The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ریزش موی سکه ای در کودکان به چه علت است و درمان آن چیست؟

ریزش موی سکه ای در هر سنی بروز می کند اما شیوع آن در کودکان بیشتر است.در کودکان زیر پنج سال، تاثیر عاطفی یا هیجانی ناشی از این بیماری مشاهده نمی شود به این معنی که آنها راحت با این مشکل کنار می آیند. اما این دسته از کودکان وقتی بزرگ تر می شوند، پذیرش بیماری برای آنها دشوارتر شده و بر اعتماد به نفس آنها تأثیر می گذارد. در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که علت ریزش موی سکه ای در کودکان چیست و چه راه های درمانی برای آن وجود دارد.

علت ریزش مو سکه ای در کودکان چیست؟

ریزش موی سکه ای یک بیماری خود ایمنی یعنی بیماری است که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و منجر به ریزش مو به صورت موضعی و منطقه ای می شود به طوری که موها در بخشی از سر می ریزند و لکه های طاسی برجای می ماند. در نوزادان کمتر از 18 ماه بسیار به ندرت به چشم می خورد اما در هر سنی می توان انتظار بروز آن را داشت.

میلیون ها نفر در سراسر جهان از این بیماری خودایمنی رنج می برند. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن کودک به فولیکول های موی در حال رشد حمله می کند و در نتیجه از حجم آنها کاسته می شود. از این رو رشد مو کندتر شده و با گذشت ماهها و حتی سالها از فولیکول مو نمی روید.

ریزش موی سکه ای در نوزادان و کودکان به معنای عدم سلامت کودک نیست و علامت دردناکی ندارد، فقط در تکه های کوچکی از سر مو ریزش کرده و کاملا طاس می شود. البته موهای بدن نیز می تواند به صورت سکه ای ریزش کند اما خیلی به ندرت اتفاق می افتد. در بسیاری مواقع موهای از دست رفته دوباره می روید.

ریزش موی سکه ای در دوران کودکی

گرچه ریزش موی سکه ای خیلی رایج است، اما اکثر مردم اطلاع دقیقی از آن ندارند.

در پنج سالگی و کمتر از آن: کودکان حدود 5 ساله و کمتر، به شکل ظاهری خود توجهی ندارند. در واقع برایشان فرقی نمی کند شبیه سایر همسالان خود باشند یا نباشند. کودکان در این سن بی خیال هستند، حتی ممکن است ریزش مو برایشان جالب باشد. از آنجایی که سایر کودکان نیز خیلی به اطراف خود توجه نمی کنند، این بیماری مشکل اساسی برای کودک ایجاد نخواهد کرد.

سنین 6 تا 12 سالگی: در 6 سالگی کودک به تفاوت بین خود و دیگران پی می برد. تعامل با دیگران در این سن آغاز می شود و خودآگاهی به دست می آید، به این ترتیب کودک از وضع ظاهری خود آگاه می شود. در دوازده سالگی، او کاملا از شرایط خود آگاه است و می فهمد که دیگران به دلیل این بیماری با او به گونه ای دیگر رفتار می کنند. این آگاهی احساس متفاوت بودن به او می دهد. کودکان بزرگتر در می یابند که نمی توانند به راحتی وضعیت کچلی را در خود بپذیرنند و به همین دلیل دچار عدم اعتماد به نفس می شوند که حتی ممکن است زندگی روزمره آنها را تحت تأثیر قرار دهد. ریزش مو ممکن است عاملی برای ایجاد اختلاف و درگیری بین آنها و دوستان یا همکلاسی هایشان شود. حتی کودکانی که در دوران کودکی در معرض این بیماری قرار می گیرند، ممکن است بخواهند خود را در میان همسالان عادی خود جا کنند و همین امر در آنها درماندگی ایجاد می کند.

دلیل ریزش مو سکه ای در کودکان

ریزش موی سکه ای زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن کودک به درستی کار نکند. در واقع سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند، فولیکول های مو ضعیف و منجر به ریزش مو می شود. اما این آسیب دائمی نیست.

اگر فرزند نوپای شما ریزش موی سکه ای دارد، نگران نباشید. در بیشتر موارد این مشکل در دوران کودکی بهبود می یابد و رویش مجدد مو صورت می گیرد. البته هیچ الگوی ثابتی وجود ندارد و علائم از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. در صورت مشاهده ریزش موی سکه ای در فرزند خردسالتان، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. پزشک با بررسی علائم و انجام چند آزمایش قادر به تشخیص بیماری خواهد بود. برای بررسی اینکه آیا سیستم ایمنی بدن سایر اعضای بدن کودک را تحت تأثیر قرار داده است یا خیر احتمالاً آزمایشات دیگری باید انجام شود.

آیا ریزش سکه ای مو در کودکان واگیر دار است؟

علت ریزش سکه ای مو در کودکان بیماری خودایمنی است. در نتیجه ریزش موی سکه ای مسری نیست و کودکان مبتلا به این بیماری می توانند بدون هیچ مشکلی آزادانه با همسالان خود بازی کنند.

علائم ریزش موی سکه ای در کودکان

بروز نشانه های زیر از علائم ریزش موی سکه ای در کودکان است:

• ریزش موی سر کودک به صورت تکه های کوچک و گرد

• طاسی های ناحیه ای که منجر به طاسی کامل می شود

• ریزش موی بدن

تشخیص ریزش موی سکه ای در کودکان

اگر مشکوک به ریزش موی سکه ای در فرزندتان هستید، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشکان با بررسی پوست سر و الگوی ریزش موها می تواند ریزش موی سکه ای را تشخیص دهد. در برخی موارد چند تار مو برای بررسی زیر میکروسکوپ برداشته می شود، گاهی نیز نمونه برداری از پوست سر صورت می گیرد. از آنجا که پرکاری یا کم کاری تیروئید از دلایل ریزش مو به شمار می آید آزمایش خون نیز برای بررسی این موارد توصیه می گردد.

درمان ریزش موی سکه ای در کودکان

در عین حال که هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، ممکن است کورتیکواستروئیدهایی که به رشد مو کمک می کنند، تجویز شود. یک روش عالی برای درمان ریزش موی سکه ای در خردسالان رسیدگی به تغذیه و برنامه غذایی کودک است. گاهی سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی منجر به ریزش مو می گردد.

اثرات ریزش موی سکه ای در کودکان چیست؟

کودکان مبتلا به ریزش موی سکه ای به هیچ وجه بیمار نیستند و هیچ دردی که مرتبط با ریزش مو باشد، ندارند. این بیماری مسری نیست و هیچ خطر مرگ و میر وجود ندارد.

حمایت روانی از کودکان مبتلا به ریزش موی سکه ای

مهم ترین کار این است که به کودک کمک کنیم شرایط خود را بپذیرد و اعتماد به نفس داشته باشد. کمک مشاوران حرفه ای می تواند در ایجاد یک تصویر مثبت به کودک کمک کند. اعتماد کودک را جلب کنید و از او بخواهید هر آنچه که او را ناراحت می کند، با شما در میان بگذارد. چنانچه کودک به هر دلیلی در مدرسه مشکلی مرتبط به ریزش موی خود دارد با اولیای مدرسه در این باره صحبت کنید.ریزش موی سکه ای در کودکان خطرناک و مسری نیست. هیچ علائم دردناکی ندارد که باعث ناراحتی جسمی شود. تنها علامت قابل توجه ریزش مو است که می تواند از نظر عاطفی در سنین نوجوانی اثرات ویران کننده داشته باشد. اگرچه والدین نمی توانند در همه موارد از مزاحمت ها جلوگیری کنند، اما حمایت آنها راه مثبتی برای کنترل فشار های روانی است که کودک متحمل می شود. 

 مطالعه بیشتر:

تراشیدن موی سر در نوزادان

از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چگونه است؟

ریختن موی نوزاد، برای پرپشت شدن موی نوزاد چکار کنیم؟

چرا موی سر نوزاد می ریزد؟آیا این ریزش مو طبیعی است یا نه؟

?پرسش و پاسخ های ریزش سکه ای مو در کودکان

علت ریزش مو سکه ای در کودکان چیست؟

ریزش موی سکه ای یک بیماری خود ایمنی یعنی بیماری است که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و منجر به ریزش مو به صورت موضعی و منطقه ای می شود به طوری که موها در بخشی از سر می ریزند و لکه های طاسی برجای می ماند. در شیرخواران کمتر از 18 ماه بسیار به ندرت به چشم می خورد اما در هر سنی می توان انتظار بروز آن را داشت.

آیا در ریزش موی سکه ای موهای سر کودک مجددا رشد می کند؟

اگر فرزند نوپای شما ریزش موی سکه ای دارد، نگران نباشید. در بیشتر موارد این مشکل در دوران کودکی بهبود می یابد و رویش مجدد مو صورت می گیرد. البته هیچ الگوی ثابتی وجود ندارد و علائم از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. در صورت مشاهده ریزش موی سکه ای در فرزند خردسالتان، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. پزشک با بررسی علائم و انجام چند آزمایش قادر به تشخیص بیماری خواهد بود. برای بررسی اینکه آیا سیستم ایمنی بدن سایر اعضای بدن کودک را تحت تأثیر قرار داده است یا خیر احتمالاً آزمایشات دیگری باید انجام شود

آیا ریزش موی سکه ای کودکان واگیر دار است؟

علت ریزش موی سکه ای در کودکان بیماری خود ایمنی است در نتیجه ریزش موی سکه ای مسری نیست و کودکان مبتلا به این بیماری می توانند بدون هیچ مشکلی آزادانه با همسالان خود بازی کنند.

علائم ریزش موی سکه ای در کودکان چیست؟

بروز نشانه های زیر از علائم ریزش موی سکه ای در کودکان است: • ریزش موی سر کودک به صورت تکه های کوچک و گرد • طاسی های ناحیه ای که منجر به طاسی کامل می شود • ریزش موی بدن

منبع: parenting.firstcry