The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی ناف نوزاد بعد از افتادن به چه علت است؟

از آنجا که بند ناف به تأمین مواد غذایی جنین از مادر کمک می کند، اهمیت زیادی دارد. پس از تولد نوزاد، دیگر بند ناف کاربردی ندارد و لذا بعد از زایمان بریده می شود. بخش کوچکی از آن روی شکم نوزاد باقی می ماند که به اصطلاح آن را "انتهای ناف" می گویند. این قسمت خود به خود کنده شده و می افتد اما در مواقعی ممکن است خونریزی ناف نوزاد مشاهده شود. این است که گاهاً می شنویم یا می خوانیم "ناف نوزاد افتاده اما هنوز خونریزی دارد"، برای بررسی چگونگی و دلایل خونریزی ناف نوزاد در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

خونریزی ناف نوزاد پس از افتادن

با افتادن بند ناف، مشاهده مقداری خون در ناف نوزاد طبیعی است. اما زمانی به آن خونریزی ناف می گوییم که درست بعد از افتادن بند ناف یا یک هفته بعد رخ دهد، گویی که ناف به طور طبیعی نیفتاده بلکه در اثر یک اتفاق کشیده و زودتر از موعد کنده شده است. در این صورت مقدار کمی خون روی پوشک یا لباس نوزاد به چشم می خورد.

هنگام افتادن بند ناف، ترشحات سبز یا زرد رنگ شبیه چرک در حد خیلی کم وجود دارد که طبیعی است. این ترشحات مخاطی بوده و نشانه عفونت نیستند. حتی تا دو هفته بعد از افتادن بند ناف روی پوشک یا لباس نوزاد دیده می شوند. بنابراین ترشحات زرد یا سبز و خون به مقدار خیلی کم طبیعی هستند و جای نگرانی ندارد.

خونریزی ناف نوزاد قبل از افتادن

به یاد داشته باشید که خونریزی ناف نوزادان قبل از افتادن بند ناف معمولا نشانه سفت نبودن کلامپ بند ناف است و طبیعی تلقی نمی شود. اگر قبل از خشک شدن و افتادن بند ناف، میبنید که خونریزی دارد، حتما به متخصص مراجعه کنید.

علت خونریزی ناف نوزاد چیست؟

خونریزی ناف نوزاد بعد از افتادن در بیشتر موارد کاملا طبیعی بوده و ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

• بند ناف کودک شروع به جدا شدن از بدن می کند. در این مرحله، ممکن است مقداری خون مشاهده کنید.

• چیزهایی مانند لباس یا پوشک ممکن است به بند ناف برخورد کند و موجب تحریک ناحیه و خونریزی شود.

برای بهبودی این نوع خونریزی ها چه می توان کرد

در صورت بروز این نوع خونریزی ها و تا زمانی که ناف در حال ترمیم است، از انجام موارد زیر خودداری کنید:

1- پوشاندن ناحیه ناف با پوشک

بهتر است از پوشاندن ناف با پوشک خودداری کنید زیرا پوشک با آن نواحی برخورد کرده و موجب تحریک آن می شود. بیشتر پوشک های مخصوص نوزادان، در جلو کوتاهتر هستند به طوری که قسمت ناف پوشیده نمی شود. اما اگر پوشکی که شما به فرزندتان می بندید، اینطور نیست، خودتان قسمت جلوی پوشک را تا بزنید تا با ناف هیچ تماسی نداشته باشد و آن را تحریک نکند.

2- بستن هر چیزی روی بند ناف

گره خوردن هر چیزی در اطراف یا روی بند ناف از خشک شدن آن جلوگیری می کند و نیز می تواند به کودک آسیب برساند.

3- الکل زدن ناف

بهتر است از الکل زدن روی ناف کنده شده خودداری کنید زیرا این امر باعث تاخیر در بهبود یا خشک شدن بند ناف می شود. بیشتر پزشکان الکل زدن را توصیه نمی کنند مگر اینکه دلیل یا ضرورت پزشکی دیگری داشته باشد.

درمان خونریزی ناف نوزاد

هنگامی که بند ناف خونریزی می کند، یک عدد گاز استریل را با فشار ملایم روی آن نگه دارید. این کار معمولاً خونریزی را متوقف می کند. اما اگر خونریزی ادامه یافت لازم است بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید.

ناحیه بند ناف تا زمانی که بیفتد باید خشک و تمیز باشد. بند ناف انتهای عصبی ندارد، بنابراین هنگام افتادن یا تمیز کردن، درد و ناراحتی برای کودک ندارد. در مراقبت از بند ناف دستورالعمل های زیر را اجرا کنید:

• تا زمانی که بند ناف جدا نشده است، نوزاد را داخل آب حمام قرار ندهید. بلکه از دستمال مرطوب یا اسفنج برای استحمام کودک استفاده کنید.

• برای جلوگیری از رسیدن مدفوع یا ادرار به بند ناف، پوشک نوزاد را به دفعات تعویض کنید.

• در صورتی که ناحیه ناف آلوده شد، محل را با دستمال مرطوب مخصوص کودک یا با استفاده آب و صابون ملایم تمیز کنید.

• پوشک نباید با ناف برخورد داشته باشد.

• ناف سیم در معرض هوا خشک می شود. بنابراین، از بستن و پوشاندن روی ناف با هر چیزی حتی باند خودداری کنید.

• ناف باید خود به خود بیفتد، هر تلاشی برای کندن ناف می تواند باعث خونریزی و درد و یا منجر به عفونت شود.

• مراقب علائم عفونت باشید.

خونریزی ناف نوزاد چه زمانی جای نگرانی دارد؟

اگر خونریزی بند ناف متوقف نشد یا بیش از چند قطره خون مشاهده کردید، می تواند علامت عفونت باشد و مراجعه به پزشک لازم است. سایر علائم عفونت که ممکن است همراه با خونریزی مشاهده شود، عبارتند از:

• ممکن است دمای ناف در مقایسه با دمای پوست اطراف آن کمی بالاتر باشد.

• پوست اطراف ناف کودک بسیار قرمز است.

• در اطراف ناف تاول، جوش یا بثورات دیده می شود .

• در اطراف ناحیه شکم کیست چرکی یا سفید وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است با بوی بد همراه باشد. اما هنگام کنده شدن ناف، کمی بو و ترشح طبیعی است.

• کودک تب بالای 38 درجه دارد.

• وقتی به ناف دست می زنیم، نوزاد احساس درد یا ناراحتی دارد.

• ناف نوزاد در بازه زمانی تعیین شده توسط پزشک نمی افتد.

• نوزاد علائم دیگری دارد یا بیمار به نظر می رسد.

خونریزی ناف نوزاد به شکل شدید و عفونت در فرآیند بهبودی بند ناف بسیار به ندرت رخ می دهد، اما غیرممکن نیست. اگر ناف نوزاد پس از افتادن درحد چند قطره خونریزی کند، هیچ جای نگرانی نیست و در خانه درمان می شود. اما اگر چرک، تورم یا مقدار بیش از حد خون مشاهده کردید، بهتر است بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر:

نحوه مراقبت از بند ناف نوزاد چگونه است ؟

تسریع در افتادن بند ناف نوزاد چه کاری می توان انجام داد؟

عکس عفونت بند ناف نوزاد و آیا بند ناف نوزاد عفونت می کند؟

بیرون زدگی ناف نوزاد آیا خطرناک است وعلت بیرون زدگی آن چیست؟

منبع: parenting.firstcry