The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی چگونه مصرف می شود؟

یکی از روش های پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی استفاده از قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی است. قرص های جلوگیری از بارداری در دوران شیردهی مانع از بارداری های پشت هم و یا شیر به شیر در شما خواهد شد. بسیاری از مادران گمان می کنند تا زمانی که بعد از زایمان قاعدگی رخ نداده است، احتمال تخمک گذاری نیز وجود ندارد و باردار نخواهند شد اما این تصور کاملا غلط است، حتی اگر بعد از زایمان پریودتان شروع نشده است، احتمال حاملگی وجود دارد. بنابراین مصرف قرص پیشگیری از بارداری شیردهی به شما کمک خواهد کرد تا در این دوران دچار بارداری ناخواسته نشوید.

پیشگیری از بارداری یعنی روشهایی که به وسیله آن خانمها و آقایان می توانند از وقوع بارداری جلوگیری کنند. روشهای زیادی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد مانند استفاده از قرصهای ضدبارداری که نوعی روش هورمونی محسوب می شوند.

در این روش خانمها به صورت ماهیانه از قرص ضد بارداری استفاده می کنند و در صورت مصرف صحیح تا 9/99 % موثر واقع خواهد شد. با این حال، این قرص مصونیتی در برابر بیماری های مقاربتی  از جمله ایدز و غیره ایجاد نمی کند. برای جلوگیری از انتقال چنین بیماری هایی کاندوم لاتکس مردانه بهترین گزینه است.

سایر روشهای هورمونی جلوگیری از بارداری با ترکیب استروژن و پروژستین به صورت پچ های پوستی و حلقه واژنی عرضه می شوند. پروژستین یک نوع پروژسترون مصنوعی است که خواصی مشابه پروژسترون دارد و برای جلوگیری از بارداری بکار می‌رود. پچ های پوستی نیز برای استعمال خارجی مورد استفاده قرار می گیرند، این پچ ها وسیله های پلاستیکی بسیار نازکی هستند که به رنگ بژ بوده و فرد استفاده کننده از این روش باید هر هفته یک پچ جدید را بر روی پوست خود بچسباند.

عملکرد روش های هورمونی پیشگیری از بارداری

بارداری زمانی اتفاق می افتد که تخمک آزاد شده از تخمدان ها به وسیله اسپرم بارور می شود. تخمک بارور شده به رحم مادر یعنی محل تغذیه و رشد جنین، می چسبد. فرایند آزادسازی تخمک از تخمدان، تخمک گذاری نام دارد و به وسیله هورمون های بدن زن مادر کنترل می شود، این هورمونها بدن را برای پذیرش تخمک بارور شده آماده می کنند.

داروهای ضد بارداری هورمونی که به صورت قرص، پچ و حلقه واژینال وجود دارند همگی حاوی مقدار کمی هورمونهای استروژن و پروژستین مصنوعی هستند تا از عملکرد هورمون های طبیعی که به صورت چرخه ای در بدن تولید می شوند، جلوگیری کرده و مانع از وقوع بارداری گردد. روشهای هورمونی پیشگیری از بارداری، تخمک گذاری را متوقف می کنند. قرص های هورمونی ضدبارداری مخاط دهانه رحم را تغییر می دهند تا عبور اسپرم از دهانه رحم و یافتن تخمک برای اسپرم دشوار شود. قرص های ضد بارداری هورمونی همچنین می توانند با تغییر دیواره رحم از بارداری جلوگیری کنند که در این صورت امکان لانه گزینی وجود نخواهد داشت.

یکی دیگر از راه های هورمونی پیشگیری از بارداری، قرص های سیکل طولانی یا مداوم هستند، قرص "سیزنال" یا "فصلی" به عنوان اولین قرص مورد تائید، از این دسته و حاوی هورمونهای مشابه سایر قرص های ضد بارداری است، با این تفاوت که باید در چرخه طولانی تری مورد استفاده قرار بگیرد. این قرصها، دوره قاعدگی را از 13 دوره در سال به چهار دوره کاهش می دهد. در واقع واژه سیزن به این معناست که قاعدگی در هر فصل فقط یک بار رخ می دهد.

قرص سیزنال ترکیبی از همان دو هورمون است که معمولاً در داروهای ضد بارداری هورمونی مورد استفاده قرار می گیرند. اما این قرص باید به مدت 12 هفته به طور مداوم مصرف شود، بعد از این 12 هفته به مدت یک هفته قرص بی اثر مصرف می شود که منجر به چرخه قاعدگی خواهد شد. سایر قرص های طولانی مدت سیزنیک و لو سیزنیک نام دارند که در آنها از ترکیب هورمون های مشابه به شکل دیگری استفاده شده است. هر دوی این قرص ها در هفته پایانی از استروژن استفاده می کنند، با مصرف لو سیزنیک دوز پایین تری دریافت می کنید.

 قرص جلوگیری از بارداری شیردهی یا مینی پیل چیست؟

قرص هایی که حاوی فقط یک هورمون (پروژستین) هستند، مینی پیل یا قرص شیردهی نام دارند. این قرصها فاقد استروژن بوده و در مادران شیرده تجویز می شوند، استروژن در برخی افراد به خصوص در دوران شیردهی حالت تهوع یا عوارض جانبی ایجاد می کند.

چگونگی عملکرد قرص مینی پیل، قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی

مکانیسم عمل در مینی پیل ها ضخیم سازی مخاط رحمی و در نتیجه ممانعت از رسیدن اسپرم به تخمک است. هورمون موجود در مینی پیل پوشش رحم را نیز تغییر می دهد، لذا احتمال لانه گزینی برای تخمک بارور بسیار ضعیف است. برخی موارد، مینی پیل ها از آزادسازی تخمک جلوگیری می کنند. مصرف مینی پیل نیز هر روز یک قرص است. نکته بسیار مهم در مصرف قرص های شیردهی این است که باید هر روز در ساعت مقرری مصرف شوند.

اثربخشی قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی

اگر مینی پیل به طور مداوم و درست استفاده شود، حدود ۹۵٪ موثر است، در واقع کارآیی این قرص از سایر قرصهای استاندارد ضد بارداری نسبتاً کمتر است.

فراموشی قرص قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی

مینی پیل یا همان قرصهایی که فقط حاوی پروژستین هستند، باید حتما در همان روز مصرف شوند. اگراین قرص را فراموش کردید یا بیش از سه ساعت از مصرف آن گذشته بود، به محض یادآوری مصرف کنید و تا ۴۸ ساعت بعد از آن، از یک روش پیشگیری دیگر مانند کاندوم استفاده نمایید.

قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی را از کجا می توان تهیه کرد؟

این قرص صرفا با نسخه پزشک از داروخانه قابل تهیه است.

این قرص ها در بسته های بسیار باریک که حاوی ۲۱ یا ۲۸ عدد قرص ضد بارداری هستند، بسته بندی می شوند. در بسته های 21 روزه، ۲۱ عدد قرص فعال وجود دارد. بسته های قرص ۲۸ روزه، ۲۱ عدد قرص فعال و ۷ عدد قرص بی اثر (دارونما) را شامل می شوند. اسامی روزهای هفته روی بسته قرص درج شده است تا مصرف کننده، آن را هر روز و به طور مرتب، بدون فراموشی، مصرف کند. هفت قرص بی اثر نیز در بسته ۲۸ روزه قرار می گیرد، بلافاصله بعد از مصرف یک بسته باید بسته جدید را آغاز کنید. برخی بسته بندی ها حاوی دو عدد قرص غیرفعال یا به طور کلی فاقد قرصهای غیر فعال هستند، برای اطمینان خاطر بهتر است تمامی قرصها مرتباً مصرف شوند.

بسته بندی قرص های سیزنال طولانی مدت حاوی ۸۴ قرص فعال صورتی و هفت قرص غیرفعال سفید هستند. در سیزونیک و لوسیزونیک، ۷ قرص آخر حاوی استروژن هستند. اکنون با کسب اطلاعات کامل درمورد قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی می توانید تصمیم بگیرید که آیا این قرص ها گزینه مناسبی برای شما هستند یا خیر.

https://www.webmd.com/sex/birth-control/birth-control-pills#2

 

بیشتر بدانید:

1- بهترین روش پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی به نوزاد

2- آنچه در مورد بارداری در دوران شیردهی باید بدانید

3- بارداری و زایمان و شیردهی برای مادران مبتلا به بیماری صرع

4- راه های تشخیص بارداری در دوران شیردهی و روش های جلوگیری از آن