The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ماه نهم بارداری ،علایم رایج ماه نهم بارداری چیست؟

تبریک می گوییم! به ماه آخر یعنی ماه نهم بارداری رسیده اید و در هفته های پایانی این مسیر پرفراز و نشیب هستید. به زودی و با ورود عضو تازه وارد خانواده به جمع شما، زندگیتان به کلی دگرگون خواهد شد. در ادامه لیستی از کلیات ماه نهم بارداری برای شما شرح داده شده است.

ماه نهم بارداری

به ماه آخر بارداری رسیده‌اید و هر زمان ممکن است فرزند شما به دنیا بیاید. اکثر مادران بین هفته‌های 38 تا 42 بارداری زایمان می‌کنند پس باید خود را برای این مرحله آماده کنید.

علایم رایج ماه نهم بارداری

از برخی علایم رایج و معمول بارداری در ماه آخر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خروج پلاک مخاطی

• افزایش ترشحات واژن

• کمردرد

• خارش پوست

• فشار لگنی و درد واژن

جنین سر و ته شده و پایین افتاده و تنفس برای مادر ساده‌تر است.

این علایم در ماه‌های آخر بارداری رایج است و قرار نیست تمامی آنها را یک جا تجربه کنید. برخی مادران تنها مواردی از آن را تجربه می‌کنند.

تغییرات و رشد جنین

رشد جنین: در ماه نهم بارداری جنین آماده تولد است و در لگن پایین افتاده است. تا زمان زایمان، جنین به وزن گیری خود ادامه می‌دهد و چربی اضافه دور آرنج، زانوها و شانه‌ها جمع خواهد شد. در صورتی که در این ماه جنین برعکس نشده باشد و با پا در لگن قرار بگیرد پزشک تلاش می‌کند تا جنین را بچرخاند و اگر موفق نباشد به مادر عمل سزارین را پیشنهاد خواهد داد.

تغییرات بدن مادر: در این ماه احساس چاقی و سنگینی می‌کنید و خسته و منتظر هستید. در نشستن و خوابیدن مشکل دارید. برخی مادران برعکس انرژی بیشتری می‌گیرند و بی‌صبرانه برای زایمان آماده می‌شوند. چون جنین پایین افتاده تنفس برای مادر ساده تر شده اما تکرر ادرار بیشتر شده است. ممکن است دچار گرفتگی‌های عضلانی و انقباض شوید اما باید انقباض‌های واقعی را از کاذب تشخیص دهید. اگر گمان می‌کنید وقت زایمان رسیده حتما با متخصص مشورت کنید. پزشک بعد از سونوگرافی و بررسی وضعیت جنین ممکن است از شما بخواهد حتی بعد از گذشت 40 هفته یکی دو هفته دیگر منتظر بمانید.

در ماه نهم بارداری چه کنیم؟

• اگر نیاز به پرستاری و کمک دارید از حالا اقدام کنید: شاید جز مادرانی هستید که بعد از زایمان برای نگهداری از نوزادتان به کمک نیاز دارید. در این شرایط از همین حالا برای این موضوع برنامه ریزی کرده و دنبال پرستار مورد نظر باشید.

• آخرین آمادگی‌ها را انجام دهید: باید خانه را برای نوزاد تازه متولد شده آماده کنید. اگر تنها هستید و کمک ندارید حتما برای چند وقت غذا بپزید و فریز کنید. خانه را تمیز و آماده کنید و به اندازه کافی برای نوزاد و خودتان ملحفه‌های تمیز، پوشک و لباس داشته باشید.

• هماهنگی‌های لازم را با پزشک و بیمارستان انجام دهید: قبل از زایمان، سری به بیمارستان بزنید و مراحلی که باید طی کنید را بررسی و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. در مورد نحوه اطلاع دادن زایمان به اطرافیان هم فکر کنید.

• اسم نوزاد را انتخاب کنید: اگر هنوز سر اسم نوزاد به توافق نرسیده اید دیگر بهتر است اینکار را انجام دهید و نامی را انتخاب کنید.

• استراحت‌تان را بیشتر کنید: در ماه نهم بارداری اجازه ندهید کارهای باقی مانده شما را از استراحت کردن دور کند. دراز بکشید. فیلم مورد علاقه تان را ببینید. ماساژ پا دریافت کنید و اجازه بدهید بدنتان احساس آرامش کند.

 

بیشتر بدانید:

1- اسهال در ماه آخر بارداری خطرناک است؟ درمان و توصیه های غذایی

2- برای نزديكي در ماه نهم بارداري چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

3- بی حالی در ماه نهم بارداری،راهکاری برای رفع بی حالی وجود دارد؟

4- شایع ترین دردها و مشکلات نهمین ماه بارداری

منبع: in.pampers