The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کاردیومیوپاتی پریپارتوم (بیماری ماهیچه قلب در بارداری) چیست؟

 برای اکثر ما در بارداری اوضاع نسبتا آسان پیش می رود، جدا از خستگی و سایر ناراحتی های بدنی، به طور کلی بسیاری از مشکلات جدی و طولانی مدت سلامتی را در این دوران نداریم. اما متاسفانه در موارد نادر، مادران تازه باردار شده با مشکلات جدی مربوط به بارداری خود روبرو می شوند. کاردیومیوپاتی در بارداری یکی از این موارد است. این بیماری که معمولا در حین بارداری یا بلافاصله پس از آن بروز می کند، می تواند عواقب جدی بر عملکرد قلب شما و همچنین ریه ها و سایر اندام های شما داشته باشد. با این حال، اگرچه یک وضعیت بسیار جدی است، اما خوشبختانه روش های موثر بسیاری برای درمان کاردیومیوپاتی پس از زایمان وجود دارد و اکثر مادران پس از یک برنامه به موقع تشخیص و مراقبت، قادر به زندگی سالم و طبیعی هستند.

کاردیومیوپاتی بارداری چیست؟

کاردیومیوپاتی بارداری نوعی بیماری است که با ضعف عضلات قلب مشخص می شود. در نتیجه، ممکن است محفظه های قلب شما بزرگ شود و برای قلب شما خون رسانی دشوارتر شود. این مورد می تواند تاثیر مستقیمی بر "کسر جهشی" قلب شما داشته باشد، یعنی درصدی از خون که قلب شما قادر است با هر ضربان قلب شما بیرون بفرستد.

درصد کسر جهشی طبیعی حدود 60٪ است. هنگامی که میزان آن به زیر این عدد می رسد، ممکن است مایعات اضافی در بدن شما، به ویژه در ریه ها یا اندام های شما جمع شود.

شدت کاردیومیوپاتی پس از زایمان از مادر به مادر بسیار متفاوت است. در موارد کمتر شدید، بهبودی ممکن است راحت تر باشد و مادران بتوانند به طور کامل از این اختلال بهبود یابند. در موارد شدید کاردیومیوپاتی پس از زایمان، قلب شما قادر به تامین نیاز بدن به اکسیژن نیست و ممکن است اعضای حیاتی بدن تحت تاثیر قرار گیرند. اگر شرایط بسیار شدید شود یا به درستی رفع نشود، ایست قلبی می تواند رخ دهد یا کشنده باشد.

کاردیومیوپاتی بارداری چه زمانی رخ می دهد؟

در بیشتر موارد، کاردیومیوپاتی پس از زایمان در ماه های آخر بارداری یا در چهار یا پنج ماه اول پس از زایمان رخ می دهد. کاردیومیوپاتی بارداری بسیار نادر است و فقط در 0.1٪ از حاملگی ها رخ می دهد. بسیاری از زنانی که مبتلا به کاردیومیوپاتی بارداری تشخیص داده می شوند بهبود می یابند، اما بهبودی ممکن است از دو هفته تا شش ماه یا بیشتر طول بکشد. درصد کمی از زنان علائم این بیماری را برای سال ها یا یک عمر به همراه خواهند داشت. متاسفانه، در موارد نادر کاردیومیوپاتی پس از زایمان کشنده می شود.

علل ایجاد کننده کاردیومیوپاتی چیست؟

متخصصان پزشکی مطمئن نیستند که چه عواملی باعث کاردیومیوپاتی پس از زایمان می شوند، اما معتقدند که این بیماری ترکیبی از عوامل از جمله جنبه های ژنتیکی، محیطی و التهابی است. اگرچه متخصصان هیچ ارتباط علتی پیدا نکرده اند، آنها معتقدند عوامل خاصی وجود دارد که ممکن است فرد را در معرض خطر قرار دهد.

میزان خطر بالاتر کاردیومیوپاتی بارداری، در گروه های زیر وجود دارد:

• سیاهپوست آمریکایی یا آفریقایی تبار

• سابقه تولد بیش از یک کودک

• سن بزرگتر از 30 سال

• سابقه زایمان دوقلویی

• سابقه اکلامپسی، پره اکلامپسی یا فشار خون بالا

علائم کاردیومیوپاتی چیست؟

بیشتر موارد کاردیومیوپاتی پس از زایمان در پایان بارداری یا در چهار ماه اول پس از زایمان اتفاق می افتد. فقط 10٪ موارد بعد از چهار ماه پس از زایمان اتفاق می افتد. علائم کاردیومیوپاتی پس از زایمان از مادر به مادر دیگر متفاوت است، اما شایع ترین علائم عبارتند از:

تورم دست و پا (ادم)

• تنگی نفس، به خصوص هنگام خوابیدن

• تنگی نفس که ممکن است شب شما را بیدار کند

• خستگی مفرط

• افزایش وزن

• سرفه کردن

• افزایش سرعت ضربان قلب

• درد قفسه سینه

اگر هر کدام از این علائم را دارید، خصوصا اگر شدید باشد یا ناگهانی بروز کند، باید فورا با پزشک خود تماس بگیرید. همه این علائم لزوما به کاردیومیوپاتی پس از زایمان اشاره نمی کنند، اما همه جدی هستند و نیازمند توجه پزشکی هستند.

کاردیومیوپاتی بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

بسیاری از علائم کاردیومیوپاتی پس از زایمان با علائم مشترک در بارداری مانند خستگی و تورم اندام ها هم پوشانی دارد. برخی از علائم با سایر شرایط جدی بارداری مانند پره اکلامپسی یکسان هستند. به همین دلیل برای تشخیص صحیح کاردیومیوپاتی پس از زایمان نیاز به انجام یک آزمایش پزشکی کامل دارید. اگر پزشک شما مشکوک به کاردیومیوپاتی بارداری باشد، ممکن است یک یا چند آزمایش زیر را انجام دهد:

• آزمایش خون

اکوکاردیوگرام

• اشعه ایکس از قفسه سینه شما

• آزمایشات تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)

سایر آزمایشات تشخیصی ممکن است بر اساس علائم یا پیش آگهی شما انجام شود.

آیا راهی برای درمان کاردیومیوپاتی وجود دارد؟

بسته به شدت مورد شما در کاردیومیوپاتی بارداری، پزشک ممکن است یکی از چندین روش را در پیش بگیرد. موارد خفیف کاردیومیوپاتی بارداری ممکن است فقط به نظارت دقیق علائم نیاز داشته باشد. با این حال، در مواردی که قلب شما خون کافی برای عملکرد بدن شما پمپاژ نمی کند، دچار تنگی نفس می شوید یا مایعات در بدن شما جمع می شود، مداخلات لازم است.

متداول ترین روش های درمانی کاردیومیوپاتی بارداری شامل موارد زیر است:

• دیورتیک ها: این داروها باعث کاهش تجمع مایعات در بدن شما می شوند.

• مسدود کننده های بتا: این داروها ضربان قلب شما را کند می کنند تا قلب شما بتواند بین ضربان ها استراحت کند.

• مهار کننده های ACE ( آنزیم مبدل آنژیوتانسین): این داروها رگ های خونی شما را گشاد می کنند، باعث افزایش حجم خون و کاهش فشار خون می شوند.بسته به نیاز شما، تیم پزشکی شما ممکن است از روش های درمانی دیگری استفاده کند. در موارد بسیار نادر، ممکن است پمپاژ قلب یا حتی پیوند قلب توصیه شود. بیشتر داروهایی که به شما داده می شود با شیردهی سازگار است. اگر اینگونه نباشند، معمولا می توان داروی ایمن در شیردهی تهیه کرد.

آیا می توانید فرزندان بیشتری داشته باشید؟

اگر برای شما کاردیومیوپاتی بارداری تشخیص داده شده است، ممکن است از خود بپرسید که این برای جدول زمانی برنامه ریزی خانواده شما به چه معناست و آیا باردار شدن مجدد برای شما ایمن است. این پاسخ بستگی زیادی به شدت کاردیومیوپاتی بارداری و بهبودی شما از آن دارد. اگر تا زمانی که قصد بارداری جدید را دارید، قلب شما کاملا بهبود یافته است، داشتن یک کودک دیگر برای شما کاملا امن است. با این حال، بارداری شما باید به دقت کنترل شود و گر نه شما را در معرض خطر قرار می دهد.

متأسفانه، اگر قلب شما به طور کامل بهبود نیافته است، معمولا به شما توصیه می شود که دیگر سعی نکنید باردار شوید. این ممکن است خبر دلخراشی باشد، اما بارداری جدید می تواند خطر قابل توجهی برای شما و یا کودک شما ایجاد کند.

سخن پایانی

تشخیص چیزی مانند کاردیومیوپاتی پس از زایمان می تواند شوک آور و ترسناک باشد. خبر خوب این است که، اگرچه جدی است، اما این وضعیت چیزی است که قابل درمان است و بسیاری از مادران بهبودی کامل را خواهند داشت. هنوز هم، بعضی از مادران آسیب طولانی مدت می بینند، که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اگر برای شما این بیماری تشخیص داده شده است، از سوال پرسیدن از متخصص هراس نداشته باشید و تمامی سوالات خود را مطرح کنید.

به احتمال زیاد نگرانی های زیادی خواهید داشت و همه اینها طبیعی هستند. اما نگران نباشید و آرامش خودتان را حفظ کنید، اگر متوجه شوید که این تشخیص بر سلامت روان یا توانایی مراقبت از کودک شما تاثیر می گذارد، بسیار مهم است که فردی در این امور به شما کمک کند. تشخیصی مانند کاردیومیوپاتی پس از زایمان قابل توجه است و شما شایسته مراقبت، حمایت و پشتیبانی کافی هستید.

مطالعه بیشتر:

تاثیر بیماری قلبی مادر بر جنین

آنچه در مورد بیماری قلبی و بارداری باید بدانید

آیا بارداری با وجود بیماری قلبی خطرناک است؟

بارداری با وجود بیماری قلبی مادرزادی چه خطراتی دارد؟

?پرسش و پاسخ های کاردیومیوپاتی

کاردیومیوپاتی بارداری چیست؟

کاردیومیوپاتی بارداری نوعی بیماری است که با ضعف عضلات قلب مشخص می شود. در نتیجه، ممکن است محفظه های قلب شما بزرگ شود و برای قلب شما خون رسانی دشوارتر شود. ا بیرون بفرستد.

کاردیومیوپاتی بارداری چه زمانی رخ می دهد؟

در بیشتر موارد، کاردیومیوپاتی پس از زایمان در ماه های آخر بارداری یا در چهار یا پنج ماه اول پس از زایمان رخ می دهد. کاردیومیوپاتی بارداری بسیار نادر است و فقط در 0.1٪ از حاملگی ها رخ می دهد.

علل ایجاد کننده کاردیومیوپاتی چیست؟

متخصصان پزشکی مطمئن نیستند که چه عواملی باعث کاردیومیوپاتی پس از زایمان می شوند، اما معتقدند که این بیماری ترکیبی از عوامل از جمله جنبه های ژنتیکی، محیطی و التهابی است.

علائم کاردیومیوپاتی چیست؟

علائم کاردیومیوپاتی پس از زایمان از مادر به مادر دیگر متفاوت است، اما شایع ترین علائم عبارتند از: • تورم دست و پا (ادم) • تنگی نفس، به خصوص هنگام خوابیدن • تنگی نفس که ممکن است شب شما را بیدار کند • خستگی مفرط • افزایش وزن • سرفه کردن • افزایش سرعت ضربان قلب

منبع: verywellfamily