The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نتیجه آزمایش خون برای بارداری چقدر دقیق است؟

 وقتی اقدام به بارداری داشته اید و یا جرء آن دسته از مادرانی هستید که ماه هاست برای مشاهده دو خط پر رنگ بر روی بی بی چک انتظار می کشید، احتمالا می دانید که انجام آزمایش خون بهترین و مطمئن ترین روش برای اطلاع از نتیجه تلاش های شماست. اگر اطلاعات کافی داشته باشید، به راحتی می توانید متوجه شوید که نتیجه آزمایش خون برای بارداری شما مثبت است یا منفی؟ بنابراین برای کسب اطلاعات کامل درمورد نتیجه آزمایش خون بارداری مثبت تا پایان این متن همراه ما باشید.

نتیجه آزمایش خون برای بارداری

نتیجه آزمایش خون بارداری از نوع جوابهای است که دارای استرس خاصی در بانوان ست که آیا جواب مثبت است یا که منفی؟ آزمایش خون بارداری ، یک تست ساده و ابتدایی برای تشخیص حاملگی در بانوان می باشد. در این آزمایش رعایت کردن خیلی از کارهای قبل از آزمایش های دیگر لزومی ندارد مانند این که نیازی نیست خانم ناشتا باشد و یا مصرف اکثر از دارو ها را برای آزمایش دادن قطع کند. این تست با بررسی وجود یا عدم وجود هورمون βhCG بارداری را تشخیص می دهد، هنگامی که جنین بعد از لقاح به دیواره رحم چسبید، باعث تغیراتی در هورمون های وارد شده در خون مادر می شوند که در آزمایش بارداری قابل بررسی هستند. این آزمایش اکثرا  2 هفته بعد از لقاح و یا چند روز تاخیر در زمان قاعدگی صورت می گیرد.

 

دقت آزمایش خون بارداری چقدر است؟

این تست از تست ادرار بارداری بسیار دقیق تر بوده و اگر شما به جواب آزمایش ادرار بارداری خود شک دارید توسط این آزمایش و جواب داده شده اطمینان پیدا کنید که باردار هستید یا نه؟

آزمایش خون بارداری برای بانوانی که خود یا همسرشان نابارور هستند و بارداری و عمل لقاح از طریق کاشت تخمک برای آنها انجام شده باشد، امکان دارد کمی دچار اختلال شده و منجر به دریافت پاسخ مثبت کاذب شود، پس به این زوج ها توصیه می شود تست را بعد از گذشت دو هفته از موعد قدعدگی انجام بدهند تا با بررسی تیتر هورمون مذکور، جواب آزمایش از صحت بیشتری برخوردار باشد.

 

هورمون HCG چیست؟

هورمون HCG بدن که به نام هورمون بارداری شناخته می شود، حدودا یازده روز بعد از لقاح در خون مادر و همچنین از 12 تا 14 روز بعد در ادرار قابل پیگیری و اندازه گیری است. این هورمون در 3 روز به مقدار دو برابر حد نرمال خود رسیده و در هفته 8 تا 11 حاملگی به بالاترین  مقدار خود می رسد و در ادامه حاملگی کاهش می یابد. معمولا 25 تا 30 روز بعد از آخرین عادت ماهانه ، مقدار هورمون HCG در نمونه ادرار مادر قابل اندازه گیری است.

چه وقت جواب تست بارداری مثبت است اما کاذب؟

به دلایل خاصی ممکن است نتیجه آزمایش خون برای بارداری مثبت کاذب باشد، یکی از این دلایل می تواند حاملگی مولار (بچه خوره) باشد. وجود پروتئین در خون نیز میتواند یکی دیگر علل جواب آزمایش مثبت کاذب باشد و یا حتی مصرف متادون توسط مادر است.

چه علتی می تواند باعث منفی بودن نتیجه بارداری باشد؟

در بعضی موارد از جمله حاملگی پوچ یا خارج از رحم و یا سقط ممکن است نتایج تست حاملگی را منفی نشان داده شود زیرا در چنین مواردی مقدار هورمون مذکور از حد طبیعی کمتر است که ممکن است توسط کیت های آزمایشگاهی قابل تشخیص نباشد.

مقدار پایین بودن هورمون HCG به چه علت است؟

یکی از دلایل مهم در کم بودن مقدار هورمون حاملگی (HCG) این است که آزمایش خون از زمان درست خود زودتر انجام شده است و هنوز این هورمون وارد خون مادر نشده یا مقدار آن به سطح قابل اندازه گیری نرسیده است. احتمال سقط جنین یا حاملگی پوچ نیز عامل دیگر پایین بودن مقدار این هورمون در جواب آزمایش خون برای بارداری است.

 

آزمایش خون بارداری چگونه انجام می شود؟

یکی از مشکلات این آزمایش این است که این آزمایش کمی هزینه بر بوده و زمان نسبتا بالایی نسبت به تست های دیگر دارد. ماماها به بانوان توصیه می کنند که قبل از انجام این تست تا جای امکان از مصرف آنتی بیوتیک ها، داروهای پیشگیری از بارداری، داروهای ضد درد (کدئین) و یا هر داروی دیگری که می توانند در نتیجه آزمایش خللی ایجاد کند اجتناب کنند. این آزمایش باید حتما در آزمایشگاه یا کلینیک انجام شود اما بجز موارد بالا دستورالعمل خاصی برای رعایت لازم نیست که قبل از آزمایش انجام شود. چگونگی آن به این صورت است که حدود 2cc خون از خانم گرفته می شود و جواب آزمایش بارداری تقریبا همان روز به فرد اطلاع داده می شود و پزشک میتواند راهنمایی کند. اما اگر فرد بخواهد خودش نتیجه آزمایش خون بارداری را بررسی کند می تواند از راهنمایی که در زیر گفته شده استفاده کند.

با کمک عدد نتیجه آزمایش خون در بارداری با اندازه گیری مقدار هورمون در خون می توان تا حدی پیش بینی کرد که مادر در کدامیک از هفته های بارداری است. 

راهنمای سطح هورمون در طول زمان حاملگی

  • بعد از گذشت ۳ هفته از LMP مقدار:  ۵۰-۵ mIU/ml
  • بعد از گذشت ۴ هفته از LMPمقدار  : ۴۲۶-۵ mIU/ml
  • بعد از گذشت ۵ هفته از LMP مقدار : ۷۳۴۰-۱۸ mIU/ml
  • بعد از گذشت۶ هفته از LMP مقدار  : ۵۶۵۰۰-۱۰۸۰ mIU/ml
  • بعد از گذشت ۸-۷ هفته از LMP مقدار : ۲۲۹۰۰۰-۷۶۵۰mIU/ml
  • بعد از گذشت ۱۲-۹ هفته ازLMP مقدار  : ۲۸۸۰۰۰-۲۵۷۰۰mIU/ml
  • بعد از گذشت ۱۶-۱۳ هفته ازLMPمقدار : ۲۵۴۰۰۰-۱۳۳۰۰mIU/ml
  • بعد از گذشت ۲۴-۱۷ هفته ازLMPمقدار : ۱۶۵۴۰۰-۴۰۶۰mIU/ml
  • بعد از گذشت ۴۰-۲۵ هفته ازLMPمقدار  : ۱۱۷۰۰۰-۳۶۴۰mIU/ml
  • خانمی که حامله نیست : <5mIU/ml
  • خانمی بعد از یائسگی خود : <5/9mIU/ml

آیا باید مقدار هورمون HCG را هر ماه و به صورت منظم در طول حاملگی اندازه گیری کنید؟

 به طور معمول این هورمون را 2 بار در طول بارداری اندازه میگیرند، اما هنگامی که احساس شود سلامت حاملگی در خطر است، این تست و نتیجه آزمایش خون برای بارداری ممکن است توسط پزشک خانم باردار به دفعات بیشتری تجویز و انجام شود، مواردی مانند دردهای شدید شکمی مادر، لکه بینی و خونریزی و یا موارد دیگر که سلامت جنین را به خطر می اندازد از جمله موارد مورد نیاز برای تکرار آزمایش بارداری جهت اندازه گیری مقدار هورمون مذکور است. نتیجه آزمایش خون برای بارداری خصوصا در ماه های اول می تواند تا حد زیادی وضعیت سلامت بارداری شما را به پزشک نشان دهد.

 

مطالعه بیشتر:

1- نشانه ها و علائم بارداری یک هفته بعد از لقاح چیست؟

2- تشخیص بارداری در هفته اول با سونوگرافی واژینال

3- آزمایش خون و ادرار برای تشخیص بارداری

 

منبع: نی نی +