The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مترونیدازول در شیردهی آیا برای مادر و نوزاد ضرر دارد؟

مترونیدازول دارویی است که به شکل شربت، قرص، شیاف و ... در دسترس بوده و در درمان تعداد بسیار زیادی از عفونت ها خصوصا عفونت های زنان کاربرد دارد. این سوال مطرح می شود که آیا مترونیدازول در شیردهی منع مصرف دارد؟ آیا مصرف مترونیدازول در شیردهی برای نوزادان مضر است؟ در ادامه این مقاله همه چیز را درمورد استفاده از مترونیدازول در شیردهی برای شما شرح خواهیم داد.

 آیا مصرف مترونیدازول در شیردهی ضرر دارد؟

 بنا بر شواهد موجود و تجربه‌های بالینی و نظرات کلی متخصصان ثابت شده که هیچ خطر جهش‌زا یا مخربی (سرطان‌زایی) کودکان شیرخواری را که مادرانشان مصرف کوتاه مدت داروی مترونیدازول دارند، تهدید نمی‌کند.

خوردن شربت مترونیدازول در شیردهی

 شربت مترونیدازل با دوز پایین، به مقدار ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم سه بار در روز، میزان موجود در شیر را تنها کمی کمتر از مقدار مربوطه در پلاسمای مادران پایین می‌آورد (۷۶ تا ۹۹ درصد). هرچند مقادیر بیشتر این دارو تا حدود ۵۰۰ میلی‌گرم، سه بار در روز و به مدت ۷ تا ۱۰ روز نیز با شیردهی سازگار است.

 ۲ گرم دوز بالا تکی شربت مترونیدازول خوراکی در مقایسه با شربت خوراکی با دوز پایین به میزان بیشتری در شیر مادر ترشح می‌شود. با این حال این مقدار همچنان کمتر از مقداری است که به طور مستقیم به نوزاد داده می‌شود. مصرف روزانه ۲ گرم شربت مترونیدازول به مدت ۳ روز با شیردهی سازگار است.

تزریق مترونیدازول در دوران شیردهی

 تزریق داروی مترونیدازول مانند دوزهای خوراکی این دارو به یک اندازه در سطح پلاسما و شیر مادر ترشح می‌شوند. هرچند اطلاعات در این زمینه محدود است، اما دوره کوتاه مدت تزریق مترونیدازول با شیردهی سازگار خواهد بود.

شیاف مترونیدازول در شیردهی

 شیاف روده‌ای، واژینال یا موضعی مترونیدازول به میزان بسیار کمی در سطح پلاسما ترشح می‌شود. بنابراین میزان ترشح این دارو در شیر مادر کمتر از دوز خوراکی خواهد بود و برای دوران شیردهی مناسب هستند.

عوارض مترونیدازول در شیردهی

 عوارض جانبی شیرخوارانی که مادرانشان تحت درمان با مترونیدازول قرار گرفته‌اند نادر و غیرقابل اثبات است و شامل مدفوع شل یا عفونت کاندیدیاز و عدم تحمل لاکتوز خواهد بود. درصورت نیاز از متخصص درمورد جایگزین مترونیدازول در شیردهی سوال کنید.

آیا مصرف مترونیدازول در شیردهی، طعم شیر مادر را تغییر می دهد؟

 گزارش‌های مبتنی بر عدم پذیرش شیر توسط شیرخواران در شروع شیردهی،‌ ممکن است ناشی از طعم فلزی یا تلخی باشد که توسط یک متابولیت حلال در آب به شیر منتقل شده است. اگرچه این مسئله هنوز اثبات نشده است. اگر نوزادی از طریق تغذیه با شیر مادر در معرض مترونیدازول قرار داشته باشد، ممکن است دچار تغییر در فلور دهان و روده شود، بنابراین نوزاد را از لحاظ عفونت کاندیدا آلبیکانس کنترل کنید و در مورد حساسیت‌ها و کهیر پوستی مورد بررسی قرار دهید.

 مقدار مترونیدازولی که در شیر مادر ترشح می‌شود آنقدر کم است که هیچ‌گونه تاثیر ضد باکتریایی در نوزاد ایجاد نمی‌کند. بنابراین نوزاد با عفونت فعال نیاز به درمان مستقل دارد. هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد تاثیرات مترونیدازول در نوزادان نارسی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند، وجود ندارد. در مورد کودکان نارس و نوزادان با وزن کم و دارای اختلال عملکرد کلیه یا کبد، باید توجه ویژه‌ای به مصرف مترونیدازول داشته باشید. 

لازم به ذکر است که باید پیش از مصرف هرگونه دارویی حتی مصرف مترونیدازول در شیردهی با متخصص مشورت کرده و هیچ دارویی را خودسرانه مصرف نکنید.

مطالعه بیشتر:

1- آنتی بیوتیک های مجاز و غیر مجاز در دوران شیردهی چیست؟

2- آیا مصرف دارو برای درمان پرکاری تیروئید در دوران شیردهی مجاز است؟

3- آیا قرص مترونیدازول برای درمان عفونت در دوران شیردهی خطر دارد؟

4- آیا مصرف مترونیدازول و کلوتریمازول برای رفع عفونت در بارداری خطرناک است؟

?پرسش و پاسخ های مترونیدازول در شیردهی

عوارض جانبی مترونیدازول در شیردهی چیست؟

عوارض جانبی شیرخوارانی که مادرانشان تحت درمان با مترونیدازول قرار گرفته‌اند نادر و غیرقابل اثبات است و شامل مدفوع شل یا عفونت کاندیدیاز و عدم تحمل لاکتوز خواهد بود. درصورت نیاز از متخصص درمورد جایگزین مترونیدازول در شیردهی سوال کنید.

آیا تزریق مترونیدازول در دوران شیردهی ایمن است؟

تزریق داروی مترونیدازول مانند دوزهای خوراکی این دارو به یک اندازه در سطح پلاسما و شیر مادر ترشح می‌شوند. هرچند اطلاعات در این زمینه محدود است، اما دوره کوتاه مدت تزریق مترونیدازول با شیردهی سازگار خواهد بود.

آیا مصرف مترونیدازول در شیردهی، طعم شیر مادر را تغییر می دهد؟

گزارش‌های مبتنی بر عدم پذیرش شیر توسط شیرخواران در شروع شیردهی،‌ ممکن است ناشی از طعم فلزی یا تلخی باشد که توسط یک متابولیت حلال در آب به شیر منتقل شده است. اگرچه این مسئله هنوز اثبات نشده است. اگر نوزادی از طریق تغذیه با شیر مادر در معرض مترونیدازول قرار داشته باشد، ممکن است دچار تغییر در فلور دهان و روده شود، بنابراین نوزاد را از لحاظ عفونت کاندیدا آلبیکانس کنترل کنید و در مورد حساسیت‌ها و کهیر پوستی مورد بررسی قرار دهید.

آیا خوردن شربت مترونیدازول در شیردهی بی خطر است؟

شربت مترونیدازل با دوز پایین، به مقدار ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم سه بار در روز، میزان موجود در شیر را تنها کمی کمتر از مقدار مربوطه در پلاسمای مادران پایین می‌آورد (۷۶ تا ۹۹ درصد). هرچند مقادیر بیشتر این دارو تا حدود ۵۰۰ میلی‌گرم، سه بار در روز و به مدت ۷ تا ۱۰ روز نیز با شیردهی سازگار است.

منبع: sps.nhs.uk