The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از کجا بفهمیم سر بچه چرخیده یا نه! تشخیص پایین امدن سر جنین

اگر قصد دارید که طبیعی زایمان کنید، احتمالا می دانید که یکی از اولین ملزومات آن چرخیدن جنین است به طوری که در حالت سفالیک قرار گیرد. وضعیت سفالیک به شرایطی گفته می شود که در آن سر جنین در مجاورت با دهانه رحم مادر قرار گرفته و در حین دیلاتاسیون (باز شدن) دهانه رحم، به باز شدن آن کمک می کند، سپس جنین با بزرگترین قطر سر خود وارد بزرگترین قطر لگن مادر خواهد شد. اما از کجا بفهمیم سر بچه چرخیده است؟

از کجا بفهمیم سر بچه چرخیده؟ چگونه می‌توانید تشخیص دهید که جنین سر و ته شده است؟

اگر می پرسید از کجا بفهمیم سر بچه چرخیده، راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • پزشک می‌تواند با معاینه شکم و یا استفاده از داپلر یا سونوگرافی موقعیت جنین را داخل رحم تشخیص دهد.
  • می‌توانید از روش مکان‌یابی شکم استفاده کنید. در این روش موقعیت سر جنین را با توجه به حرکات او در سه مرحله تماس شکم و حرکات جنین تشخیص می‌دهند.
  • اگر به آرامی نواحی استخوان شرمگاهی خود را لمس کنید چیزی سخت و گرد احساس خواهید کرد که آن سر جنین است. ولی بسیار از مادران باردار سر جنین را با باسن اشتباه می‌گیرند. توجه داشته باشید سر محکم‌تر از باسن است.
  • می‌توانید از همسر خود بخواهید تا به صدای قلب جنین گوش دهد. اگر صدای قلب از پایین شکم می‌آید شانس اینکه سر جنین پایین باشد بیشتر است.
  • اگر زیر شکم احساس لرزش‌های آرامی می‌کنید یا سکسکه کردن جنین را متوجه می‌شودید و در عین حال ضربه‌هایی محکم بالای شکم احساس می‌کنید، می‌تواند نشانه این باشد که جنین سرش به سمت پایین است. لرزش‌های آرام توسط دست و انگشتان جنین و ضربه‌های محکم توسط زانوها و پای جنین ایجاد می‌شود.

ورزش هایی برای پایین آمدن سر جنین

اگر تا هفته ۳۶ بارداری همچنان جنین نچرخیده باشد، ورزش هایی برای پایین امدن سر جنین وجود دارد تا با کمک آنها جنین تشویق به چرخیدن شود. اما شما این کارها را حتما بعد از مشورت با پزشک انجام بدهید. اگر پزشک اجازه انجام این کارها را داد این روش‌ها را امتحان کنید.

  • چهار دست و پا شوید و برای چند دقیقه به جلو و عقب حرکت کنید. می‌توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید. این کار کمک می‌کند تا جنین به حالت سر و ته درآید.
  • حداقل ۲۰ دقیقه در روز پیاده‌روی کنید. فعالیت‌های ساده روزمره باعث حرکت درگردن رحم می‌شود و کودک را تشویق به چرخیدن می‌کند.
  • مطمئن شوید که هنگام نشستن زانوهایتان بالاتر از باسن‌تان نباشد. لگن را به سمت جلو متمایل کنید و بنشینید. این کار به جنین کمک می‌کند تا سر و ته شود.
  • بر روی توپ ورزشی بنشینید یا هنگام تماشای تلویزیون به توپ ورزشی تکیه دهید. این کار جنین را ترغیب به چرخیدن می‌کند.
  • روی تشکی که کمی از زمین ارتفاع دارد زانو بزنید. بازوان خود را به سمت زمین بکشید به صورتی که دستان شما زمین را لمس کند. سرتان رو به پایین باشد. پشت خود را صاف کنید و باسن خود را بالا نگه دارید. در این حالت بمانید و سپس بلند شوید.
  • هنگامی‌که به پشت دراز کشیده‌اید، پاهای خود را بالا نکشید. این‌ کار باعث می‌شود جنین به حالت خلفی (عقبی) درآید که باعث طولانی شدن زایمان و دردهای زیاد در لحظه تولد خواهد شد. شب‌ها به جای خوابیدن به پشت، به سمت چپ بدن بخوابید. این بهترین حالت خوابیدن است و به جنین کمک می‌کند تا سرش به راحتی به سمت پایین بچرخد.

اگر جنین به حالت سر و ته درنیامد چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا چرخش جنین بریچ در هفته 38 اتفاق می افتد؟

اگر بعد از اینکه همه این کارها را انجام دادید همچنان با جنین بریچ در هفته 38 مواجه بودید، لازم است پزشک خود مشورت کنید. ممکن است یک کایروپرکتر مجرب  معرفی کند تا در این زمینه به شما کمک کند. همچنین ممکن است ورزش‌های مختلفی به شما پیشنهاد دهد تا جنین را ترغیب به چرخیدن کند. روشی دیگر چرخش سفالیک خارجی (ECV) است که پزشک در این روش با فشار آوردن به شکم شما تلاش می‌کند تا جنین را داخل رحم بچرخاند.

هر بارداری با دیگری متفاوت است. ممکن است مادری در بارداری اول خود جنین را در موقعیت قدامی و سفالیک زایمان کند. درحالی‌که در بارداری دوم موفق به زایمان جنین در حالت سر و ته نشود. به خاطر داشته باشید؛ اگر جنین نتواند در موقعیت قدامی یا سفالیک داخل رحم قرار گیرد حدود ۵ درصد از بارداری‌ها به سزارین ختم می‌شود. به علت خطری که وضعیت بریچ برای جنین دارد، عمل سزارین توصیه می‌شود.

موقعیت سر به سمت پایین یا قدامی بی‌خطرترین روش برای مادر و جنین است. اگر جنین تا هفته ۳۶ بارداری هچنیان نچرخیده بود می‌توانید با کمک ورزش جنین را ترغیب به چرخیدن کنید. حال که میدانید از کجا بفهمیم سر بچه چرخیده، با استفاده از روش های ذکر شده بررسی کنید که آیا نیاز به انجام ورزش های مذکور هست یا نه.

مطالعه بیشتر:

 آموزش بهترین طرز خوابیدن در ماه آخر بارداری

روش‌های چرخاندن جنین در سه ماهه سوم

وضعیت و حالت قرار گرفتن جنین در رحم مادر هنگام زایمان

منبع: parenting.firstcry