The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع تومور مغزی در کودکان و علائم تومور مغزی درکودکان چیست؟

مغز و نخاع سیستم عصبی مرکزی را تشکیل می دهند. این مرکز فرماندهی بدن برای فکر، احساسات، گفتار، بینایی، شنوایی و تعادل است و هرگونه آسیب به آن در هر سنی می تواند به شدت نگران کننده باشد. انواع تومور مغزی در کودکان و نیز تومورهای نخاعی، نتیجه رشد خارج از کنترل سلول ها در این ناحیه است. هرچه کودکان بزرگتر می شوند، این تومورها می توانند به سلول های اطراف خود بیشتر فشار آورده و باعث آسیب بیشتری شوند. این امر می تواند سبب آسیب گسترده ای در بدن کودک شود. باتوجه به مکانی که تومورها در آن قرار دارند، می توانند بر روی رفتار، تعادل، بینایی، گفتار و شنوایی و نیز بر کنترل روده و مثانه و ... تأثیر بگذارند. بعضی اوقات، تومور مغزی در کودکان تهدید کننده زندگی هستند. با توجه به گسترده بودن مطلب، در ادامه این مقاله با شما در مورد انواع تومور مغزی در کودکان و علائم تومور مغزی در کودکان گفت و گو خواهیم کرد.

تأثیر تومور مغزی در کودکان چیست و چه قسمت هایی از بدن را تحت تأثیر قرار می دهند؟

تومورهای مغزی و نخاعی کودکان می توانند در نخاع یا در هر یک از سه قسمت اصلی مغز قرار بگیرند. این سه قسمت اصلی شامل مخ، مخچه و ساقه مغز است. مخ در بالای سر قرار دارد. این امر یادگیری، احساسات و حرکات ارادی را کنترل می کند. مخچه وسط سر و در عقب است و تعادل را کنترل می کند. ساقه مغز به نخاع متصل است. تنفس، ضربان قلب و اعصاب و ماهیچه هایی را که برای راه رفتن، صحبت کردن، شنیدن، خوردن و دیدن از آنها استفاده می کنید را کنترل می کند.

نخاع مغز را با اعصاب محیطی به سراسر بدن متصل می کند و سیگنال هایی را برای مواردی مانند حرکت دادن عضلات ارسال کرده و دریافت می کند.

انواع تومور مغزی در کودکان کدامند؟

انواع تومور مغزی در کودکان به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: خوش خیم (سرطانی نیست) یا بدخیم (سرطانی).

تومورهای خوش خیم مغز و نخاع می توانند بر مغز، ساقه مغز و نخاع تأثیر بگذارند. آنها به ندرت به سایر نقاط بدن گسترش می یابند. اما با وجود غیرسرطانی بودن این تومورها می توانند به دلیل مکانی که در آن قرار دارند، مشکلات جدی برای کودک ایجاد کنند و حتی می توانند کشنده باشند.

تومورهای بدخیم سرطانی به سرعت رشد می کنند و همچنین ممکن است به سایر بافت های مغز یا سایر قسمت های بدن نیز گسترش یابد. برخی از رایج ترین انواع تومورهایی که کودکان را درگیر می کنند عبارتند از:

آستروسیتوما Astrocytomas

این تومورها از نوع متداول سلول گلیایی ستاره ای شکل به نام آستروسیت شروع می شوند. آنها حدود 10 تا 20 درصد از کل تومورهای مغزی در کودکان را تشکیل می دهند. آستروسیتوما اغلب از پل مغزی شروع می شود، پل مغزی بخشی از ساقه مغز است که تنفس و ضربان قلب را کنترل می کند، اما می تواند در هر نقطه از مغز یا نخاع تشکیل شود. این نوع از تومورهای مغزی کودکان می توانند خوش خیم یا بدخیم باشند.

آستروسیتوماها معمولاً در سراسر مغز پخش می شوند. اما همه انواع آنها رفتار یکسانی ندارند. برخی سریع رشد می کنند و برخی دیگر رشد کندی دارند اما به بافت دیگر رشد نمی کنند. آستروسیتوماهای درجه بالا و درجه متوسط به سرعت رشد و گسترش می یابند. آستروسیتوماهای درجه پایین تمایل به رشد آهسته تری دارند.

آستروسیتومای پیلوسیتیک، آستروسیتومای کم درجه ای است که بسیار شایع بوده و معمولاً از مخچه شروع می شوند. آنها همچنین می توانند از مناطق دیگر مانند عصب بینایی، هیپوتالاموس و ساقه مغز شروع شوند.

تومورهای نورواکتودرمال اولیه (PNET)

این نوع از تومورهای مغزی کودکان از هر تومور، یک مورد را شامل می شود. آنها از سلولهای عصبی مرکزی نابالغ (سلولهای نورواکتودرمال) شروع می شوند و معمولاً به سرعت رشد می کنند. شایعترین PNET یک مدولوبلاستوما است که از مخچه شروع می شود. سایر PNETS شامل pineoblastomas است که از غده صنوبری (پینه آل) شروع می شود.

اپاندیموما

این تومورها از سلول های اپندیمال که بطن های مغز یا کانال مرکزی نخاع شما را پوشانده اند شروع می شوند. سلولهای اپندیمال مایع مغزی نخاعی (CSF) را تولید می کنند.

CSF در امتداد کانال و از طریق بطن ها جریان دارد. اپاندیموما می تواند جریان CSF را در بطن ها مسدود کند. این انسداد می تواند باعث تجمع مایعات در مغز شده و بیماری به نام هیدروسفالی را ایجاد کند. وقتی این اتفاق می افتد، پزشک مجبور است مایع اضافی را تخلیه کند. آنها ممکن است برای کمک به تخلیه مایع اضافی مغز یک شنت در سر کودک قرار دهند.

حدود 1 از هر 20 تومور مغزی در کودکان یک اپاندیموما است. این نوع از تومورهای مغزی کودکان می توانند رشد سریع یا رشد کند داشته باشند. در صورت رشد سریع، به آنها اپاندیموم آناپلاستیک گفته می شود. این تومورها در امتداد مسیر CSF گسترش می یابند اما به سایر بافتهای مغز گسترش نمی یابند.

کرانیوفارنژیوما

رشد این تومورها دقیقاً بالای غده هیپوفیز و درست از زیر مغز شروع می شوند. آنها از هر 25 تومور مغزی در کودکان 1 را تشکیل می دهند و تصور می شود که ارثی هستند. کرانیوفارنژیوما می تواند به عصب بینایی فشار وارد کند و باعث مشکلات بینایی شود. این نوع از تومورهای مغزی کودکان می توانند به هیپوفیز و غدد هیپوتالاموس فشار وارد کنند و منجر به مشکلات هورمونی در کودک شوند.

الیگودندروگلیوما

این تومور نادر مغزی از سلولهای گلیال به نام الیگودندروسیت شروع می شود گرچه رشد آن کند است اما می تواند به بافت های اطراف وارد شود.

شوانوماس

یکی دیگر از انواع تومور مغزی در کودکان شوانوماس است که از سلول های شوان شروع می شوند. این سلول ها اعصاب را احاطه کرده و آنها را عایق بندی می کنند. این نوع تمایل به خوش خیمی دارند و وقوع آنها در کودکان نادر است. شوانوماس معمولاً نتیجه یک بیماری ارثی مانند نوروفیبروماتوز نوع 2 است. شوانوماس معمولاً در نزدیکی مخچه روی بافت عصبی ایجاد می شود که مسئول شنوایی و تعادل است. به اینها شوانوماهای دهلیزی آکوستیک گفته می شود.

تومورهای شبکه کوریوئید

این تومورهای نادر، غالباً خوش خیم هستند و از بطن های مغز شروع می شوند.

گلیومای مختلط

یکی دیگر از انواع تومور مغزی در کودکان گلیومای مختلط است که از بیش از یک نوع سلول تشکیل شده اند. آنها می توانند شامل الیگودندروسیت ها، آستروسیت ها و سلول های اپندیمال باشند.

تومورهای مخلوط گلیال و عصبی

از دیگر انواع تومورهای مغزی در کودکان، تومورهای مخلوط گلیال و عصبی است که از سلول های گلیالی و عصبی تشکیل شده اند. این نوع کودکان و بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهند و شامل گانگلیوگلیوما، گزانتواستروسیتومای پلومورفیک (PXA) و تومور عصبی اپیتلیال دیسمبروپلاستیک (DNET) هستند.

مطالعه بیشتر: 

هیدروسفالی، تجمع آب درون مغز

علت سردرد در کودکان و علائم سردرد در کودکان چیست؟

صرع در کودکان چگونه است و چه علایم و نشانه هایی دارد؟

ماکروسفالی و یا داشتن سر بزرگتر از حد معمول در نوزادان چیست؟

?پرسش و پاسخ های انواع تومور مغزی در کودکان

انواع تومور مغزی در کودکان کدامند؟

انواع تومور مغزی در کودکان به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: خوش خیم (سرطانی نیست) یا بدخیم (سرطانی). تومورهای خوش خیم مغز و نخاع می توانند بر مغز، ساقه مغز و نخاع تأثیر بگذارند. آنها به ندرت به سایر نقاط بدن گسترش می یابند. تومورهای بدخیم ی سرطانی به سرعت رشد می کنند و همچنین ممکن است به سایر بافت های مغز یا سایر قسمت های بدن نیز گسترش یابد.

تومور مغزی آستروسیتوما چیست؟

این تومورها از نوع متداول سلول گلیایی ستاره ای شکل به نام آستروسیت شروع می شوند. آنها حدود 10 تا 20 درصد از کل تومورهای مغزی در کودکان را تشکیل می دهند. آستروسیتوما اغلب از پل مغزی شروع می شود، پل مغزی بخشی از ساقه مغز است که تنفس و ضربان قلب را کنترل می کند، اما می تواند در هر نقطه از مغز یا نخاع تشکیل شود. این نوع از تومورهای مغزی کودکان می توانند خوش خیم یا بدخیم باشند.

آیا تومورهای مغزی خوش خیم خطری برای کودک ندارند؟

تومورهای خوش خیم مغز و نخاع می توانند بر مغز، ساقه مغز و نخاع تأثیر بگذارند. آنها به ندرت به سایر نقاط بدن گسترش می یابند. اما باوجود غیر سرطانی بودن این تومورها می توانند به دلیل مکانی که در آن قرار دارند، مشکلات جدی برای کودک ایجاد کنند و حتی می توانند کشنده باشند.

تومور مغزی کرانیوفارنژیوما چیست؟

رشد این تومورها دقیقاً بالای غده هیپوفیز و درست از زیر مغز شروع می شوند. آنها از هر 25 تومور مغزی در کودکان 1 را تشکیل می دهند و تصور می شود که ارثی هستند. کرانیوفارنژیوما می تواند به عصب بینایی فشار وارد کند و باعث مشکلات بینایی شود. این نوع از تومورهای مغزی کودکان می توانند به هیپوفیز و غدد هیپوتالاموس فشار وارد کنند و منجر به مشکلات هورمونی در کودک شوند.

منبع: webmd