The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درجه حرارت طبیعی بدن کودک چقدر باید باشد؟

وقتی پیشانی کودکتان را لمس کرده و حس می کنید که داغ است، آشوب در دل شما به پا خواهد شد که آیا تب دارد؟ آیا مریض شده؟ و ... در این شرایط احتمالا بلافاصله دست به کار شده و دمای بدن او را اندازه گیری می کنید. برای این که بدانید آیا عدد دماسنج نشان دهنده تب در فرزندتان است یا نه، ابتدا باید بدانید که درجه حرارت طبيعی بدن کودک چقدر باید باشد. 

 درجه حرارت طبيعی بدن کودک چقدر است؟

تب به معنای افزایش دمای بدن و رسیدن آن به بالای دمای طبیعی بدن کودک است. بنابرین می توانید با اندازه گیری دمای بدن کودک و مقایسه نتیجه آن با ارقام ذکر شده در جدول زیر در مورد درجه حرارت نرمال بدن کودک به وجود تب در نوزاد خود پی ببرید.  

 

متد مورد استفاده

محدوده دمای طبیعی بدن کودکان

مقعدی

36/6 تا 38 سانتی گراد (9/97 تا 4/100 درجه فارنهایت)

دهانی

35/5 تا 37/5 سانتی گراد (9/95 تا 5/99 درجه فارنهایت)

زیر بغل

36/5 تا 37/5 سانتی گراد ( 8/97 تا 5/99 درجه فارنهایت)

گوشی

35/7 تا 38 سانتی گراد (4/96 تا 4/100 درجه فارنهایت)

 

بدانید که وقتی دمای نشان داده شده خیلی بالاتر از درجه حرارت طبيعی بدن کودک است، شدید بودن تب الزاماً به معنای وخیم تر بودن بیماری نیست. به طور کلی رفتار، فعالیت و وضعیت عمومی کودک در این زمان معیار مناسب تری برای تشخیص و پی بردن به وخامت بیماری است. در واقع گاهی ابتلا به یک عفونت ساده و خفیف باعث بروز تب شدیدی شود در حالیکه برعکس ممکن است یک عفونت جدی و خطرناک فاقد هر گونه علائم تب باشد.

 در صورت ابتلای کودک به تب چه کاری باید انجام داد؟

پیش از هر چیز از ناخوش نبودن و سلامت عمومی کودک اطمینان حاصل کرده و برای پیشگیری از کم آبی ناشی از تعریق بدن، آب و مایعات فراوانی به او بدهید.

در صورت ابتلای نوزاد به تب به جای پتوهای سنگین از رواندازهای سبک استفاده کرده و لباس های اضافه را از تنش خارج کنید تا به این ترتیب گرمای اضافه دفع شده و دمای بدن کاهش بیابد. از درآوردن کلیه لباس ها و برهنه کردن کامل نوزاد خودداری کنید. زیرا این کار موجب احساس لرز و سرما در نوزاد می شود. در نتیجه بدن برای مقابله با این حالت گرمای بیشتری تولید کرده و متعاقب آن میزان تب نیز افزایش خواهد یافت.

استفاده از دوش آب ولرم و یا پاشویه با الکل در این شرایط توصیه نمی شود.

دخالت دارویی برای کاهش تب همیشه ضروری نیست

در واقع تب با تحریک سیستم ایمنی بدن مانع پیشروی باکتری یا رشد ویروس ها شده و یکی از راه های بدن برای مقابله با بیماری است بنابراین علت اصلی تجویز دارو پایین آوردن تب نیست بلکه هدف از این کار تسکین درد و رفع ناراحتی کودک است.

داروهایی نظیر استامینوفن (تایلنول) و پانادول از جمله داروهای مناسب برای کاهش تب به شمار می روند. بنابراین می توانید براساس نظر پزشک از این داروها استفاده کرده و هر 4 ساعت یکبار دوز مجاز دارو که بر روی بسته بندی محصول درج شده است را تجدید کنید تا میزان تب کاهش یافته و درجه حرارت بدن به حالت عادی بازگردد. به طور کلی یک ساعت پس از مصرف دارو شدت تب فروکش کرده و پس از آن مجددا افزایش می یابد. به همین علت ممکن است استفاده از دارو در ساعات توصیه شده مجددا ضرورت یابد.

از مصرف بیش از 5 دوز دارو در 24 ساعت پرهیز کنید

همچنین به منظور کاهش نشانه های  تب می توانید از داروی ایبوپروفن که با نام های تجاری ادویل و موترین نیز شناخته می شود استفاده کنید. دارو را با توجه به دستورالعمل ذکر شده بر روی محصول و یا طبق توصیه پزشک استفاده کنید. می توانید دوز دارو را بر حسب وزن نوزاد هر 6 تا 8 ساعت یکبار و یا در طول 24 ساعت 4 مرتبه تجدید کنید. هرگز دارو را بیش از دوز توصیه شده به کودک خود ندهید.

  • فقط در صورتی که کودک قادر به نوشیدن آب و مایعات کافی باشد می توانید از داروی ایبوپروفن استفاده کنید.
  • استفاده از ایبوپروفن در نوزادان زیر 6 ماه توصیه نمی شود.

 وقتی دمای نشان داده شدن توسط دماسنج بالاتر از درجه حرارت طبيعی بدن کودک است، در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر در کودک خود حتما با یک پزشک متخصص اطفال مشورت کنید:

  • بروز تب در نوزادان زیر 6 ماه
  • استمرار تب در مدتی بیش از 72 ساعت
  • گریه، بی قراری و تحریک پذیری
  • خواب آلودگی غیرعادی، بی حالی و سستی
  • مشکلات تنفسی و سرفه های پی در پی
  • ایجاد جوش های قرمز رنگ بر روی پوست و یا بروز سایر علائم نگران کننده در کودک

 

بیشتر بدانید:

1- کاهش تب در نوزادان؛ حمام کردن درجه حرارت بدن را کاهش می دهد؟

2- آزمون برای سنجش اطلاعات خود درباره تب نوزاد

3- روش های اندازه‌ گیری دمای بدن و استفاده از داروهای تب بر در نوزادان

4- علائم و داروهای مجاز برای پایین آوردن تب در کودکان و نوزادان