The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تفسیر آزمایش خون بارداری بتا beta hcg چگونه است؟

بعد از دو تا سه هفته انتظار و انجام آزمایش خون، حالا نوبت به تفسیر آزمایش خون بارداری می رسد. احتمالا از خودتان می پرسید که اعداد ذکر شده در تفسیر آزمایش خون بارداری مثبت چه چیزی را نشان می دهد. آیا از روی اعداد ذکر شده می توان سن بارداری را حدس زد و ... اگر به دنبال پاسخ چنین پرسش هایی هستید این متن را مطالعه کنید.

آیا سعی دارید بچه دار شوید؟ یا رابطه جنسی بدون جلوگیری با همسرتان داشته اید؟ در صورتیکه از زمان قاعدگیتان گذشته است، پس تنها سوالی که شما از خودتان می پرسید این است که: "آیا من باردار هستم؟" شما مشتاق هستید که هر چه زودتر یک بی بی چک  بخرید و بلافاصله با آن آزمایش انجام دهید. اما تفسیر اعداد درج شده در نتیجه آزمایش را به درستی بلد نباشید می‌تواند موجب آشفتگی شما شود.

تست بارداری چیست؟

تست‌های بارداری برای نشان دادن وجود هورمون "گنادوتروپین جفتی انسان" (βhCG) در خون و ادرار طراحی شده اند. این هورمون درست پس از بارور شدن تخمک کاشته شده در رحم، توسط سلول های جفت در لایه‌های رحم ترشح می‌شود و هر دو روز دو برابر خواهد شد.

شما می‌توانید تست بارداری را در خانه انجام دهید و یا به پزشک زنان مراجعه کنید. کیت‌های تشخیص بارداری خانگی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. اگر در خانه تست بارداری انجام می‌دهید، سعی کنید طبق دستورالعمل از آن استفاده کنید. هرچند، اگر شما به پزشک زنان مراجعه کنید، او خون شما را آزمایش می‌کند. آزمایش خون از آزمایش ادرار دقیق‌تر بوده و حتی مقدار هورمون مذکور در خون شما را نشان خواهد داد.

چه زمانی بری گرفتن تست بارداری مناسب‌تر است؟

آیا می‌خواهید زمان دقیق تست بارداری را بدانید؟ شما می‌توانید چند روز بعد از زمان پریودتان، تست را انجام دهید. گاهی اوقات، چند روز پیش از زمان پریود هم می‌تواند انجام شود. با اینحال، انجام این تست در روزهای پیش از پریود خیلی زود است. زیرا ممکن است نتیجه نادرستی به شما بدهد. حتی اگر به شما نتیجه مثبت نشان دهد، ممکن است به دلیل سقط جنین خود به خودی بارداری روی ندهد. بنابراین، تا چند روز پس از سررسید قاعدگیتان صبر کنید. 

چه زمانی تست‌های بارداری دقیق هستند؟

دقت تست‌های بارداری خانگی در زمان استفاده در اولین روز عقب افتادن پریود ۹۹ درصد است. بهترین زمان برای انجام تست صبح است، زیرا صبح ها ادرار غلیظ‌‌تر است. اگر تست را زودتر از زمان مناسب انجام دهید، از آن درست استفاده نکنید، یا تاریخ انقضای کیت رسیده باشد، نتیجه آن ممکن است صحیح نباشد.

دقت تست‌های بارداری خانگی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نحوه عمل کردن به دستورالعمل‌ها
  • چه زمانی تست را انجام دهید
  • تخمک گذاری چه موقع اتفاق می‌افتد و چه زمانی کاشته می‌شود
  • شما نباید خیلی زود تست را انجام دهید، اما هیچگاه برای انجام تست دیر نیست. 

آزمایش خون برای تائید بارداری

آزمایش خون در یک مرکز پزشکی و یا در مطب پزشکتان انجام می‌شود. با اینحال، افراد بیشتر ترجیح می‌دهند آزمایش ادرار را انتخاب کنند. خبر خوب اینکه آزمایش خون قادر است وضعیت بارداری شما را زودتر از آزمایش ادرار مشخص کند؛ یعنی حدودا 9 روز پس از تخمک گذاری. اگرچه، در این روش زمان بیشتری لازم است تا جواب آزمایش شماحاضر شود.

پزشک شما یکی از دو نوع آزمایش زیر را به شما توصیه می‌کند:

تست کِیفی hCG:

در این روش نمونه خون شما برای پیدا کردن هرگونه علامتی از βhCG و همچنین وضعیت بارداری آزمایش می‌شود.

پزشکتان احتمالا این آزمایش را برای ده روز پس از گذشتن از سررسید پریودتان پیشنهاد می‌کند. با اینحال، تست کیفی hCG می‌تواند میزان hCG شما را حتی زودتر هم بررسی کند. اما درمورد تفسیر جواب آزمایش بارداری این تست تنها می تواند باردار بودن و یا نبودنتان را تشخیص دهد.

تست کمّی hCG(بتا- hCG):

این تست مقدار دقیق βhCG را در خون اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند حتی میزان بسیار اندک هورمون را در مراحل اولیه بارداری تشخیص دهد. این روش غلظت هورمون را اندازه‌گیری می‌کند و در نتیجه هرگونه عوارض و مشکلات بارداری را پیدا می‌کند.

این آزمایش همچنین در ترکیب با سایر آزمایشات برای بررسی احتمال بارداری خارج رحمی یا بارداری لوله‌ رحمی و نظارت بر سیستم بدن شما پس از سقط جنین و زمانی که سطح هورمون βhCG به سرعت اُفت می‌کند، استفاده می‌شود. بعلاوه در این تست تفسیر جواب آزمایش حاملگی با کمک اعداد بدست آمده از اندازه گیری مقدار هورمون مذکور دقیق تر صورت می گیرد.

تست‌های بارداری خانگی راحت‌ترین روش برای تشخیص بارداری است. شما می‌توانید بطور خصوصی تست را انجام دهید و درعرض چند دقیقه نتیجه را ببینید. با اینحال، گاهی اوقات نتیجه آن می‌تواند اشتباه باشد. و برعکس آن، آزمایش خون دقیق ولی خسته کننده است. شما باید وقت بگیرید و با پزشک ملاقات کنید، نمونه خون بدهید و سپس منتظر جواب آن باشید. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما بهتر است.

تفسیر آزمایش خون بارداری

برای انجام آزمایش خون بارداری به هیچ وجه نیازی نیست که ناشتا باشید زیرا در این آزمایش مقدار هورمون βhCG اندازه گیری می شود که ارتباطی به ناشتا بودن و یا نبودن شما ندارد. این هورمون در روز 9 ام بعد از لقاح وارد خون مادر می شود و در روز 12 تا 14 بعد از لقاح مقادیر ان در خون مادر به سطوح قابل اندازه گیری می رسد. به طور طبیعی مقدار هورمون مذکور هر 72 ساعت یکبار در خون مادر دو برابر می شود که در اندازه گیری های سریالی βhCG افزایش آن نشان داده شده و در تفسیر آزمایش خون بارداری اهمیت فراوانی دارد. مقدار هورمون βhCG در هفته 8 تا 11 بارداری به حداکثر می رسد.

اگر در جواب آزمایش خون بارداری شما نشان داده شود که سطح هورمون کمتر از mIU/ml 5 است، به این معنا است که شما باردار نیستید.

نگته دیگر در هنگام تفسير آزمايش خون بارداري ارتباط بین سن بارداری و مقدار عدد بتا است که شرح آن را در ادامه مشاهده می کنید:

3 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی):  50-5 

4 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی) : 426-5 mIU/ml

5 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی) : 7340-18 mIU/ml

6 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی) : 56500-1080 mIU/ml

8-7 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی): 229000-7650 mIU/ml

12-9 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی): 288000-25700 mIU/ml

16-13 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی): 254000-13300 mIU/ml

24-17 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی): 165400-4060 mIU/ml

40-25 هفته پس از LMP (تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی): 117000-3640 mIU/ml

توجه داشته باشید که اعداد ذکر شده مقدار میانگین تفسیر آزمایش خون بارداری با توجه به اکثریت افراد است و امکان کمی تفاوت در افراد مختلف وجود دارد.