The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لکه های سفید روی بیضه چه علتی دارد و درمان چیست؟

بسیاری عوامل باعث ایجاد لکه های سفید روی بیضه ها می شود. برای مثال، ممکن است مشکلی مادرزادی باشد یا به دلیل بهداشت ضعیف ایجاد شود لکه های سفید از علائم شایع بیماری های مقاربتی است. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد دلایلی که ممکن است باعث ایجاد این عارضه شود و نحوه درمان آن بیش تر بدانید.

علت ایجاد لکه های سفید روی بیضه ها چیست؟

ایجاد شدن لکه های سفید روی بیضه ممکن است سبب نگرانی شما شود و. به دنبال علت آن باشید. شایع ترین علل لکه های سفید روی بیضه  شامل:

1. موی زیرپوستی

موهای زیرپوستی زمانی به وجود می آید که موهای اصلاح شده پیچ خورده و داخل پوست برمی گردد. این امر باعث ایجاد حساسیت و حساسیت باعث ایجاد عفونت می شود. اگر عفونت به وجود آید، ممکن است باعث ایجاد چرک های حاوی باکتری شود که ظاهر این چرک های حساس سفید رنگ است. این لکه ها ممکن است خارش زیادی داشته باشد، اما از خاراندن و فشار دادن آن ها پرهیز کنید. این کار باعث وخیم شدن عفونت می شود.

گزینه های درمانی

موهای زیرپوستی اغلب موقتی بوده و بدون هیچ گونه درمان خاصی برطرف می شود. اگر می خواهید روند بهبودی را سرعت بخشید می توانید:

• از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید تا سلول های مرده پوست از بین رفته و موها اجازه بیرون آمدن داشته باشد.

• از ماده ضدعفونی کننده برای کاهش التهاب استفاده کنید.

• از کرم های استروئیدی بدون نسخه مانند هیدروکورتیزون (کورتیزون۱۰) برای کاهش خارش استفاده کنید.

اگر پس از یک هفته درمان خانگی همچنان موی زیر پوستی از داخل پوست بیرون نیامد، با پزشک یا متخصص مشورت کنید. پزشک با استفاده از سوزن استریل مو را از داخل پوست بیرون آورده و با تجویز کرم آنتی بیوتیک از عفونت پیشگیری می کند.

2. جوش

جوش زمانی به وجود می آید که بافت مرده یا چربی در منافذ پوست گیر کرده و باعث انسداد شود. این امر باعث رشد باکتری و پر شدن منافذ از چرک عفونی می شود. عفونت چرکی باعث می شود سر جوش سفید دیده شود. جوش ها معمولا بدون درد است و با گذشت زمان برطرف می شود. بهتر است از ترکاندن جوش ها خودداری کنید. این کار باعث تشدید التهاب و ایحاد زخم های دائمی می شود. بگذارید جوش ها به خودی خود از بین برود.

گزینه های درمانی

می توانید با استفاده از پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک اغلب جوش ها را درمان کنید. این کار به پاک کردن باکتری ها، چربی ها و سلول های زائد پوست کمک خواهد کرد. هرچند، نباید داروهای آکنه را برای صورت یا سایر قسمت های بدن مانند بیضه ها استفاده کنید.

 3. خارش میان پاها

خارش میان پاها که به تینیا کروریس نیز معروف است، باعث ایجاد عفونت قارچی در ناحیه آلت تناسلی، باسن و ران ها می شود. این عارضه معمولا به دلیل تعریق زیاد به وجود می آید، به همین دلیل است که اغلب ورزشکاران را مبتلا می کند. همچنین خارش میان پاها ممکن است به دلیل رشد بیش از حد قارچ ها در ناحیه تناسلی و بهداشت ضعیف یا چاقی به وجود آید. علاوه بر لکه های سفید روی بیضه، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

• برآمدگی یا لکه های قرمز رنگ

• بثورات قرمز دایره ای شکل

• تاول های کوچک اطراف محل خارش

• پوست خشک و پوسته پوسته

گزینه های درمانی

داشتن بهداشت مناسب می تواند این عارضه را به سرعت بهبود بخشد.

این عادات شامل موارد زیر است:

• شستشوی مرتب مخصوصا پس از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق می شود.

• استفاده از لباس های زیر نخی که امکان جریان هوا وجود دارد

• استفاده از اسپری یا پودرهای جذب کننده عرق

همچنین می توانید از کرم های ضدقارچ بدون نسخه مانند کلوتریمازول یا پمادهای استروئیدی مانند هیدروکورتیزون (کورتیزون ۱۰) برای کاهش علائم خود استفاده کنید. اگر علائم پس از گذشت ۱ یا ۲ هفته برطرف نشد، با یک متخصص مشورت کنید. متخصص ممکن است کرم ضدقارچ تربینافین را برای از بین بردن عفونت تجویز کند.

4. کیست های پیلار

کیست های پیلار زمانی به وجود می آید که فولیکول مو توسط کراتین، پروتئین تشکیل دهنده مو و ناخن ها پر می شود. این باعث ایجاد برآمدگی سفید یا قرمز رنگ در محل فولیکول می شود. این کیست ها معمولا به صورت خوشه ای در نواحی با تراکم بالای مو مانند پوست سر یا کیسه بیضه به وجود می آید. این کیست ها درصورت عفونت، بزرگ تر، حساس تر و دردناک تر می شود.

گزینه های درمانی

اگر مشکوک به داشتن کیست های پیلار هستید با یک متخصص پوست مشورت کنید، ممکن است موارد زیر را پیشنهاد کنند:

• تخلیه. متخصص با استفاده از ابزاری کیست را از داخل فولیکول بیرون می آورد. این کار نباید به پوست یا بافت های مجاور آسیب برساند.

• جراحی میکرو پانچ. متخصص با استفاده از دستگاهی به پوست اطراف کیست و بافت های مجاور آن فشار وارد کرده تا کیست را از ناحیه باز فولیکول بیرون آورد.

5. فولیکولیت

التهاب فولیکول یا فولیکولیت زمانی رخ می دهد که فولیکول های نگهدارنده مو دچار التهاب یا عفونت شود. این اتفاق ممکن است بر اثر عفونت باکتریایی، عفونت قارچی یا موهای زیرپوستی باشد. با این که التهاب فولیکول ممکن است با خارش همراه باشد، معمولا نگران کننده نیست مگر آنکه به دلیل عفونتی درمان نشده باشد. در صورت بروز علائم زیر با متخصص مشورت کنید:

• احساس سوزش یا خارش

• وجود چرک یا ترشح از برآمدگی ها یا تاول های سفیدرنگ

• درد یا التهاب در اطراف برآمدگی ها

گزینه های درمانی

فولیکولیت معمولا به وسیله کرم های آنتی باکتریال یا ضد قارچ های بدون نسخه مانند نئوسپورین یا تراسیل قابل درمان است. اگر مشکل پس از گذشت یک هفته برطرف نشد با پزشک مشورت کنید. پزشک ممکن است آنتی بیوتیک هایی مانند سفالکسین (Keflex) یا دوکسی سیکلین (Vibramycin) را تجویز کند.در موارد حاد ممکن است نیاز به تخلیه و پاک کردن عفونت ها باشد. اگر به طور مکرر به فولیکولیت مبتلا می شوید، پزشک لیزر درمانی را پیشنهاد می دهد تا فولیکول های مو را از بین ببرد.

6. لکه های فوردایس

لکه های فوردایس زمانی به وجود می آید که غدد چربی که پوست را چرب می کند و توسط لایه بیرونی پوست پوشانده شده است، بزرگ و به صورت لکه های سفید کوچک ظاهر شود. این لکه ها بی ضرر است و ممکن است هرجای بدن شامل کیسه بیضه و آلت تناسلی ظاهر شود. معمولا با این لکه ها به دنیا می آیید اما تا قبل از بلوغ اثری از آن ها را نخواهید دید.

گزینه های درمانی

درمان معمولا توصیه نمی شود، مگر این که بخواهید آن ها را از بین ببرید.گزینه های درمانی برای برداشتن لکه ها:

• لیزر درمانی. متخصص با استفاده از لیزر شروع به برداشن بافت و کوچک کردن ظاهر لکه های فوردایس می کند.

• جراحی میکروپانچ. متخصص با استفاده از دستگاهی پوست روی لکه ها را کنار زده و بافتی را که باعث ایجاد لکه های فوردایس شده خارج می کند.

7. زگیل های تناسلی بر اثر ویروس HPV

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یکی از بیماری های مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی بدون کاندوم یا سایر روش های پیشگیری سرایت می کند. زگیل های تناسلی یکی از علائم شایع این بیماری است. این زگیل ها شبیه به برآمدگی های سفید یا قرمز است و می تواند اطراف کیسه بیضه و ناحیه تناسلی ظاهر شود.

زگیل های تناسلی معمولا مدت زمان زیادی باقی نمی ماند یا باعث مشکلات طولانی مدت نخواهد شد. اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید یا این ویروس را به طور پی در پی با شریک های جنسی متعدد انتقال دهید، ممکن است مدت زمان طولانی تری به این عارضه مبتلا باشید.

گزینه های درمانی

اگر مشکوک به زگیل های تناسلی یا ویروس HPV هستید برای تشخیص با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک ممکن است گزینه های زیر را توصیه کند:

• پمادهای موضعی. متخصص محلولی را تجویز می کند تا به سیستم ایمنی بدن کمک کند تا زگیل های تناسلی را از بین ببرد.

• جراحی با لیزر. در این روش متخصص زگیل ها را با استفاده از لیزر جدا کرده و برمی دارد.

• جراحی با استفاده از سرما. در این روش پزشک با استفاده از نیتروژن مایع زگیل ها را فریز کرده که این کار باعث از بین رفتن زگیل ها از ناحیه تناسلی می شود.

8. تاول هایی که بر اثر هرپس به وجود می آید

هرپس یک عفونت ویروسی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است. علائم شایع این عارضه، تاول هایی است که به صورت برآمدگی های سفید و قرمز رنگ ظاهر می شود. علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• قرمزی

• حساسیت

• خارش

• تاول هایی که ترکیده و مایع داخل آن خارج می شود

گزینه های درمانی

اگر فکر می کنید مبتلا به تاول هایی هستید که علت آن ویروس هرپس سیمپلکس است، برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. پزشک به احتمال زیاد داروهای ضد ویروس تجویز می کند. این داروها به بدن کمک می کند تا در برابر عفونت مقابله کند. هرچند این داروها قادر به از بین بردن ویروس نیست، اما دوره بهبود زخم ها را تسریع و درد را کاهش می دهد.

گزینه های معمول شامل موارد زیر است:

• والاسیکلوویر (Valtrex)

• اسیکلوویر (Sitavig/ Zovirax)

• فام سیکلوویر

این داروها ممکن است در ابتدای شروع عارضه برای کمک به کاهش علائم مصرف شود. پزشک متخصص ممکن است پماد های بی حسی مانند لیدوکائین (لیدودرم) را برای کاهش ناراحتی تجویز کند.

برای پیشگیری از ایجاد لکه های سفید روی بیضه ها چه کنیم؟

لکه های سفید روی بیضه ها به دلیل مشکلات متعددی به وجود می آید و ممکن است خوش خیم یا دارای شرایط جدی تر باشد. در بسیاری از موارد فولیکولیت یا همان فولیکول های ملتهب مو، علت ایجاد این عارضه است. بیماری های مقاربتی و بیماری های قارچی (مانند خارش کشاله ران) نیز در ایجاد لکه های سفید نقش دارد.

به دلیل این که عوامل بسیاری باعث ایجاد لکه های سفید روی کیسه بیضه می شود، پیشگیری از عوامل به طور مستقیم به پیشگیری از موارد خاص بستگی دارد. بهداشت مناسب (مخصوصا پس از اصلاح کردن یا انجام فعالیت بدنی) و استفاده از روش های جلوگیری از بارداری در هنگام ارتباط جنسی دو روش موثر برای پیشگیری از بسیاری از عوامل اصلی لکه های سفید است.

درمان لکه های سفید روی بیضه ها چیست؟

درمان این لکه های سفید روی بیضه ها بستگی به علت آن دارد. هرچند بسیاری از لکه های سفید با روش های موضعی در خانه قابل درمان است، برخی از آن ها مانند هرپس باید توسط پزشک درمان شود. درمان به روش جراحی یا لیزر نیز از گزینه های درمانی به حساب می آید.

چه زمانی باید برای لکه های سفید روی بیضه ها به پزشک مراجعه کنیم؟

لکه های سفید روی کیسه بیضه جای نگرانی ندارد. معمولا پس از گذشت چند روز یا چند هفته از بین می رود. اگر علائم بیش از یک یا دو هفته همچنان باقی ماند، برای تشخیص با پزشک یا متخصص مشورت کنید. مخصوصا در صورت مشاهده علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

• درد

• ورم

• پوست خشک و ترک خورده

• تحریک یا قرمزی پوست

• خارش

• ترشح سفید یا شفاف

• تعداد ۲۰ جوش خوشه ای سفید یا قرمز یا بیش تر

در صورت عدم درمان بیماری های مقاربتی، ممکن است به مشکلات طولانی مدت تبدیل شود. بنابراین در صورتی که احتمال می دهید این مشکل باعث ایجاد لکه های سفید روی بیضه شده هرچه سریع تر به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

مطالعه بیشتر:

علت کبودی بیضه چیست و چگونه درمان خواهد شد؟

التهاب بیضه و یا ارکیت چیست؟درمان های خانگی برای التهاب بیضه

عفونت بیضه یا اپیدیدیمیت بیضه چیست و چه علایمی دارد؟

?پرسش و پاسخ های لکه های سفید روی بیضه

لکه فوردایس چیست؟

لکه های فوردایس زمانی به وجود می آید که غدد چربی که پوست را چرب می کند و توسط لایه بیرونی پوست پوشانده شده است، بزرگ و به صورت لکه های سفید کوچک ظاهر شود. این لکه ها بی ضرر است و ممکن است هرجای بدن شامل کیسه بیضه و آلت تناسلی ظاهر شود.

برای پیشگیری از ایجاد لکه های سفید روی بیضه ها چه کنیم؟

بهداشت مناسب (مخصوصا پس از اصلاح کردن یا انجام فعالیت بدنی) و استفاده از روش های جلوگیری از بارداری در هنگام ارتباط جنسی دو روش موثر برای پیشگیری از بسیاری از عوامل اصلی لکه های سفید است.

درمان لکه های سفید روی بیضه ها چیست؟

درمان این لکه های سفید روی بیضه ها بستگی به علت آن دارد. هرچند بسیاری از لکه های سفید با روش های موضعی در خانه قابل درمان است، برخی از آن ها مانند هرپس باید توسط پزشک درمان شود. درمان به روش جراحی یا لیزر نیز از گزینه های درمانی به حساب می آید.

چه زمانی باید برای لکه های سفید روی بیضه ها به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید: • درد • ورم • پوست خشک و ترک خورده • تحریک یا قرمزی پوست • خارش • ترشح سفید یا شفاف • تعداد ۲۰ جوش خوشه ای سفید یا قرمز یا بیش تر

منبع: healthline