The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اسهال در ماه آخر بارداری خطرناک است؟ درمان و توصیه های غذایی

اگر به ماه اخر بارداری رسیده اید، تبریک می گوییم که تقریبا این دوران پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته و به زودی فرشته کوچکتان را در آغوش خواهید گرفت. در این میان برخی مشکلات همچون اسهال در ماه آخر بارداری و دشواری های ناشی از آن می تواند گذر زمان در این هفته های پایانی را آهسته کند. اگر می خواهید بدانید که آیا اسهال در ماه آخر بارداری خطرناک است یا نه و نیز علت اسهال در ماه نهم بارداری چیست، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اسهال در ماه آخر بارداری

معمولاً هرقدر به زمان زایمان نزدیک تر می شوید، دفعات ابتلا به اسهال بیشتر می شود. بنابراین در هفته های پایانی، اسهال می تواند نشانه ای باشد تا به شما یاد آوری کند که به زودی فرشته ی کوچکی که در شکم دارید را در آغوش خواهید گرفت.

در واقع هرقدر به زمان زایمان نزدیک تر می شوید، مقدار هورمون پروژسترون و ریلکسین در بدن شما افزایش می یابد. این دو هورمون با شل کردن مفاصل و رباط ها، لگن شما را برای نزول جنین و خروج نهایی آن آماده خواهند کرد. این هورمون های شل کننده علاوه بر نقاط مذکور، بر عضلات صاف دیواره لوله گوارش شما نیز تاثیر می گذارد به همین سبب ممکن است که اسهال در ماه آخر بارداری به شدت شما را آزار دهد.

آیا اسهال در ماه آخر بارداری خطرناک است؟

اغلب اوقات ابتلا به اسهال نشانه ی خطرناکی نیست، اما اگر اسهال شما با مواردی نظیر  اسهال، استفراغ، حالت تهوع شدید، نفخ شدید و معده درد همراه شد، باید موضوع را با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

آیا ممکن است که اسهال سبب سقط شود؟

ابتلا به اسهال معمولاً سبب درد های شکمی می شود. حرکات روده ها در این زمان معمولاً به شدت دردناک است. برای یک مادر باردار هرگونه دردی خصوصاً در نواحی شکم و کمر می تواند نگران کننده باشد. لازم است متذکر شویم که دردهای شکمی که در طی اسهال تجربه می کنید ناشی از حرکات روده ها است، اما دردهای شکمی در هنگام سقط ناشی از انقباضات رحم است. بنابراین گرچه ممکن است که شما هر دو درد را به یک شکل حس کنید اما منشأ هر یک متفاوت بوده و دردهای ناشی از اسهال به هیچ وجه منجر به سقط نخواهند شد. اما به هرحال باید از نشستن طولانی مدت خصوصاً در توالت های ایرانی و زور زدن شدید و طولانی پرهیز کنید.

به یاد داشته باشید که اسهال یکی از نشانه های سقط است اما سبب آن نمی شود

 روش های درمان اسهال در ماه آخر بارداری چیست؟

یکی از راه های درمان اسهال در این دوران، دقت کردن بر روی چیزهایی است که در شبانه روز می خورید. باید مواد غذایی که به صورت روزمره مصرف می کنید، سبب تحریک معده تان نشوند. برای مثال مصرف مواد غذایی زیر را محدود کنید:

  • آلو
  • غذاهای چرب و سرخ شده
  • غذا های تند
  • شیر
  • مواد غذایی حاوی جوش شیرین

البته لازم به ذکر است که مصرف این مواد درصورتی باید محدود شوند که سبب تحریک دستگاه گوارشتان می شوند، اگر گمان می کنید که هر یک از آن ها تاثیری در بروز اسهال ندارد، مصرف آن را محدود نکنید.

یک راه دیگر برای درمان اسهال در ماه آخر بارداری، مصرف کردن غذاهای ضد اسهال است مانند:

  • سیب زمینی
  • هویج
  • موز
  • دانه ها
  • برنج
  • نان تست

مطالعه بیشتر:

آیا می توان از ابتلا به اسهال در دوران بارداری جلوگیری کرد؟

آیا اسهال در بارداری سبب سقط جنین می شود؟

ارزش غذایی و فواید ماست برای سلامتی چیست؟