The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آبله مرغان در کودکان،علائم آبله مرغان در کودکان چیست؟

آبله مرغان در کودکان یک عفونت ویروسی ناشی از ویروس واریسلازوستر است. این بیماری با تاول های کوچک و پر از مایعات شناخته شده که باعث ایجاد بثورات خارش دار می شوند. آبله مرغان برای افرادی که در گذشته به این بیماری مبتلا نبوده و یا علیه آن واکسینه نشده اند، بسیار مسری است. خوشخبتانه امروزه واکسنی در دسترس است که از کودکان در برابر آبله مرغان محافظت می کند. به دلیل رنج و ناراحتی که این بیماری برای بچه ها و والدینشان در پی دارد، واکسیناسیون علیه آن به طور معمول توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می شود. در واقع می توان گفت که واکسن آبله مرغان یک روش ایمن و موثر برای جلوگیری از عوارض احتمالی آبله مرغان در کودکان است.

علائم آبله مرغان در کودکان 4 ساله

بثورات تاول خارش دار ناشی از عفونت آبله مرغان بارزترین نشانه این بیماری بوده که طی 10 تا 21 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شده و معمولاً حدود 5 تا 10 روز طول می کشد تا بهبود یابند. سایر علائم و نشانه های آبله مرغان، که ممکن است یک تا دو روز قبل از ظاهر شدن بثورات ایجاد شوند، شامل موارد زیر هستند:

- تب

- از دست دادن اشتها

- سردرد

- خستگی و احساس عمومی ناخوشی (بی حالی)

هنگامی که بثورات آبله مرغان ظاهر می شوند، سه مرحله را طی می کنند:

- برجستگی های صورتی یا قرمز رنگ برجسته (پاپول ها) که طی چند روز می ترکند.

- تاول های کوچک پر از مایع (وزیکول ها)، که تقریباً در یک روز تشکیل می شوند و سپس ترکیده و مایع درون آن ها به بیرون نشت می کند.

- پوسته ها و دلمه هایی که تاول های ترکیده را می پوشانند و چند روز دیگر طول می کشد تا آن ها نیز بهبود یابند.

از آنجا که برجستگی های جدید برای چندین روز به صورت مداوم ظاهر می شوند، بنابراین ممکن است هر سه مرحله بثورات یعنی برجستگی ها، تاول ها و ضایعات پوستی را به طور همزمان تجربه کنید. بسیار مهم است که بدانید قبل از بروز بثورات، به راحتی می توانید ویروس عامل آبله مرغان را به افراد دیگر منتقل کنید و ویروس تا زمانی که تمام تاول های ترکیده شده، با پوسته پوشانده نشوند، مسری خواهد ماند.

این بیماری به طور کلی در کودکان سالم به صورت خفیف بروز پیدا می کند. اما در موارد شدید، بثورات می توانند کل بدن را بپوشانند و حتی ممکن است ضایعاتی در گلو، چشم ها و غشاهای مخاطی مجرای ادرار، مقعد و واژن فرد مبتلا ایجاد شوند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر فکر می کنید شما یا فرزندتان ممکن است به آبله مرغان مبتلا شده باشید، جهت به قطعیت رسیدن تشخیص می بایست به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک معمولاً با بررسی بثورات و در نظر گرفتن سایر علائم، می تواند تشخیص دهد که بیماری شما آبله مرغان است و یا اینکه درگیر مشکل دیگری شده اید. پزشک شما همچنین می تواند در صورت لزوم داروهایی را برای کاهش شدت آبله مرغان و درمان عوارض آن تجویز کند. به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از آلوده کردن دیگران در اتاق انتظار پزشک، از قبل برای تعیین وقت تماس بگیرید و ذکر کنید که حدس می زنید ممکن است شما یا فرزندتان آبله مرغان داشته باشید.همچنین در صورت وجود موارد زیر، مراجعه به پزشک الزامی است:

- بثورات به یک یا هر دو چشم گسترش می یابد.

- بثورات بسیار قرمز، گرم یا حساس شده اند. این مساله می تواند نشان دهنده عفونت ثانویه باکتریایی پوست باشد.

- بثورات پوستی با سرگیجه، عدم آگاهی، ضربان قلب سریع، تنگی نفس، لرزش بدن، از دست دادن هماهنگی عضلات، بدتر شدن سرفه، استفراغ، سفتی گردن و یا تب بالاتر از 9/38 درجه سانتیگراد (102 درجه فارنهایت) همراه است.

- کسی در منزل حضور دارد که سیستم ایمنی بدن او مشکل داشته و یا سن او کمتر از 6 ماه است.

عوارض آبله مرغان در کودکان دو ساله

آبله مرغان به طور معمول یک بیماری خفیف است. اما در برخی از موارد نیز می تواند جدی باشد و منجر به عوارضی شود، از جمله:

- عفونت های باکتریایی در پوست، بافت های نرم، استخوان ها، مفاصل یا جریان خون (سپسیس)

- کم آب شدن بدن

- ذات الریه (عفونت ریه یا همان پنومونی)

- التهاب مغز (انسفالیت)

- سندرم شوک سمی (شوک توکسیک که می تواند تهدیدکننده حیات فرد باشد)

- سندرم ری (در کودکان و نوجوانانی که هنگام ابتلا به آبله مرغان، آسپرین مصرف می کنند)

آبله مرغان در کودکان و درمان آن

وقتی صحبت از آبله مرغان در کودکان زیر دو سال می شود باید به جای درمان باید از روش های پیشگیری صحبت کنیم. واکسن آبله مرغان (واریسلا) بهترین راه پیشگیری از بیماری آبله مرغان است. کارشناسان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تخمین می زنند که این واکسن برای تقریباً 98 درصد از افرادی که هر دو دوز توصیه شده آن را دریافت می کنند، موثر بوده و از آن ها در برابر ویروس به طور کامل محافظت می کند. حتی اگر این واکسن محافظت کامل را فراهم نکند، باز هم زدنش خالی از فایده نبوده و به طور قابل توجهی از شدت آبله مرغان می کاهد.

تزریق واکسن آبله مرغان که به نام واریسلا یا واریواکس (Varivax) شناخته می شود، در موارد زیر توصیه می شود. در ایران، تمامی بچه ها به عنوان بخشی از برنامه معمول واکسیناسیون کودکان، دو دوز واکسن واریسلا را دریافت می کنند. اولین نوبت تزریق واکسن بین سنین 12 تا 15 ماهگی بوده و دومی بین سنین 4 تا 6 سال تزریق می شود. به این ترتیب ایمنی بخشی در برابر آبله مرغان در کودکان زیر یک سال انجام شده و در مراحل بعدی تکمیل خواهد شد.

چه کسانی در معرض خطرات ناشی از آبله مرغان در کودکان هستند؟

برخی از افراد بیش از سایرین که بیشتر در معرض خطر عوارض ناشی از آبله مرغان هستند. این افراد عبارت هستند از:

نوزادان تازه متولد شده و شیرخوارانی که مادران آن ها هرگز در گذشته به آبله مرغان مبتلا نشده اند و یا علیه این بیماری واکسن دریافت نکرده اند.

- نوجوانان و بزرگسالان.

- زنان بارداری که در گذشته به آبله مرغان مبتلا نشده اند.

- افرادی که سیگار می کشند.

- افرادی که سیستم ایمنی بدن آن ها به دلیل استفاده از داروها مانند شیمی درمانی یا ابتلا به برخی بیماری ها مانند سرطان یا اچ آی وی (HIV) ضعیف شده است.

افرادی که به دلیل برخی شرایط خاص و یا به دلیل ابتلا به بعضی از بیماری ها مانند آسم، از داروهای استروئیدی استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر عوارض ناشی از آبله مرغان در کودکان قرار دارند.

مطالعه بیشتر:

آیا پیشگیری از عوارض آبله مرغان بر جنین امکانپذیر است؟

ابتلا به آبله مرغان چه علائمی دارد و چگونه قابل درمان است؟

بررسی عوارض ابتلا به آبله مرغان در بارداری برای مادر و جنین

علائم سرخجه در نوزادان و کودکان و راههای درمان سرخجه چیست؟

?پرسش و پاسخ های آبله مرغان در کودکان

چه کسانی در معرض خطرات ناشی از آبله مرغان در کودکان هستند؟

نوزادان تازه متولد شده و شیرخوارانی که مادران آن ها هرگز در گذشته به آبله مرغان مبتلا نشده اند و یا علیه این بیماری واکسن دریافت نکرده اند. - نوجوانان و بزرگسالان. - زنان بارداری که در گذشته به آبله مرغان مبتلا نشده اند. - افرادی که سیگار می کشند. - افرادی که سیستم ایمنی بدن آن ها به دلیل استفاده از داروها مانند شیمی درمانی یا ابتلا به برخی بیماری ها مانند سرطان یا اچ آی وی (HIV) ضعیف شده است.

واکسن آبله مرغان چه زمانی به کودک تزریق می شود؟

در ایران، تمامی بچه ها به عنوان بخشی از برنامه معمول واکسیناسیون کودکان، دو دوز واکسن واریسلا را دریافت می کنند. اولین نوبت تزریق واکسن بین سنین 12 تا 15 ماهگی بوده و دومی بین سنین 4 تا 6 سال تزریق می شود. به این ترتیب ایمنی بخشی در برابر آبله مرغان در کودکان زیر یک سال انجام شده و در مراحل بعدی تکمیل خواهد شد.

عوارض آبله مرغان در کودکان چیست؟

آبله مرغان به طور معمول یک بیماری خفیف است. اما د برخی از موارد نیز می تواند جدی باشد و منجر به عوارضی شود، از جمله: عفونت های باکتریایی در پوست، بافت های نرم، استخوان ها، مفاصل یا جریان خون (سپسیس) - کم آب شدن بدن - ذات الریه (عفونت ریه یا همان پنومونی) - التهاب مغز (انسفالیت) - سندرم شوک سمی (شوک توکسیک که می تواند تهدیدکننده حیات فرد باشد) - سندرم ری (در کودکان و نوجوانانی که هنگام ابتلا به آبله مرغان، آسپرین مصرف می کنند)

چه زمانی برای درمان آبله مرغان در کودکان باید به متخصص اطفال مراجعه کنیم؟

در صورت وجود موارد زیر، مراجعه به پزشک الزامی است: بثورات به یک یا هر دو چشم گسترش می یابد. بثورات بسیار قرمز، گرم یا حساس شده اند. این مساله می تواند نشان دهنده عفونت ثانویه باکتریایی پوست باشد. بثورات پوستی با سرگیجه، عدم آگاهی، ضربان قلب سریع، تنگی نفس، لرزش بدن، از دست دادن هماهنگی عضلات، بدتر شدن سرفه. استفراغ، سفتی گردن و یا تب بالاتر از 9/38 درجه سانتیگراد (102 درجه فارنهایت) همراه است. - کسی در منزل حضور دارد که سیستم ایمنی بدن او مشکل داشته و یا سن او کمتر از 6 ماه است.

منبع: mayoclinic