The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان خانگی تب کودکان و علت ایجاد کننده تب کودک چیست؟

وقتی می بینید که دلبندتان بدنش گرم شده و اصطلاحا تب دارد، احتمالا دلهره و آشوبی در دل شما ایجاد می شود که نکند فرزندم سرما خورده؟ یعنی چرا تب کرده و ... جدای از این که علت ایجاد کننده تب کودک چیست، راهکارهایی برای درمان خانگی تب کودکان وجود دارد که در ادامه این متن برای شما شرح خواهیم داد.

درمان خانگی تب کودکان

به طور کلی تب نیازی به درمان با دارو ندارد مگر اینکه کودک احساس ناراحتی کند یا سابقه تشنج تب داشته باشد. تب واکنش مهم بدن در مقابله با عفونت است.

اگر کودک سابقه تشنج (صرع) یا بیماری مزمن نداشته باشد، دمای خیلی بالای بدن به خودی خود خطرناک یا قابل توجه نیست. حتی اگر کودک دارای سابقه تشنج ناشی از تب باشد و تب را با دارو درمان کنید، باز هم ممکن است این نوع تشنج رخ دهد. بنابراین آنچه خیلی اهمیت دارد، پایش واکنش های کودک است.

درمان خانگی تب کودکان، چه زمانی باید تب را درمان کنیم؟

اگر فرزندتان خوب غذا می خورد، می خوابد و به اندازه کافی بازی می کند، احتمالاً نیازی به درمان ندارد. برای اینکه بدانید چه موقع باید به فکر درمان باشید، بهتر است با پزشک متخصص کودکان و نوزادان مشورت کنید. براساس منابع پزشکی باید با کمک دماسنج دمای بدن نوزاد را اندازه گیری کنید، اگر درجه تب از عدد 38/5 فراتر رفت، درمان تب ضرورت پیدا می کند.

درمان خانگی تب کودکان چیست؟

• فضای اتاق کودک و خانه را خنک نگه دارید و لباسهای سبک به او بپوشانید.

• او را به نوشیدن مایعات زیاد نظیر آب، آب میوه های رقیق شده، محلول های الکترولیت خوراکی که به صورت صنعتی آماده شده اند، بستنی یخی تشویق کنید.

• اگر اتاق گرم یا بدون تهویه است، یک پنکه یا تهویه روشن کنید تا هوای خنک در جریان باشد.

• کودکی که تب دارد لازم نیست حتما در اتاق یا رختخواب بماند بلکه می تواند حرکت یا بازی کند اما در هنگام تب بهتر است از دویدن زیاد و فعالیت بیش از حد کودک جلوگیری کنید.

• اگر تب نشانه بیماری مسری نظیر آبله مرغان یا آنفولانزا باشد، فرزند خود را از سایر کودکان، افراد مسن یا افرادی که توانایی مقابله با عفونت را ندارند مانند افراد مبتلا به سرطان دور نگه دارید.

درمان خانگی تب کودکان با پا شویه

در بیشتر موارد، استفاده از استامینوفن یا ایبوپروفن خوراکی مناسب ترین راه برای درمان خانگی تب کودکان در منزل است. البته بعضی اوقات می توانید علاوه بر این داروها از پاشویه آب ولرم استفاده کنید.

پاشویه از استامینوفن یا ایبوپروفن بهتر است اگر:

• در موارد نادر فرزند شما نسبت به داروهای ضد تب (تب بر) حساسیت دارد و یا قادر به تحمل آنها نیست.

توصیه می شود در موارد زیر علاوه بر استامینوفن یا ایبوپروفن از پاشویه نیز استفاده کنید:

• تب ناراحتی خیلی زیادی برای کودک ایجاد کرده است.

• تب با استفراغ همراه است و دارو در معده کودک باقی نمی ماند.

درمان خانگی تب کودکان در خانه

برای پاشویه کردن کودک، او را در وان مخصوص به خود حاوی آب ولرم 29.4-32.2 درجه سانتیگراد قرار دهید. اگر دماسنج حمام ندارید، آب را روی پشت دست یا مچ خود آزمایش کنید. اگر گرمای آب قابل تحمل باشد، کافی است. استفاده از آب سرد باعث لرز می شود و می تواند دمای بدن را بالا ببرد. اگر کودک لرز داشته باشد، آب خیلی سرد است. لرز تب را بدتر می کند. در صورت وجود لرز کودک را از حمام خارج کنید.

فرزند خود را در آب بنشانید، نشستن در آب برای او راحت تر است. سپس با استفاده از دستمال یا اسفنج تمیز، مقداری آب روی تنه، دست ها و پاهای او بپاشید. آب تبخیر می شود و بدن را خنک می کند. دمای اتاق را باید در حدود 23.9 درجه سانتیگراد (75 درجه فارنهایت) نگه دارید و پاشویه را ادامه دهید تا دمای بدن کودک به حد مطلوب برسد. از افزودن ایزوپروپیل الکل یا الکل مالشی به آب خودداری کنید. جذب الکل در پوست و یا استنشاق آن می تواند با خطرات جدی مانند کما همراه باشد.

معمولاً پاشویه به مدت نیم ساعت یا 45 دقیقه می تواند یک تا دو درجه تب را کاهش دهد. اما اگر کودک به شدت مقاومت می کند، پاشویه را کنار بگذارید و به او اجازه دهید فقط در آب بنشیند و بازی کند. چنانچه نشستن در وان او را ناراحت می کند، بهتر است او را از آب خارج کنید حتی اگر تغییری در وضعیت تب او ایجاد نشده باشد. به یاد داشته باشید تب کمتر از 40.5 درجه سانتیگراد به خودی خود مضر نیست.

اکنون دانستید که درمان خانگی تب کودکان کار دشواری نیست و همیشه نباید بلافاصله بعد از مشاهده کردن تب به سراغ استامینوفن بروید.

 بیشتر بدانید:

1- علائم و داروهای مجاز برای پایین آوردن تب در کودکان و نوزادان

2- کاهش تب در نوزادان؛ حمام کردن درجه حرارت بدن را کاهش می دهد؟

3- چگونه تب نوزاد را اندازه بگیریم؟

4- درجه حرارت طبیعی بدن کودک چقدر باید باشد؟

?پرسش و پاسخ های درمان تب کودکان

چه زمانی برای تب کودک باید به متخصص مراجعه کنیم؟

بر اساس منابع پزشکی باید با کمک دماسنج دمای بدن نوزاد را اندازه گیری کنید، اگر درجه تب از عدد 38/5 فراتر رفت، مراجعه به متخصص و درمان تب ضرورت پیدا می کند.

به بچه ای که تب دارد چی بدهیم؟

او را به نوشیدن مایعات زیاد نظیر آب، آب میوه های رقیق شده، محلول های الکترولیت خوراکی که به صورت صنعتی آماده شده اند، بستنی یخی تشویق کنید.

بهترین دارو برای درمان تب کودک کدام است؟

در بیشتر موارد، استفاده از استامینوفن یا ایبوپروفن خوراکی مناسب ترین راه برای تسکین تب است.

دمای آب برای پاشویه کودک چقدر باید باشد؟

برای پاشویه کردن کودک، او را در وان مخصوص به خود حاوی آب ولرم 29.4-32.2 درجه سانتیگراد قرار دهید. اگر دماسنج حمام ندارید، آب را روی پشت دست یا مچ خود آزمایش کنید. اگر گرمای آب قابل تحمل باشد، کافی است. استفاده از آب سرد باعث لرز می شود و می تواند دمای بدن را بالا ببرد

منبع: healthychildren