The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مصرف شیر پاستوریزه در کودکان را چگونه آغاز کنیم؟

همه والدین می دانند که شیر یکی از ملزومات تغذیه روزانه کودکان بعد از اتمام یک سالگی است. شیر به استحکام دندان ها، رشد مناسب استخوان ها و ... کمک می کند. در این میان بسیاری از والدین می گویند که فرزند من از شیر متنفر است! آیا مصرف شیر پاستوریزه در کودکان ضروری است؟ چیکار کنم بچم شیر پاستوریزه بخوره؟ در این مقاله نه تنها به شما خواهیم گفت که برای خوردن شیر پاستوریزه چیکار باید بکنید بلکه مواد غذایی حاوی کلسیم که می تواند جایگزین شیر پاستوریزه باشند را معرفی خواهیم کرد.

اگر کودک از خوردن شیر متنفر است، آیا باید نگران بود؟

اگر کودک شیر نمی‌خورد جای نگرانی نیست. مانند بزرگسالان، هر کودک ذائقه منحصر به فرد دارند. با این‌که شیر برای کودک منبع اصلی کلسیم،‌ ویتامین D و چربی محسوب می‌شود، اما این مواد در غذاهای دیگر نیز یافت می‌شود. بنابراین مصرف شیر پاستوریزه در کودکان غذاهای دیگری را امتحان کنید اما سعی کنید شیر را نیز به روش‌های متفاوت به کودک بدهید.

آیا مصرف شیر پاستوریزه برای کودکان ضروری است و اگر کودک از خوردن شیر امتناع می‌کند چه کار کنید؟

اگر کودک از خوردن شیر امتناع می‌کند، روش‌هایی وجود دارد تا او را به خوردن شیر ترغیب کنید.

• مصرف شیر پاستوریزه در کودکان را آهسته و گام به گام انجام دهید 

اگر می‌خواهید از تنفر کودک از شیر جلوگیری کنید، مقدار کمی به او بدهید. اگر می‌خواهید شیر خود یا شیر خشک را با شیر معمولی جایگزین کنید، به مدت دو هفته آن‌را با کمی شیرخشک یا شیر خود مخلوط کنید. اما توجه کنید که مقدارش زیاد نباشد.

• طعم شیر را تقویت کنید

لحظه‌ای به کودکی خود برگردید. وقتی که هوادار شیر گرم ساده با مقداری شکر بودید. شاید این‌طور بوده‌اید یا شاید هم نه! از والدین خود بپرسید چگونه شما را ترغیب به نوشیدن شیر می‌کردند. اگر کودک شما از نوشیدن شیر ساده خودداری می‌کند، طعم‌های مختلف مانند شیر شکلات یا یک فنجان شیرکاکائو گرم به او بدهید. شکلات باعث بهتر شدن طعم شیر می‌شوشیر د و کودک دلبند شما از نوشیدن آن امتناع نخواهد کرد.

• مصرف شیر پاستوریزه در کودکان را با مقدارکم شروع کنید

اگر کودک از نوشیدن شیر امتناع می‌کند، سعی کنید طعم آن را عوض کنید. سعی کنید با دادن نصف لیوان یا حتی کمتر شیر به او فشار نیاورید و کم‌کم مقدار آن را به یک لیوان برسانید.

•  شیر مخلوط درست کنید

اگر کودک برای خوردن شیر لجبازی می‌کند،‌ وقت آن است شیر را با چیزی مخلوط کنید و به کودک بدهید. برای مثال کمی میوه داخل آن بریزید. شیر مخلوط رنگی باعث می‌شود کودک از ظاهر خسته کننده شیر سفید خلاص شود و متوجه می‌شوید کودک در کمتر از چند دقیقه تمام شیر را می‌خورد.

• غذاهای حاوی لبنیات را امتحان کنید

بسیاری از لبنیات دیگر مانند کره، پنیر و روغن کرمانشاهی وجود دارد که می‌توانید به جای شیر به کودک بدهید. اما قبل از آن حتما با یک متخصص اطفال مشورت کنید. با وجود این، هیچ چیز نمی‌‌تواند جایگزین شیر شود.

• غلات (سریال یا سرلاک)

دادن غلات همراه با شیر به کودک، نیاز او به کلسیم را تامین می‌کند. مصرف سریال هنگام صبح بهترین گزینه برای شروع روز است. اگر کودک غرغروی شما از خوردن شیر خودداری می‌کند،‌ شیر را همراه با غلات و میوه به او بدهید. متوجه می‌شوید کودک تمام شیر را می‌خورد.

اگر کودک شیر نمی‌خورد چگونه از رسیدن کلسیم کافی به او اطمینان حاصل کنیم؟

گرچه شیر منبع اصلی کلسیم است، اما منابع کلسیم دیگری نیز وجود دارد. نیاز روزانه کودک نوپا به کلسیم با روش‌های دیگری نیز قابل تامین است. با این حال، ابتدا باید بدانید کودک نوپا به چه مقدار کلسیم نیاز دارد. سپس می توانید برای رفع نیاز به کلسیم از گزینه جایگزین برای محصولات لبنی استفاده کنید.

1. کودک نوپا به چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

مقدار کلسیم مورد نیاز کودک ۱ تا ۵ ساله، ۸۰۰ میلی‌گرم در روز است.

2. جایگزین شیر و محصولات لبنی

محصولات مختلفی وجود دارد که نیازهای کودک به کلسیم را برطرف می‌کند. شرایطی مانند عدم تحمل لاکتوز، باعث می‌شود به دنبال جایگزینی برای شیر باشید. گزینه‌های زیر علاوه بر کلسیم منافع دیگری نیز برای کودکان نوپا دارد.

• آب پرتقال: حاوی ویتامین C است که به بالا بردن سیستم ایمنی کودک کمک می‌کند.

• سبزیجات برگ سبز: حاوی آهن است که از کم‌خونی در کودکان جلوگیری می‌کند.

• سویا: سرشار از فیبر است که به سیستم گوارش کودک کمک می‌کند.

• ماهی: حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که به رشد مغز کمک می‌کند.

• نان‌های غنی: حاوی کربوهیدرات است که انرژی مورد نیاز کودک را تامین می‌کند.

وقتی می پرسید که مصرف شیر پاستوریزه در کودکان به مقدار باشد باشد، باید به شما بگوییم برای اطمینان از مصرف مناسب کلسیم، شیر الزامی نیست. اما به نظر می‌رسد هیچ ماده غذایی با مقادیر کلسیم مشابه شیر وجود ندارد. بنابراین، حتما هر روز یک لیوان شیر به کودک نوپای خود بدهید.

 بیشتر بدانید:

1- خوردن لبنیات در بارداری

2- آیا آنچه می‌‌خورید بر شیرتان اثر می‌گذارد؟

3- فرزندتان به شیر گاو حساسیت دارد؟

4- از چه زمانی و چگونه میتوان به کودک شیر پاستوریزه داد؟

?پرسش و پاسخ های شیر پاستوریزه و کودکان

چیکار کنم بچم از شیر پاستوریزه متنفر نشه؟

اگر می‌خواهید از تنفر کودک از شیر جلوگیری کنید، مقدار کمی به او بدهید. اگر می‌خواهید شیر خود یا شیر خشک را با شیر معمولی جایگزین کنید، به مدت دو هفته آن‌را با کمی شیرخشک یا شیر خود مخلوط کنید. اما توجه کنید که مقدارش زیاد نباشد.

آیا شیر نخوردن بچه خطرناک است؟

اگر کودک شیر نمی‌خورد جای نگرانی نیست. مانند بزرگسالان، هر کودک ذائقه منحصر به فرد دارند. با این‌که شیر برای کودک منبع اصلی کلسیم،‌ ویتامین D و چربی محسوب می‌شود، اما این مواد در غذاهای دیگر نیز یافت می‌شود. بنابراین غذاهای دیگری را امتحان کنید اما سعی کنید شیر را نیز به روش‌های متفاوت به کودک بدهید.

کودک نوپا به چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

مقدار کلسیم مورد نیاز کودک ۱ تا ۵ ساله، ۸۰۰ میلی‌گرم در روز است.

چیکار کنم بچم شیر بخوره؟

اگر کودک برای خوردن شیر لجبازی می‌کند،‌ وقت آن است شیر را با چیزی مخلوط کنید و به کودک بدهید. برای مثال کمی میوه داخل آن بریزید. شیر مخلوط رنگی باعث می‌شود کودک از ظاهر خسته کننده شیر سفید خلاص شود و متوجه می‌شوید کودک در کمتر از چند دقیقه تمام شیر را می‌خورد.

منبع: parenting.firstcry