The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آزمایش خون بارداری چند روز بعد از تاخیر پریود باید انجام شود

بعد از رعایت نکات مهم برای اقدام به بارداری نوبت به زمان صحیح برای اقدام به انجام آزمایش خون یا استفاده از بی بی چک می رسد، در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که بهترین زمان برای انجام آزمایش خون بارداری چه زمانی است و چرا باید آزمایش خون بارداری را در زمان درست خود انجان دهید.

آزمایش خون بارداری چند روز بعد از تاخیر پریود باید انجام شود؟

با مشاهده‌ی نخستین علائم بارداری، ممکن است تمایل داشته باشید که هر چه سریع‌تر نتیجه‌ی مثبت را مشاهده کنید. تست‌های بارداری خانگی یا بیبی‌چک‌ها، به راحتی در تمام داروخانه‌ها در دسترس هستند و از طریق ادرار می‌توانند احتمال بارداری را تایید یا رد کنند. راه دیگر اطمینان از بارداری، آزمایش خون است که باید در آزمایشگاه‌ها انجام شود. تفاوت میان این دو روش، در میزان حساسیت و دقت آن‌هاست. برای آن که تست‌های خانگی بتوانند بارداری را تشخیص دهند، باید غلظت βhCG (هورمون بارداری گونادوتروپین کوریونی که احتمالا شما آن را تحت عنوان عدد بتا می شناسید) در ادرار به حدود 50 واحد رسیده باشد، اما آزمایش خون، می‌تواند 5 واحد βhCG موجود در خون را نیز تشخیص دهد. 

آزمایش خون بارداری هورمون βhCG را تشخیص می دهد

این هورمون توسط سلول های سنسشیوتروفوبلاست جفت تولید شده و پس از برقراری ارتباط خونی بین مادر و جنین، وارد خون مادر خواهد شد. سطح هورمون مذکور در حوالی روز 9 ام بعد از لقاح در خون مادر به مقادیر قابل اندازه گیری برای تست های تشخیصی آزمایشگاهی می رسد در حالی که در روز 14 ام بعد از لقاح توسط کلیه های مادر از خون گرفته شده و به درون ادرار ترشح می شود به این ترتیب می توان آن را توسط بی بی چک تشخیص داد. به یاد داشته باشید که اگر به هر دلیلی از جمله دیرتر انجام شدن تخمک گذاری و در نتیجه دیرتر انجام شدن لقاح، این هورمون دیرتر وارد خون و ادرار مادر شود، در روز های ذکر شده قابل تشخیص نخواهد بود.

یک هفته بعد از تاریخ مقرر قاعدگی آزمایش خون بارداری بدهید

در صورتی که بخواهید خیلی زود از بارداری خود مطمئن شوید، این میزان تفاوت دقت حائز اهمیت است. در صورتی که پیش از به تاخیر افتادن عادت ماهانه بخواهید آزمایش خون بارداری بدهید، ممکن است نتیجه‌ی تست‌های خانگی (بی بی چک) منفی شوند، اما آزمایش خون بارداری نتیجه صحیح را تایید کند. اما با تمام این ها توصیه می کنیم که برای انجام تست بارداری به هیج وجه عجله نکنید. صبر کنید تا یک هفته از تاریخ مقرر قاعدگی تان بگذرد و سپس آزمایش دهید.

در شرایط عادی، نیازی نیست که بارداری خیلی زود تشخیص داده شود، اما در صورتی که خطر سقط جنین یا بارداری خارج از رحمی وجود داشته باشد، تشخیص زود هنگام بارداری حائز اهمیت است. حاملگی خارج از رحمی، هنگامی رخ می‌دهد که تخمک بارور شده، به جای رحم، درون لوله‌های فالوپ لانه‌گزینی کند. در صورت وجود سابقه‌ی سقط جنین، باید به محض مشاهده‌ی نخستین علائم بارداری به پزشک مراجعه نمود، تا با بررسی علایم و انجام سونوگرافی بتوان از سلامت بارداری اطمنیان حاصل کرد.

برخی اوقات، انجام آزمایش خون برای تشخیص بارداری ضرورتی ندارد. در صورتی که جواب بیبی‌چک مثبت شد، می‌توانید هشت هفته پس از آخرین عادت ماهانه به پزشک مراجعه کنید. در این زمان پزشک با انجام سونوگرافی ترانس واژینال، بارداری و سلامت آن را تایید می‌کند. گاهی نیز ممکن است بارداری از طریق سونوگرافی تایید نشود و پزشک جهت اطمینان انجام آزمایش خون را توصیه کند. در این آزمایش خون بارداری، دو بار در فاصله‌ی زمانی 48 ساعت نمونه‌ی خون از مادر گرفته می‌شود. با مشاهده‌ی تغییر در سطح hcg در هر دو نمونه‌ی خون، سقط جنین یا بارداری خارج از رحمی تایید یا رد می‌شود.

 مطالعه بیشتر:

آیا برای آزمایش بارداری ناشتا باید باشیم؟

تفسیر آزمایش خون بارداری بتا beta hcg چگونه است؟

نتیجه آزمایش خون برای بارداری چقدر دقیق است؟

 

?پرسش و پاسخ های آزمایش تشخیص بارداری

بی بی چک چه زمانی مثبت می شود؟

برای آن که تست‌های خانگی بتوانند بارداری را تشخیص دهند، باید غلظت βhCG (هورمون بارداری گونادوتروپین کوریونی که احتمالا شما آن را تحت عنوان عدد بتا می شناسید) در ادرار به حدود 50 واحد رسیده باشد که حدودا برابر با یک هفته بعد از تاریخ پریود است اما آزمایش خون، می‌تواند 5 واحد βhCG موجود در خون را نیز تشخیص دهد.

حاملگی چه زمانی و چگونه تشخیص داده می شود؟

این هورمون توسط سلول های سنسشیوتروفوبلاست جفت تولید شده و پس از برقراری ارتباط خونی بین مادر و جنین، وارد خون مادر خواهد شد. سطح هورمون مذکور در حوالی روز 9 ام بعد از لقاح در خون مادر به مقادیر قابل اندازه گیری برای تست های تشخیصی آزمایشگاهی می رسد در حالی که در روز 14 ام بعد از لقاح توسط کلیه های مادر از خون گرفته شده و به درون ادرار ترشح می شود به این ترتیب می توان آن را توسط بی بی چک تشخیص داد.

بهترین زمان برای انجام تست بارداری چه موقعی است؟

در صورتی که پیش از به تاخیر افتادن عادت ماهانه بخواهید آزمایش خون بارداری بدهید، ممکن است نتیجه‌ی تست‌های خانگی (بی بی چک) منفی شوند، اما آزمایش خون بارداری نتیجه صحیح را تایید کند. اما با تمام این ها توصیه می کنیم که برای انجام تست بارداری به هیج وجه عجله نکنید. صبر کنید تا یک هفته از تاریخ مقرر قاعدگی تان بگذرد و سپس آزمایش دهید.

اگر بی بی چک مثبت شود، آیا حتما باید تست خون بدهیم؟

برخی اوقات، انجام آزمایش خون برای تشخیص بارداری ضرورتی ندارد. در صورتی که جواب بیبی‌چک مثبت شد، می‌توانید هشت هفته پس از آخرین عادت ماهانه به پزشک مراجعه کنید. در این زمان پزشک با انجام سونوگرافی ترانس واژینال، بارداری و سلامت آن را تایید می‌کند. گاهی نیز ممکن است بارداری از طریق سونوگرافی تایید نشود و پزشک جهت اطمینان انجام آزمایش خون را توصیه کند

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید