The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چرا موی سر نوزاد می ریزد؟آیا این ریزش مو طبیعی است یا نه؟

شاید در دوران بارداری همیشه دلبندتان را نوزادی کچل تصور کرده باشید، شاید هم تصویری که از او در ذهن دارید همواره با خرمنی از مو بوده است. با تمام این ها احتمالا شنیده اید و یا در اطرافیانتان دیده اید که موهای نوزادان بعد از به دنیا آمدن می ریزد. این فرآیند ممکن است تدریجی و یا به صورت یکباره رخ دهد. اما چرا موی سر نوزاد می ریزد؟ آیا تیغ زدن موهای نوزاد تاثیری در رشد آنها دارد؟

چرا موی سر نوزاد می ریزد؟

 هفته‌ها و ماه‌های اول زندگی کودک با تغییرات بزرگی همراه است. ولی چیزی که والدین جوان انتظار آن را ندارند، موهای نازکی است که بر روی تشک نوزاد باقی می‌ماند. بعد از گذشت چند ماه، موهای سر نوزاد کم‌پشت و نازک شده و حتی طاس می‌شود.

خوشبختانه، از دست دادن موی نوزاد به ندرت نگران کننده است. در سه ماهه اول بارداری رویش موی جنین شروع می‌شود. ولی هنگامی‌که نوزاد به دنیا می‌آید،‌ چه موهای کرکی و نازک داشته باشد چه موهایی پرپشت، درنهایت مقداری از موی خود را از دست می‌دهد. در حقیقت، از دست دادن مو به این معناست که کودک در حال تطبیق با دنیای خارج از رحم است.

در مورد موهای بزرگسالان؛‌ هر تار مو وارد مرحله رشد یا عدم رشد می‌شود- زمانی که مو رشد نمی‌کند ممکن است بریزد. در هر برهه زمانی، تنها درصد کمی از موهای شما در مرحله عدم رشد و ریزش است. روزانه در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو می‌ریزد. این در مورد نوزادان صدق نمی‌کند.

دکتر سیج تیمبرلین، متخصص اطفال دانشگاه شهر دیویس ایالت کالیفرنیا و بیمارستان اطفال ساکرامنتو می‌گوید: «بعد از تولد تغییرات هورمونی زیادی در بدن کودک رخ می‌دهد که ممکن است باعث شود همه موهای کودک وارد مرحله استراحت شوند. این به آن معناست که ممکن است، همه موهای نوزاد به ناگهان بریزد».

دکتر تیمبرلین می‌گوید، مادر و نوزاد هر دو در زمان زایمان دچار تغییرات شدید هورمونی می‌شوند، که برای داشتن یک زایمان موفق لازم است. در زمان شروع زایمان، به بدن نوزاد هشدار داده می‌شود تا هورمون‌هایی ترشح کند و برای زندگی خارج از رحم آماده شود. برخی از هورمون‌ها به رشد شریان‌ها و رگ‌های نوزاد کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که در حین زایمان و بعد از جدا شدن بند ناف به تمام اندام‌های نوزاد خون کافی می‌رسد.

دکتر تیمبرلین می‌گوید، هورمونی به نام کورتیزول، باعث تکامل ریه‌ها شده و کمک می‌کند تا نوزاد اولین نفس‌ها را بکشد. این هورمون همچنین باعث می‌شود نوزاد انرژی و گرما را به تنهایی (توسط چربی قهوه ای) تولید کند. در مورد بزرگسالان هورمون کورتیزول در طیف وسیعی از عملکردهای فیزیولوژیک از تنظیم متابولیسم گرفته تا تحریک واکنش «جنگ یا گریز»، کاربرد دارد. این هورمون با نام هورمون استرس شناخته می‌شود و در زمان استرس کمک می‌کند تا انرژی به سمت کارهای حیاتی و دوری از کارهایی کمتر اهمیت تر در بدن سوق داده شود.

به گفته دکتر تیمبرلین: «زایمان استرس مفیدی به نوزاد وارد می‌کند». استرس باعث تولید کورتیزول در بدن نوزاد می‌شود که انرژی را به سمت تغییرات مربوط به رشد حیاتی برای زنده ماندن سوق می‌دهد و از عملکردهای غیرحیاتی مانند رویش مو دور می‌کند.

چرا موی سر نوزاد می ریزد؟ موی امروز، فردا ریخته است

بعد از زایمان، همه موهای نوزاد در مرحله استراحت باقی می‌‌مانند تا منابع بیشتر در دسترس قرار بگیرد. موها معمولا از ۸ تا ۱۲ هفتگی شروع به ریختن و از ۳ تا ۷ ماهگی شروع به رشد می‌کند. اما تا قبل از سن دو سالگی موها به ضخامت کافی نمی‌رسند. زمان دقیق ریزش مو و رویش مجدد آن به عوامل زیادی مانند جنسیت، قومیت، ژنتیک و شرایط زایمان (زایمان زودرس یا دیرهنگام و به روش طبیعی یا سزارین) و تغذیه، بستگی دارد.

آیا تیغ زدن موی سر نوزاد سبب بیشتر شدن موها می شود؟

اگر شنیده‌اید که زدن موی نوزاد با تیغ به رویش و ضخامت بیشتر موها کمک می‌کنید، در اشتباه هستید. کوتاه کردن موهای نوزاد تنها به‌ظاهر باعث می‌شود این‌طور به نظر برسد که تارهای مو مشکی‌تر و ضخیم‌تر هستند.

کتی الگاس؛ متخصص اطفال سازمان سلامت اطفال استنفورد در لوس آلتوس ایالت کالیفرنیا می‌گوید: «در حقیقت، تعداد و محل قرار گرفتن پیازهای موی هر فرد به صورت ژنتیکی تعیین شده است. پس از تولد، پیاز جدیدی ساخته نمی‌شود».

رنگ و جنس موی کودک در ماه‌ها و سال‌های اول تولد تغییر می‌کند. ولی تشخیص چگونگی و زمان این تغییر کار آسانی نیست. دکتر تیمبرلین اعتقاد دارد: «تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که از مدل مویی که کودک در هر زمان دارد لذت ببریم و زیاد به این مسئله توجه نکنیم!» حال که می دانید چرا موی سر نوزاد می ریزد؟ بنابراین متوجه شده اید که هیچ نگرانی وجود ندارد. چه خوب که اندکی هم از داشتن یک نوزاد کچل بانمک لذت ببریم!!

 

 https://www.livescience.com/why-babies-lose-their-hair.html