The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عفونت چشم نوزادان و علائم عفونت چشم در نوزادان چیست؟

نوزاد موجود بسیار حساسی است. تا زمانی که کمی بزرگ شده و به اصطلاح از آب و گل دربیاید احتمالا چندین و چند مرتبه با بیماری های گوناگون سبب آشفتگی و پریشانی پدر و مادر خود می شود. در ادامه این مطب قصد داریم مطالبی را درمورد عفونت چشم نوزادان، نشانه ها و این که چه زمانی باید برای عفونت چشم نوزادتان به متخصص مراجعه کنید، برای شما شرح دهیم. 

عفونت چشم در نوزادان

عفونت چشم نوزادان یا قرمزی چشم، التهاب جداره چشم (اطراف سفیدی چشم) و نیز نواحی داخل پلک است. عفونت توسط باکتری یا ویروس می‌تواند ایجاد گردد. عفونت به سادگی اتفاق می‌افتد به‌خصوص اگر چشم‌ها حساس باشند. گاهی اوقات شیرخوار و نیز کودک در دوران سرماخوردگی دچار عفونت چشم می‌شود.

لازم به ذکر است، عفونت‌های ویروسی بسیار واگیردار هستند اما عفونت‌های باکتریایی واگیر چندانی ندارند. عفونت چشم نوزادان ممکن است در اثر واکنش آلرژیک ایجاد شود که البته التهابی که بر اثر آلرژی ایجاد می‌شود مسری نیست. اما به طور کلی عفونت چشم نوزادان یک عارضه بسیار شایع است.

• عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی باعث قرمزی،‌ سوزش و اشک در چشمان نوزادان می‌شود و گاهی ترشحات چسبناکی به وجود می‌آورد.

• عفونت‌های آلرژیک باعث آمدن اشک از چشم و خارش آن می‌شود.

• بهتر است در صورت مشاهده این حالت‌ها در نوزاد، به پزشک اطفال مراجعه کنید.

• چشمان کودک را تمیز نگه دارید. پزشک به شما خواهد گفت که کودک به دارو نیاز دارد یا خیر.

علائم عفونت چشم نوزادان

چشم‌های نوزاد دچار قرمزی، سوزش یا خارش می‌شود. گاهی اوقات ترشحاتی سبز یا زرد رنگ در چشم‌های او پدید می‌آید که باعث می‌شود پلک‌هایش بعد از بیدار شدن از خواب به هم بچسبد. پوست اطراف چشم ممکن است پف کرده به نظر برسد.

در عفونت باکتریایی یا ویروسی، ممکن است یک چشم یا هر دو مبتلا شود. در عفونت‌های آلرژیک هر دو چشم نوزاد به خارش می‌افتد و اشک می‌آید. کودک ممکن است علائم دیگری را همچون گرفتگی بینی و عطسه است، از خود نشان بدهد.

آیا برای عفونت چشم نوزادان باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بهتر است در صورت مشاهده عفونت چشم نوزادان به پزشک اطفال مراجعه کنید. اگر موارد زیر را مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید:

• عفونت چشم به‌رغم درمان پس از ۳ تا ۴ روز از بین نرود.

• پوست اطراف چشم و پلک کودک متورم، قرمز و دردناک شود.

• کودک مشکل بینایی پیدا کند.

• کودک تب دارد،‌ به درستی غذا نمی‌خورد یا انرژی کمی دارد.

اگر چشم‌های نوزاد ترشحات غلیظ دارد،‌ سریع به پزشک اطفال مراجعه کنید. ممکن است دچار انسداد مجرای اشک باشد.

درمان عفونت چشم نوزادان

با شستشوی چشم‌های فرزندتان شروع کنید. چشم‌های او را چند بار در روز با پنبه‌ای که در آب گرم گذاشته‌اید، بشویید. آب تازه از شیر آب نیز برای این کار مناسب است. احتیاجی به جوشاندن آب یا اضافه کردن نمک نیست.

پزشک اطفال در مورد درمان صحیح عفونت چشم نوزادان به شما توضیح خواهد دارد و اگر عفونت باکتریایی باشد ممکن است برای تشخیص نوع باکتری نمونه‌برداری کند.

ممکن است پزشک قطره یا پماد آنتی‌بیوتیک تجویز کند. احتمالا برای ریختن قطره و مالیدن پماد به چشم کودک به کمک نیاز خواهید داشت. مصرف داروها را تا چند روز پس از برطرف شدن علائم عفونت چشم نوزادان ادامه دهید.

اگر کودک عفونت آلرژیک داشته باشد، پزشک قطره‌های ضدحساسیت تجویز می‌کند. احتمالا می‌بایست کودک را از هرگونه عوامل حساسیت‌زا دور نگه دارید.

 

بیشتر بدانید:

1- مشکلات شایع چشم در دوران بارداری

2- قدرت بینایی نوزاد

3- التهاب ملتحمه چشم چیست و چه نشانه ها و درمانی دارد؟

4- بیماری های شایع چشم نوزاد و روش های مراقبت از چشم نوزاد

?پرسش و پاسخ های عفونت چشم نوزادان و علایم عفونت چشم نوزادان چیست؟

از کجا بفهمم قرمزی و التهاب چشم های فرزندم مربوط به آلرژی است یا نه>

عفونت‌های آلرژیک باعث آمدن اشک از چشم و خارش آن می‌شود. بعلاوه در عفونت‌های آلرژیک هر دو چشم نوزاد به خارش می‌افتد و اشک می‌آید. کودک ممکن است علائم دیگری را همچون گرفتگی بینی و عطسه است، از خود نشان بدهد.

چه زمانی باید برای عفونت چشم نوزاد به متخصص مراجعه کنیم؟

درصورت مشاهده این موارد به متخصص مراجعه کنید: عفونت چشم به‌رغم درمان پس از ۳ تا ۴ روز از بین نرود، پوست اطراف چشم و پلک کودک متورم، قرمز و دردناک شود، کودک مشکل بینایی پیدا کند، کودک تب دارد،‌ به درستی غذا نمی‌خورد یا انرژی کمی دارد.

علائم عفونت چشم نوزادان چیست؟

چشم‌های نوزاد دچار قرمزی، سوزش یا خارش می‌شود. گاهی اوقات ترشحاتی سبز یا زرد رنگ در چشم‌های او پدید می‌آید که باعث می‌شود پلک‌هایش بعد از بیدار شدن از خواب به هم بچسبد. پوست اطراف چشم ممکن است پف کرده به نظر برسد.

آیا قی کردن چشم نوزاد طبیعی است؟

اگر چشم‌های نوزاد ترشحات غلیط دارد،‌ سریع به پزشک اطفال مراجعه کنید. ممکن است دچار انسداد مجرای اشک باشد.

منبع: raisingchildren.net.au