The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روش های طبیعی جلوگیری از بارداری کدام است؟

منظور از روش های طبیعی جلوگیری از بارداری، روش هایی است که در آنها نیازی به استفاده از داروها و یا وسایل فیزیکی خاصی نیست. برای استفاده از روش های طبیعی جلوگیری از حاملگی لازم است که اطلاعات صحیح و دقیقی درمورد چرخه قاعدگی خودتان و نیز یک چرخه قاعدگی نرمال داشته باشین. در طول هر چرخه قاعدگی ماهانه بدن شما یک بازه تخمک گذاری دارد، در این بازه که معمولا چند روز بیشتر نیست، بیشترین توان باروری را دارید. در حقیقت بازه تخمک گذاری به این معنی است که یک تخمک آماده آزادسازی است که پس از آزادسازی تا 24 ساعت فرصت لقاح دارد. توجه داشته باشید که گرچه احتمال بارداری در بازه تخمک گذاری بسیار بالا است اما داشتن رابطه جنسی در خارج از این زمان احتمال حامله شدن شما را صفر نمی کند.

موثرترین روشهای جلوگیری از بارداری کدامند؟

بر طبق منابع معتبر وزارت بهداشت ایالات متحده، مشهورترین روش های جلوگیری از بارداری از حیث کارآیی، به ترتیب اثربخشی عبارتند از:

• عقیم سازی زن و مرد. عقیم سازی شامل یک روش جراحی برای جلوگیری از بارداری به طور دائمی است. این روش ها شامل وازکتومی برای مردان و بستن لوله یا انسداد لوله برای خانم ها هستند.

• پیشگیری از بارداری برگشت پذیر با اثر طولانی مدت. این موارد مهار باروری را با طول عمر 3 تا 10 سال فراهم می کنند. دو مثال از آنها دستگاه های داخل رحمی یا همان IUD و کاشت های هورمونی است.

• روش های هورمونی کوتاه مدت. این روش ها شامل قرص ضد بارداری، پچ و حلقه واژن، آمپول های ضد بارداری یک ماهه و سه ماهه است.

• روش های ممانعتی. این موارد در هر بار رابطه جنسی مورد استفاده قرار می گیرند و شامل کاندوم، دیافراگم، اسفنج و کلاهک دهانه رحم هستند.

• روش تقویمی. این روش طبیعی برای جلوگیری از بارداری بر اساس چرخه تخمک گذاری است. این روش شامل پرهیز از رابطه جنسی در روزهایی است که احتمال باردار شدن در آنها بیشتر است.

روش های طبیعی جلوگیری از بارداری کدامند؟

برخی از بانوان به دلایل زیادی دوست ندارند قرص ضد بارداری بخورند. مثلا احتمال دارد که خوردن قرص ها را فراموش کنند، از اثرات هورمونی این داروها در طولانی مدت بر بدنشان می ترسند، رابطه جنسی با کاندوم را دوست ندارند و ... به همین سبب توصیه می شود که این افراد از روش های طبیعی جلوگیری از بارداری استفاده کنند. روش های طبیعی جلوگیری از بارداری شامل:

شیردهی

خطر وقوع حاملگی یک مورد در هر 50 مورد است برای مادرانی که:

• نوزاد آنها به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می کند (بدون شیر خشک، غذای جامد، فقط شیر مادر).

• کمتر از 6 ماه پیش زایمان کرده اند.

• بعد از از زمان زایمان هنوز پریود نشده اند.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات از این مورد به عنوان ناباروری شیردهی یاد می شود. اما لازم به ذکر است که پریود نشدن بعد از حاملگی نشان دهنده عدم باروری شما نیست. از بین روش های طبیعی برای جلوگیری از بارداری، اتکا به شیردهی شش ماهه به تنهایی به هیچ وجه قابل اطمینان نیست و دلیل اصلی حاملگی های شیر به شیر است. در حقیقت این روش ها احتمال حامله شدن شما را کم می کند نه این که به صفر برساند.

جلوگیری طبیعی

احتمالا از معروف ترین راه های طبیعی پیشگیری از بارداری، خود جلوگیری طبیعی است. در این روش قبل از انزال، مرد آلت خود را از درون واژن زن خارج می کند و انزال خارج از دخول انجام می شود. برای کسانی که از روش جلوگیری طبیعی به عنوان تنها روش جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، خطر حاملگی 22 نفر از 100 مورد است. بنابراین آنچنان قابل اطمینان نیست!!!

علت اصلی باردار شدن بانوان در این روش دو مورد است:

1. پیشاب اسپرم دارد. ترشحاتی که در ابتدای رابطه جنسی از آلت خارج می شود حاوی اسپرم است و می تواند سبب بارداری شود.

2. تاخیر در خارج کردن آلت سبب خروج کمی از ترشحات انزالی و بارداری احتمالی خواهد شد.

اندازه گیری دمای پایه بدن

چنانچه قصد استفاده از روش اندازه گیری دمای پایه بدن به عنوان یکی از راه های طبیعی جلوگیری از بارداری را دارید، باید هر روز پیش از بلند شدن از رختخواب، با کمک یک دماسنج جیوه ای و به روش مقعدی، دمای پایه بدن خود را اندازه گیری کنید. وقتی هر روز این کار را انجام دهید، خواهید دید که در زمان تخمک گذاری این دما نیم تا یک درجه سانتی گراد افزایش می یابد. این افزایش دما همان نشانه تخمک گذاری است و به شما می گوید که احتمال بارداری در این روزها بالا است و نباید نزدیکی داشته باشید. 48 تا 72 ساعت بعد از تخمک گذاری معمولا دما به حالت طبیعی باز می گردد.بدیهی است که ابتلا به انواع عفونت و تب کردن شما می تواند به راحتی در این روش اختلال ایجاد کند.

داروهای گیای برای کنترل باروری

برخی بانوان استفاده از روش های گیاهی را برای جلوگیری از بارداری به روش های هورمونی ترجیح می دهند اما توجه کنید گیاهان ذکر شده در زیر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نشده اند و تحت تحقیقات پزشکی رسمی از نظر تاثیر در پیشگیری از بارداری قرار نگرفته اند، بنابراین ایمنی و کارآیی آنها به هیچ وجه تضمین نمی شود. بعلاوه مکانیسم عملکرد برخی از این گیاهان ممکن است باعث سقط جنین شود. به همین سبب شما باید قبل از استفاده از این گزینه ها با پزشک خود صحبت کنید.

• ریشه دانه سنگ. بومیان آمریكایی، نوشیدنی سرد می نوشیدند و دود ریشه دانه سنگ را استنشاق می كنند تا باعث عقیم سازی دائمی شوند.

• بذر هویج وحشی. زنان در مناطق خاصی از هند بلافاصله پس از رابطه جنسی، یک قاشق چای خوری دانه هویج وحشی می خورند. سپس آنها تا 7 روز بعد با یک قاشق چای خوری در روز از این دانه ادامه می دهند تا از کاشت و لقاح جلوگیری کنند. روش های طبیعی جلوگیری از بارداری بعد از رابطه همچنین ممکن است مانند سقط جنین عمل کند.

• ریشه زنجبیل. برخی از متخصصان طب طبیعی توصیه می کنند برای شروع قاعدگی، به مدت 5 روز 4 فنجان چای زنجبیل بنوشید. همچنین می توانید 1 قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده را در یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و در حالی که گرم است بنوشید.

انتخاب روش کنترل بارداری یک تصمیم شخصی است، اما باید مبتنی بر روش های پزشکی باشد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که بیشتر روش های طبیعی و سنتی جلوگیری از بارداری به استثنای کاندوم از عفونت های مقاربتی محافظت نمی کند.

درباره روش های طبیعی جلوگیری از بارداری، با مامای متبحر مشورت کنید تا در انتخاب بهترین روش مناسب با شرایط و بدن شما کمکتان کند.

مطالعه بیشتر:

تاثیر انواع روش های جلوگیری از بارداری بر باروری

بهترین روش پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی به نوزاد

تاثیر روش های مختلف پیشگیری از بارداری بر قدرت باروری زنان

قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی چگونه مصرف می شود؟

?پرسش و پاسخ های روش های طبیعی جلوگیری از بارداری

برای جلوگیری از باداری از چه داروی گیاهی می توان استفاده کرد؟

زنان در مناطق خاصی از هند بلافاصله پس از رابطه جنسی، یک قاشق چای خوری دانه هویج وحشی می خورند. سپس آنها تا 7 روز بعد با یک قاشق چای خوری در روز از این دانه ادامه می دهند تا از کاشت و لقاح جلوگیری کنند. روش های طبیعی جلوگیری از بارداری بعد از رابطه همچنین ممکن است مانند سقط جنین عمل کند.

آیا زنجبیل قاعده آور است؟

برخی از متخصصان طب طبیعی توصیه می کنند برای شروع قاعدگی، به مدت 5 روز 4 فنجان چای زنجبیل بنوشید. همچنین می توانید 1 قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده را در یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و در حالی که گرم است بنوشید.

علت اصلی حامله شدن در جلوگیری طبیعی چیست؟

علت اصلی باردار شدن بانوان در این روش دو مورد است: 1. پیشاب اسپرم دارد. ترشحاتی که در ابتدای رابطه جنسی از آلت خارج می شود حاوی اسپرم است و می تواند سبب بارداری شود. 2. تاخیر در خارج کردن آلت سبب خروج کمی از ترشحات انزالی و بارداری احتمالی خواهد شد.

آیا با جلوگیری طبیعی احتمال حامله شدن زیاد است؟

احتمالا از معروف ترین راه های طبیعی پیشگیری از بارداری، خود جلوگیری طبیعی است. در این روش قبل از انزال، مرد آلت خود را از درون واژن زن خارج می کند و انزال خارج از دخول انجام می شود. برای کسانی که از روش جلوگیری طبیعی به عنوان تنها روش جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، خطر حاملگی نفر22 از 100 مورد است. بنابراین آنچنان قابل اطمینان نیست!!!

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید