The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد چهار ماهه ، 8 بازی خلاقانه و ساده

بدون شک می دانید یکی از بهترین راه های پرورش مهارت ها و خلاقیت های نوزادان و کودکان بازی کردن است. اما ممکن است فکر کنید که چطور می توان با یک نوزاد چهار ماهه که هنوز توانایی حرف زدن، راه رفتن و... ندارد بازی کرد. در ادامه این متن روش های بازی با نوزاد چهار ماهه را در هفته های مختلف برای شما شرح خواهیم داد.

بازی با نوزاد چهار ماهه ، هفته اول

- حباب بازی

یکی از روش های جذاب برای بازی با نوزاد 4 ماهه، حباب بازی است. در این سن فرزند شما می‌آموزد که چطور باید حرکات خود را کنترل کند. چنگ زدن را آموخته و می‌داند که می‌تواند وسایل اطرافش را لمس کند. حباب بازی بهترین بازی برای تقویت این توانایی اوست.

مهارت‌‌‌‌های تقویت شده در این بازی: هماهنگی دست و چشم و شناخت اعضای مختلف بدن

وسایل مورد نیاز: حباب ساختن

فرزندتان را روی صندلی غذا بنشانید و بعد در مکانی مناسب مثل حمام یا بیرون از خانه حباب‌‌‌‌های صابونی درست کنید. مراقب باشید حباب‌‌‌‌‌ها وارد چشم یا دهان شیرخوار نشوند.

به آرامی حباب‌هایی را درست کنید و به سمت فرزندتان بفرستید و تشویقش کنید تا آنها را بگیرد. وقتی درک کرد که حباب‌‌‌‌‌ها چطور در هوا باقی می‌مانند و بعد می‌ترکند اشتیاق بیشتری برای بازی کردن نشان می‌دهد و بخشی از بازی می‌شود. اجازه دهید حباب‌‌‌‌‌ها روی دست و پای کودک بیافتد و هر بار اسم عضو او را صدا کنید تا با اعضای بدنش آشنا شود. وقتی کودک تان کمی بزرگتر شد از این بازی در حمام لذت می‌برد. حباب‌‌‌‌های صابونی در حمام بدون اینکه بترکند روی پوستش باقی می‌مانند و به کودک این فرصت را می‌دهند تا بازی رنگ را در آنها قبل از ترکیدن ببیند. تا جایی که می‌توانید حباب‌‌‌‌های بزرگتر درست کنید و او را به فوت کردن آنها تشویق کنید.

- آواز خواندن

قبل از آنکه کودک بتواند حرف بزند کلمات را یاد می‌گیرد و هر بار آنها را بشنود بار بعد بهتر به یادشان خواهد آورد. آواز خواندن به او این فرصت را می‌دهد تا با کلمات جدید آشنا شده و مرتبا آنها را تکرار کند.

مهارت‌‌‌‌های تقویت شده: توانایی‌‌‌‌های هوشی، شنوایی و بیانی

 ابزارهای مورد نیاز: یک صندلی چرخدار (اختیاری)

شعرهای سنتی را با آب و تاب برای کودک‌تان بخوانید و برای جذاب شدن بجای اسم شخصیت‌‌‌‌های مختلف اسم افراد آشنا را بگویید. حتی می‌توانید همزمان عکس‌‌‌‌های مرتبط به کودک نشان دهید. برای بالا بردن هیجان می‌توانید کودک‌تان را روی یک صندلی چرخدار بگذارید و حرکت دهید.

 بازی با نوزاد 4 ماهه ،هفته دوم

- میتونی اینو بگیری؟

هر چه نوزاد بزرگتر شود اشیای اطرافش را بهتر می‌شناسد.

مهارت‌‌‌‌های تقویت شده: توانایی بینایی، شنخت رابطه دلیل و معلول

وسایل مورد نیاز: هر چیزی که در اطرافتان می‌بینید و می‌توانید روی سر بگذارید

وقتی فنجان چای را روی سرتان بگذارید و ادای کلاه را با آن در بیاورید کودکان از خنده ریسه خواهد رفت. کاسه‌‌‌‌های پلاستیکی یا هر وسیله سبکی که اطرافتان هست را روی سر بگذارید و با تکان دادن آن چنین وانمود کنید که کلاهی به سر دارید. می‌توانید حتی کودک را جلوی آینه بنشانید و با گذاشتن اشیا روی سرش او را تحریک به انجام همین بازی کنید.

هر بار این کار را می‌کنید از کودک بپرسید: " کلاهمو دوست داری؟

- تاب تاب عباسی

بعد از گذشت چند ماه از تولد، کودکان می‌آموزد که بدون کمک بنشینند. در این مرحله بازی تاب تاب عباسی به تقویت عضلات کمر و کمک به مستقل شدن او در نشستن کمک می‌کند. (آموزش نشستن به نوزاد (کودک))

مهارت‌‌‌‌های تقویت شده: عملکرد حرکتی

وسایل مورد نیاز: هیچ چیز

این بازی با آواز انجام می‌شود و همزمان کودک بین پاهای باز شده مادرنشسته و مادر با گرفتن دست‌ها او را به جلو و عقب هل می‌دهد.

بازی با کودک چهار ماهه ، هفته سوم

- گوش کن

فرزند شما دوست دارد صدای شما را بشنود و این موضوع به تکامل مهارت زبانی او کمک خواهد کرد. از مانیتور اتاق کودک برای بازی استفاده و او را شگفت زده کنید. در این شرایط او متوجه می‌شود که حتی زمانی که کنارش نیستید می‌تواند صدای شما را بشوند.

مهارت‌‌‌‌های تقویت شده: مهارت‌‌‌‌های کلامی و درک ماندگاری افراد حتی وقتی آنها را نمی‌بینیم.

 وسایل مورد نیاز: مانیتور اتاق کودک دو سویه یا تاکی واکی یا صدای ضبط شده خودتان

کودک را در محل امنی بخوابانید و مانیتور را نزدیکش قرار دهید. سپس از اتاق خارج شده و به آرمی در میکروفون صحبت کنید. در مورد خانه، آب و هوا، برنامه‌‌‌‌های روزتان و حتی در مورد کودکتان با او صحبت کنید. اگر بزرگسال دیگری در اتاق کنار کودک باشد و بتواند گفت و گو را دو طرفه کند بسیار بهتر است. وقتی بعد از اتمام گفت و گو وارد اتاق شوید کودک از دیدن شما بسیار خوشحال می‌شود.

- هواپیما بازی

در این بازی جذاب شما در رابطه با حرکت به کودکتان می‌آموزید.

مهارت‌‌‌‌های تقویت شده: عملکرد حرکتی

وسایل مورد نیاز: هیچ

به کمر دراز بکشید و زیر دستان‌تان بالشتکی قرار دهید. کودک‌تان را با دست‌ها از کمر بلند کرده و همانند هواپیما به پرواز در آورید. کودک را تشویق کنید تا همزمان با اوج گرفتن دست‌هایش را باز کند و ادای هواپیما را در آورد.

بازی با نوزاد چهار ماهه ، هفته چهارم

- کلاه رو بده بغلی

کودک شما دوست دارد در مورد جهان اطرافش بیاموزد. روند این بازی برای کودک شما جذاب خواهد بود.

مهارت‌‌‌‌های تقویت شده: کشف رابطه علت و معلول

 وسایل مورد نیاز: چند عدد کلاه

برای انجام این بازی به عده‌ای از دوستان یا افراد خانواده نیاز دارید.اگر به اندازه کافی کلاه ندارید از وسایل شبیه در اطرافتان استفاده کنید. هر فرد باید کلاه را روی سرش گذاشته و بعد بردارد و به بعدی بدهد. در حین این کار افراد باید به صف بایستند یا دایره بزنند و از نفری که کلاه روی سرش می‌گذارد بخواهند صدایی از خود درآورد. در این بین می‌توان قبل از اینکه کلاه را روی سر نفر بعدی گذاشت یک بار آن را روی سر کودک گذاشت و بعد به نفر بعدی داد تا کودک هم در بازی مشارکت داشته باشد.

- بیب بیب

وقتی کودکتان بزرگ می‌شود کنترل بیشتری روی حرکاتش خواهد داشت و استفاده از اعضای بدن برایش جذاب می‌شود. این بازی به نوعی قلقلک دادن کودک است.

مهارت‌‌‌‌های تقویت شده: حس لامسه و شناخت اعضای بدن

وسایل مورد نیاز: هیچ

این بازی را می‌توان با کودک در هر جا و هر شرایطی چه خوابیده چه نشسته انجام داد. بینی کودک را گرفته و بوق بزنید. بعد به سراغ دیگر اعضای بدنش بروید. می‌توانید صدای بوق را روی اعضای مختلف بدن عوض کنید.

حال که انواع روش های بازی با نوزاد 4 ماهه را یادگرفتید، هرچه زودتر آنها را انجام دهید تا ببینید فرزند شما به کدامیک بیشتر علاقه نشان می دهد.

مطالعه بیشتر:

بازی های فیزیکی و حرکتی مناسب کودکان

انواع بازی های حسی برای کودکان

نقاط عطف رشد نوزاد در سال اول زندگی

?پرسش و پاسخ های بازی با نوزاد چهار ماهه

آیا باید با نوزاد 4 ماهه بازی کنیم؟

بله. بازی با نوزاد چهار ماهه نه تنها او را سرگرم می کند، بلکه سبب پرورش خلاقیت و افزایش مهارت های او خواهد شد.

آیا بازی کردن با نوزاد در پرورش هوش او اثری دارد؟

بله. بازی کردن با نوزاد از طریق ایجاد محرک های مناسب سبب پرورش هوش، استعداد و خلاقیت نوزاد می شود.

آیا برای بازی کردن با نوزاد 4 ماهه به وسایل خاصی نیاز هست؟

خیر با کمک وسایل منزل می توانید با نوزاد بازی کنید. بعلاوه برخی بازی های ذکر شده در این متن نیازی به وسایل ندارند.

یکی از بازی های محبوب برای نوزاد چهار ماهه چیست؟

حباب بازی یکی از بهترین بازی هایی است که در این سن می توانید انجام دهید.

منبع: بی بی سنتر