The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لنگیدن پای کودک،علت لنگیدن پای کودک چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که لنگیدن پای کودک یک مساله جدی است! اگر فرزند شما لنگ می زند، ممکن است به دلیل پیچ خوردگی یا رگ به رگ شدن پا و آسیب هایی از این دست باشد. البته حتما باید به پزشک مراجعه کنید، گاهی همین نشانه ساده، دلیلی برای یک بیماری جدی است. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که علت لنگیدن پای کودکان و چه بیماری هایی می توانند سبب لنگیدن ناگهانی پای کودک شما شوند.

توصیه ای برای والدین

اگر فرزند شما لنگ می زند حتما مراقب باشید جایی از پا آسیب ندیده یا چیز تیزی در پای او فرو نرفته باشد. کف پاها و بین انگشتان آنها را از نظر وجود زخم یا تاول بررسی کنید. شاید لازم باشد او را به یک مرکز درمانی سرپایی ببرید. در صورت وجود آسیب شدید یا در صورتی که کودک نمی تواند وزن خود را روی پا بگذارد، حتما به بخش اورژانس و تصادفات مراجعه کنید.

اگر زخم، جراحت یا دلیل مشخصی برای لنگیدن وجود نداشته باشد، باید دلیل لنگیدن پای کودک را در مشکلات جدی تر پزشکی جستجو کرد بنابراین معاینه پزشک عمومی ضروری است. بررسی پزشکی معمولاً با آزمایش خون و عکسبرداری از لگن انجام می شود. اگر کودک تب دارد یا ظاهراً بیمار به نظر می رسد، او را در اسرع وقت نزد پزشک ببرید. برای رد احتمال عفونت استخوان (استئومیلیت) او باید فوراً توسط یک متخصص معاینه شود.

علت لنگیدن پای کودک یک ساله چیست؟

بیماریهایی که موجب لنگیدن در دوران کودکی می شوند: برخی از دلایل احتمالی لنگیدن کودک در ادامه مطرح می شود. اما به یاد داشته باشید که خودتان نمی توانید علت را تشخیص دهید بلکه همواره مراجعه به پزشک لازم است.

مفصل ران تحریک پذیر: مفصل ران تحریک پذیر که به آن التهاب گذرای مفصل نیز گفته می شود، یک بیماری شایع در دوران کودکی است که با درد مفصل ران و لنگیدن همراه است. کودکان مبتلا به مفصل ران تحریک پذیر ممکن است از قرار دادن وزن بر روی مفصل ران آسیب دیده خودداری کنند و این امر ایستادن یا راه رفتن را برای آنها دشوار می کند.

این شرایط زمانی اتفاق می افتد که لایه پوششی مفصل ران به دلیل نامشخص دچار التهاب (ورم) شود. تشخيص مفصل ران تحريک پذير تنها در صورتی پذیرفته می شود که مشکل لنگیدن کودک از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گرفته و علل جدی تر منتفی گردد.

عفونت شدید: برخی عفونت های ویروسی می توانند باعث درد مفاصل شوند. اگر فرزند شما علاوه بر لنگیدن، تب و در بسیاری از مفاصل درد دارد، احتمالاً به یک عفونت ویروسی مبتلا شده است. در این صورت حتما برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید تا از نظر عفونتهای جدی استخوان مانند هر یک از موارد زیر مورد بررسی قرار بگیرد:

• آرتریت سپتیک - عفونت باکتریایی مفصل که حرکت را به شدت محدود می کند .

• استئومیلیت - عفونت باکتریایی استخوان

آرتریت یا عفونت مفصلی جوانان: آرتریت یا عفونت مفصلی غالباً در افراد مسن دیده می شود اما گاهی در کودکان نیز وجود دارد که به آن آرتریت جوانی می گویند. آرتریت باعث درد و التهاب مفاصل و استخوان ها خواهد شد. کودک مبتلا به آرتریت جوانان احساس سفتی می کند و به خصوص در ساعات اولیه صبح نمی تواند مفاصل خود را آزادانه حرکت دهد. این بیماری هیچ درمان قطعی ندارد، اما به کمک برخی روشهای درمانی می توان پیشرفت بیماری را کُند و علائم را کنترل کرد.

لغزش سر استخوان ران: لغزش سر استخوان ران که در آن قسمت در حال رشد استخوان در مفصل ران حرکت می کند، بیشتر در نوجوانان وجود دارد. این بیماری معمولاً به تدریج و با گذشت زمان اتفاق می افتد و افراد بزرگتر را تحت تأثیر قرار می دهد، اما وقوع آن به طور ناگهانی در اثر آسیب دیدگی نیز امکان پذیر است. اگر فرزند شما به لغزش سر استخوان ران مبتلا شده است، باید از راه رفتن یا چرخاندن پا خودداری کند. برای جا انداختن استخوان و قرار گرفتن در وضعیت صحیح، عمل جراحی در اسرع وقت لازم است.

سایر دلایل لنگیدن پای کودک دو ساله

• بیماری پرتس که در آن مشکلی در بالای ران ، باعث رشد غیرطبیعی استخوان می شود.

• اسکولیوز انحنای غیرطبیعی ستون فقرات که می تواند کودک را به یک طرف خم کند.

• دیسپلازی رشد مفصل ران (DDH) غیرطبیعی بودن ران یا دررفتگی آن که قبل از تولد یا بلافاصله پس از تولد رخ می دهد.

• درد شدید پایین شکم که می تواند ناشی از آپاندیسیت باشد.

• نابرابری اندازه دو پا که به دلایل مختلفی رخ می دهد.

• بیماری هایی مانند فلج عصبی که بر اعصاب اثر می گذارند نیز می توانند سبب لنگیدن پای کودک شوند که باید توسط متخصص ارتوپدی و نورولوژی باید مورد بررسی قرار گیرد.

مطالعه بیشتر:

درد زانو در کودکان، دلیل درد زانو در کودکان چیست؟

درد مچ پا در کودکان،علت درد مچ پا در کودکان چیست؟

صافی کف پا در کودکان،عوارض صافی کف پا در کودکان چیست؟

درد پاشنه پا در کودکان نشانه چیست و درد پاشنه به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های لنگیدن پای کودک

آیا عفونت مفصلی می تواند سبب لنگیدن پای کودک شود؟

بله. آرتریت یا عفونت مفصلی غالباً در افراد مسن دیده می شود اما گاهی در کودکان نیز وجود دارد که به آن آرتریت جوانی می گویند. آرتریت باعث درد و التهاب مفاصل و استخوان ها خواهد شد. کودک مبتلا به آرتریت جوانان احساس سفتی می کند و به خصوص در ساعات اولیه صبح نمی تواند مفاصل خود را آزادانه حرکت دهد. این بیماری هیچ درمان قطعی ندارد، اما به کمک برخی روشهای درمانی می توان پیشرفت بیماری را کُند و علائم را کنترل کرد.

پای بچم هیچ آسیبی ندیده اما میلنگه، علت چیست؟

اگر زخم، جراحت یا دلیل مشخصی برای لنگیدن وجود نداشته باشد، باید دلیل لنگیدن پای کودک را در مشکلات جدی تر پزشکی جستجو کرد بنابراین معاینه پزشک عمومی ضروری است.

پای بچم می لنگه، چیکار کنم؟

اگر فرزند شما لنگ می زند حتما مراقب باشید جایی از پا آسیب ندیده یا چیز تیزی در پای او فرو نرفته باشد. کف پاها و بین انگشتان آنها را از نظر وجود زخم یا تاول بررسی کنید. شاید لازم باشد او را به یک مرکز درمانی سرپایی ببرید. در صورت وجود آسیب شدید یا در صورتی که کودک نمی تواند وزن خود را روی پا بگذارد، حتما به بخش اورژانس و تصادفات مراجعه کنید.

آیا آسیب به مفصل ران می تواند سبب لنگیدن کودک شود؟ چگونه باید این عارضه را پیگیری و درمان کرد؟

لغزش سر استخوان ران که در آن قسمت در حال رشد استخوان در مفصل ران حرکت می کند، بیشتر در نوجوانان وجود دارد. این بیماری معمولاً به تدریج و با گذشت زمان اتفاق می افتد و افراد بزرگتر را تحت تأثیر قرار می دهد، اما وقوع آن به طور ناگهانی در اثر آسیب دیدگی نیز امکان پذیر است. اگر فرزند شما به لغزش سر استخوان ران مبتلا شده است، باید از راه رفتن یا چرخاندن پا خودداری کند. برای جا انداختن استخوان و قرار گرفتن در وضعیت صحیح، عمل جراحی در اسرع وقت لازم است.

منبع: nhs و nhs