The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرمز شدن چشم کودکان و علت قرمز شدن چشم کودکان چیست؟

قرمز شدن چشم کودکان یا التهاب ملتحمه که به نام کنژکتیویت نیز شناخته می شود، عفونتی است که بر روی پوشش کره چشم و قسمت داخلی پلک تأثیر می گذارد. گرچه این بیماری معمولاً توسط ویروس ها ایجاد می شود، اما این احتمال وجود دارد که باکتری ها نیز در بروز آن نقش داشته باشند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که علت قرمز شدن چشم کودکان چیست و برای درمان قرمز شدن چشم کودک در سرماخوردگی چه باید کرد.

قرمز شدن چشم کودکان نشانه چیست؟

• کودکان مبتلا به التهاب ملتحمه، از احساس خارش در چشم خود شکایت می کنند.

• در این بیماری، اشک ریزش به میزان زیاد دیده می شود.

• سفیدی چشم به رنگ صورتی یا قرمز درآمده است. همچنین ممکن است پلک کمی متورم شده باشد. این اتفاق اغلب باعث ترس و نگرانی والدین خواهد شد.

• خروج چرک یا ترشح از چشم باعث چسبندگی پلک ها در هنگام خواب می شود. این ترشحات در هنگام بیدار شدن می توانند در گوشه چشم جمع شوند که به صورت ظاهری نیز قابل تشخیص است.

آیا قرمز شدن چشم کودک ده ماهه مسری است؟

بیماری التهاب ملتحمه یا همان چشم صورتی، به راحتی گسترش پیدا کرده و سبب بروز بیماری در چشم ها می شود. راه های انتقال این بیماری اذیت کننده عبارتند از:

• تماس مستقیم: این فرم از انتقال زمانی رخ می دهد که به عنوان مثال کودک مبتلا به مشکل التهاب ملتحمه، به ترشحات چشم خود دست زده و سپس کودک دیگری را لمس می کند. این کار سبب آلوده شدن بقیه بچه ها شده و بیماری به سرعت پخش خواهد شد.

• تماس غیرمستقیم: وقتی یک شی آلوده به ویروس، مانند یک دستمال، لمس شود یا اینکه آن شی آلوده به چشم های شخص دیگری برخورد کند، بیماری پخش می شود.

• قطرات کوچک: هنگامی که چشم صورتی ناشی از سرماخوردگی باشد، قطرات ناشی از عطسه یا سرفه که در هوا پخش شده اند نیز می توانند آن را گسترش دهند.

برای درمان قرمز شدن چشم کودکان چه می توان کرد؟

برای درمان بیماری کنژکتیویت (چشم صورتی)، می توان از قطره ها یا پمادهای چشمی آنتی بیوتیکی کمک گرفت. شکل و فرم این داروها، به نوع چشم صورتی بستگی دارد.

  • چشم صورتی چرکی: شرایطی است که معمولاً توسط باکتری ها ایجاد شده و در آن کره چشم به رنگ صورتی یا قرمز درآمده، ترشحات چشم ها سفید یا زرد رنگ هستند، پلک ها چسبناک یا قرمز شده اند و فرد در چشم های خود احساس ناراحتی می کند. با کمک گرفتن از آنتی بیوتیک ها (قطره چشمی یا پماد) هم می توان این فرم از التهاب ملتحمه را درمان کرد و هم اینکه از انتشار آن به دیگران جلوگیری خواهد شد.
  • چشم صورتی غیرچرکی: شرایطی است که در آن کره چشم صورتی یا قرمز رنگ شده است اما ترشحات آن شفاف یا آبکی است، فرد درگیر احساس ناراحتی خفیفی دارد و یا اینکه اصلا هیچ دردی را تجربه نمی کند. علت التهاب ملتحمه غیرچرکی، معمولاً ویروس یا ماده تحریک کننده دیگری مانند آلرژی یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند کلر در استخر، است. قطره های آنتی بیوتیکی برای این نوع از چشم صورتی موثر نیستند.

چه موقع باید برای قرمز شدن چشم کودکان به دکتر مراجعه کنم؟

ظاهر بیماری چشم صورتی کمی دلهره آور است و به همین دلیل والدین غالبا درگیر این هستند که چه زمانی باید برای پیگیری وضعیت فرزندشان و درمان او به پزشک مراجعه کنند. اگرچه شما در هر زمانی که احساس نگرانی دارید، می توانید فرزندتان را به نزد پزشک ببرید، اما توصیه ها بر این است که در صورت وجود چنین مواردی، به صورت جدی پیگیری های پزشکی را دنبال کنید:

• اگر چشم های دوست داشتنی فرزندتان ترشح چرکی دارد و سن او کمتر از 3 ماه است.

• اگر فکر می کنید کوچولوی دلبند شما دچار مشکل التهاب ملتحمه یا چشم صورتی شده است. قطعا این آسان نیست که بفهمیم باکتری یا ویروس باعث عفونت شده است یا ویروس و بنابراین در درمان مشکل هم ناتوان هستیم. در واقع این پزشک است که می تواند با شناسایی علت، تشخیص دهد که آیا فرزند شما به آنتی بیوتیک یا درمان دیگری احتیاج دارد یا خیر.

• اگر فرزندتان احساس ناخوشی می کند و یا از تب، بثورات پوستی یا درد چشم شکایت دارد، یا اینکه اگر به نظر می رسد که مشکل التهاب ملتحمه او در حال عود مجدد است. در این زمان نیز مراجعه به پزشک الزامی است، چون ممکن است مشکل اصلا چشم صورتی نبوده و پای بیماری دیگری درمیان باشد.

متاسفانه برخی از بیماری های جدی تر ممکن است در ابتدا شبیه چشم صورتی باشند و سبب گمراهی در تشخیص شوند. بنابراین همواره تشخیص را به پزشک واگذار کرده و از انجام اقدامات و درمان های خودسرانه پرهیز کنید.

برای جلوگیری از قرمز شدن چشم کودکان چه کنیم؟

درست مانند هر بیماری دیگری، پیشگیری ارجح تر از درمان است. بنابراین سعی کنید با به کار بستن این توصیه ها از بروز التهاب ملتحمه و رنج و ناراحتی ناشی از آن برای دلبندتان جلوگیری کنید:

• اشک یا ترشحات چشم های فرزندتان را از سمت داخل به بیرون و فقط در یک جهت پاک کنید. هر بار برای این کار از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید.

• پس از لمس یا پاک کردن چشم های کودک، دستان او و دست های خودتان را با دقت بشویید.

• حوله ها یا پارچه های مخصوص شستشو را به اشتراک نگذارید، زیرا باعث شیوع بیماری می شود.

• اگر کودک شما مبتلا به التهاب ملتحمه ویروسی شده و دچار قرمز شدن چشم کودکان شده است، پس از مراجعه به پزشک می تواند دوباره به مهدکودک یا مدرسه برگردد. اما اگر کوچولوی شما دچار مشکل چشم صورتی باکتریایی شده باشد و آنتی بیوتیک مصرف می کند، باید تا 24 ساعت پس از اتمام دوره درمان آنتی بیوتیکی، در منزل بماند. در چنین شرایطی فرزندتان نباید به مدرسه یا مهدکودک برود، چون باعث آلودگی سایر بچه ها خواهد شد.

مطالعه بیشتر:

علت زردی چشم کودکان چیست؟

عفونت چشم کودکان + علایم دلایل و درمان های خانگی

عفونت چشم نوزادان و علائم عفونت چشم در نوزادان چیست؟

بیماری های شایع چشم نوزاد و روش های مراقبت از چشم نوزاد

?پرسش و پاسخ های قرمز شدن چشم کودکان

برای جلوگیری از قرمز شدن چشم کودکان چه کنیم؟

اشک یا ترشحات چشم های فرزندتان را از سمت داخل به بیرون و فقط در یک جهت پاک کنید. هر بار برای این کار از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید. پس از لمس یا پاک کردن چشم های کودک، دستان او و دست های خودتان را با دقت بشویید. حوله ها یا پارچه های مخصوص شستشو را به اشتراک نگذارید، زیرا باعث شیوع بیماری می شود.

چه موقع باید برای قرمز شدن چشم کودکان به دکتر مراجعه کنم؟

اگر فکر می کنید کوچولوی دلبندتان شما دچار مشکل التهاب ملتحمه یا چشم صورتی شده است. قطعا این برای آسان نیست که بفهمیم باکتری یا ویروس باعث عفونت شده است یا ویروس و بنابراین در درمان مشکل هم ناتوان هستیم. در واقع این پزشک است که می تواند با شناسایی علت، تشخیص دهد که آیا فرزند شما به آنتی بیوتیک یا درمان دیگری احتیاج دارد یا خیر.

آیا برای درمان قرمز شدن چشم کودک آنتی بیوتیک نیاز است؟

در نوع چرکی بله. این شرایطی است که معمولاً توسط باکتری ها ایجاد شده و در آن کره چشم به رنگ صورتی یا قرمز درآمده، ترشحات چشم ها سفید یا زرد رنگ هستند، پلک ها چسبناک یا قرمز شده اند و فرد در چشم های خود احساس ناراحتی می کند. با کمک گرفتن از آنتی بیوتیک ها (قطره چشمی یا پماد) هم می توان این فرم از التهاب ملتحمه را درمان کرد و هم اینکه از انتشار آن به دیگران جلوگیری خواهد شد.

چه زمانی قرمز شدن چشم کودک خطرناک است؟

اگر فرزندتان احساس ناخوشی می کند و یا از تب، بثورات پوستی یا درد چشم شکایت دارد، یا اینکه اگر به نظر می رسد که مشکل التهاب ملتحمه او در حال عود مجدد است. در این زمان نیز مراجعه به پزشک الزامی است، چون ممکن است مشکل اصلا چشم صورتی نبوده و پای بیماری دیگری در میان باشد.

منبع: caringforkids