید.

4- زردآلو

وقتی سوال می کنید که چه غذاهایی برای یبوست نوزادان خوب است، زرد آلو یکی دیگر از گزینه ها مناسب است. زردآلو از جمله میوه های فصلی است که در درمان یبوست مورد استفاده قرار می گیرد. از این میوه می توان به صورت تازه و یا به شکل آب میوه در تغذیه نوزاد استفاده کرد. همچنین در صورت استفاده از برگه های زردآلو در تغذیه نوزاد توصیه می شود که پیش از مصرف آنها را از شب قبل در آب خیس کنید.

5- جودوسر

چه غذایی برای یبوست نوزادان خوب است؟ جودوسر را به تغذیه کمکی او اضافه کنید. جودوسر از جمله مواد غذایی رایج و پرکاربرد در تغذیه نوزادان به شمار رفته و مصرف آن در کودکان مبتلا به یبوست بسیار موثر است. مصرف این ماده غذایی مفید می تواند نیاز روزمره نوزاد به فیبرهای غذایی را تامین کرده و از مشکل ابتلا او به یبوست پیشگیری کند.

6- گلابی

گلابی میوه ای سرشار از فیبر و ویتامین C است که مصرف آن به روند هضم غذا کمک کرده و باعث کاهش علائم یبوست می شود. برای درمان یبوست نوزاد می توانید چند قطره آب گلابی تازه را به برنامه غذایی او اضافه کنید.

7- کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان فیبر و پروتئین غذایی فوق العاده برای نوزادان به شمار می رود. همچنین این گیاه منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، ویتامین K و فولات نیز می باشد. مصرف سبزیجات برگ سبز از جمله اسفناج و کلم بروکلی باعث افزایش حجم مدفوع شده و از این طریق عمل دفع را برای نوزادان آسان تر می کند. می توانید از تکه های کوچک و پخته کلم بروکلی به عنوان غذای انگشتی برای نوزاد خود استفاده کنید. همچنین کلم بروکلی حاوی ماده ای مغذی موسوم به سولفورافان است که در روند هضم غذا و بهبود عملکرد روده ها بسیار موثر است.

8- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین برخلاف محصولات غده ای دیگر یکی از بهترین غذاها برای کودکان به شمار رفته و باعث ایجاد یبوست در آنها نمی شود. مصرف این گیاه مفید علاوه بر کمک به رفع علائم یبوست می تواند مواد مغذی و کربوهیدرات های مورد نیاز برای نوزادان در حال رشد را نیز تامین کند.

9- انواع توت ها

توت ها به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدان غذایی عالی برای نوزادان به شمار می روند. از سویی دیگر آنها دارای مقادیر فراوانی از فیبر می باشند و از این رو گنجاندن آنها در رژیم غذایی نوزادان بسیار ضروری است. می توانید این میوه را به صورت پوره تهیه کرده و به نوزاد خود بدهید . با مصرف توت نوزاد شما دیگر به مشکل یبوست مبتلا نخواهد شد.

10- نان و غلات کامل

غلات سبوس دار حاوی مقادیر فراوانی از فیبر می باشند. به همین علت مصرف آنها برای قلب و دستگاه گوارش بسیار مفید است. استفاده از نان و غلات کامل در رژیم غذایی نوزادان به دلیل دارا بودن فیبر فراوان می تواند از بروز یبوست در آنها پیشگیری کند.

حال که می دانید چه غذاهایی برای یبوست نوزادان خوب است، درصورتی که دلبندتان مشکل یبوست دارد، از مواد غذایی ذکر شده به صورت یک به یک کمک بگیرید و از مقدار کم شروع کنید تا فرزندتان دچار اسهال نشود.

 

بیشتر بدانید:

1- درمان و رفع یبوست نوزاد با روش های خانگی

2- برای یبوست نوزاد چه باید کرد؟

3- یبوست در نوزادان و چه زمانی می گوییم دچار یبوست شده است؟

4- با چهار نشانه مشترک بیماری در نوزادان و کودکان آشنا شوید!

منبع: parenting.firstcry