The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت کبودی بیضه چیست و چگونه درمان خواهد شد؟

در بیشتر موارد، کبودی بیضه اگر جزئی و خفیف باشد جای نگرانی نداشته و به طور معمول نتیجه یک اصطکاک با لباس یا جسم سختی مانند زیپ شلوار است و یا در اثر برخورد با جسمی مانند میز رخ می دهد. در چنین شرایطی هر گونه حساسیت و تغییر رنگ پوست بیضه ها باید در عرض یک هفته کمرنگ و محو شود. در ادامه این متن برای شما شرح می دهیم که چه زمانی باید برای کبودی بیضه به متخصص مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بیضه های شما در چه شرایطی کبود می شوند چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا علائم خود را تسکین دهید و چه زمانی باید به دنبال دریافت کمک های پزشکی باشید. مقاله زیر را بخوانید.

 کبودی بیضه در اثر ضربه

اگر کبودی بیضه های شما در اثر یک ضربه ناگهانی ایجاد شده باشد، ممکن است درد و تورم شدید را نیز تجربه کنید. حتی ممکن است بلافاصله پس از وارد شدن ضربه، دچار حالت تهوع شوید. این علائم معمولاً با بهبودی محل آسیب دیده و کبودی، فروکش می کنند.

چه عواملی می تواند منجر به کبودی بیضه ها شود؟

کبودی بیضه ها که به عنوان کوفتگی نیز شناخته می شود، هنگامی رخ می دهد که عروق و رگ های موجود در پوست بیضه ها آسیب دیده و شکسته شوند. این امر باعث نشت خون در زیر پوست و در نتیجه تغییر رنگ آن می شود.

کبودی بیضه ها، معمولاً پس از یک آسیب دیدگی ظاهر می شوند. مثال های معمول این آسیب دیدگی ها، شامل صدمه وارد شدن به ناحیه تناسلی در پی زمین خوردن، ضربه خوردن یا حتی نشستن روی یکی از بیضه ها است. خودارضایی یا رابطه جنسی خشن نیز از عواملی هستند که می توانند منجر به کبودی شوند و در مواردی حتی ممکن است متوجه شوید که کبودی هیچ دلیل مشخصی ندارد. بیضه ها اندام های تولید مثلی هستند، در خارج از بدن شما به شکل آویزان معلق مانده و تنها با یک لایه نازک از پوست (کیسه بیضه) محافظت می شوند. به همین دلیل بافت ها و رگ های خونی بیضه ها می توانند به راحتی آسیب ببینند. سایر آسیب های بیضه عبارتند از:

• هماتوسل: گاهی اوقات و معمولاً پس از یک برخورد ناگهانی، خون می تواند در بافت اطراف بیضه ها جمع شود. این تجمع خون عاملی است که می تواند باعث شود تا بیضه کبود به نظر برسد.

• اپیدیدیمیت: لوله های اطراف بیضه ها، اسپرم را قبل از آزاد سازی از طریق انزال ذخیره می کنند. این لوله ها می توانند در پی آسیب یا عفونت، ملتهب شوند و در نتیجه عوارضی مانند درد، تورم و کبودی را به دنبال داشته باشند.

• پارگی: اگر آسیب و صدمات وارده به بیضه، باعث پارگی بخشی از لایه های بافت اطراف بیضه شوند، ممکن است به خود بیضه آسیب برسد. این اتفاق می تواند منجر به فشار آوردن بیضه به بافت های پیرامون خود شود و مشکلی است که به درمان فوری نیاز دارد.

• پیچ خوردگی: مجرایی که رگ های خونی منتهی به بیضه شما را احاطه کرده است، طناب اسپرماتیک نامیده می شود. این مجرا ممکن است با یک جراحت و آسیب دیدگی یا حتی به راحتی و بدون هشدار قبلی، دچار پیچ خوردگی شود. در پی پیچ خوردگی طناب اسپرماتیک، جریان خونرسانی به کیسه بیضه شما کم و متوقف شده و منجر به کبودی و تغییر رنگ بیضه ها می شود. این آسیب به درمان فوری نیاز دارد و در صورت عدم درمان مناسب و به موقع، ممکن است جراحی و برداشتن لازم باشد بیضه آسیب دیده لازم باشد.

چگونه می توان علائم کوفتگی بیضه را تسکین داد؟

بیضه های کبود یا متورم می توانند به اندازه کافی ناراحت کننده باشند و شما را از شرکت در فعالیت های عادی و روزمره باز دارند. برای تسکین درد، تورم یا ناراحتی که ممکن است در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کنند، می توانید یک یا چند روش درمانی زیر را امتحان کنید:

• دراز بکشید و میزان فعالیت خود را کاهش دهید. سعی کنید از انجام هر گونه فعالیت بدنی یا حرکتی که درد یا ناراحتی شما را تشدید می کند، خودداری کنید. بالا بردن زانوها به سمت قفسه سینه نیز راهکار دیگری است که ممکن است به تسکین درد شما کمک کند.

• از کمپرس سرد کمک بگیرید. یک بسته یخ، یک کیسه سبزیجات منجمد و یا یک چیز سرد دیگر را در حوله بپیچید و آن را با ملایمت بر روی بیضه های خود بگذارید. حتما این کار را حداقل چهار بار در روز و هر بار به مدت تقریبی 20 دقیقه تکرار کنید تا احساس درد یا تورم شما تسکین پیدا کند.

• از کیسه بیضه خود حمایت کنید. لباس زیر محکم تر و تنگ تری بپوشید یا از حوله رول شده برای بالا بردن کیسه بیضه استفاده کنید. انجام دادن این کارها می تواند به کاهش فشار ناشی از آویزان بودن بیضه ها در هنگام آسیب دیدگی، کمک کند. این کار را تا زمانی انجام دهید که بیضه ها در هنگام معلق ماندن به صورت مجدد، احساس ناراحتی کمتری داشته باشند. استفاده از سایر تکیه گاه ها مانند برخی لباس زیرهای مخصوص در طول روز نیز می تواند به شما کمک کند.

• از مسکن ها استفاده کنید. برای کاهش درد، از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل) یا استامینوفن (تایلنول) استفاده کنید. اگر نگران هستید که بیضه های شما به شدت آسیب دیده باشد، قبل از مصرف هر گونه داروی ضد درد، به پزشک مراجعه کنید.

• کمی استراحت کنید. اگر بیضه های شما در هنگام انجام ورزش یا انجام هر گونه فعالیت بدنی شدید، آسیب دیده است، چند روز مرخصی بگیرید تا بهبودی حاصل شود. با کاهش استرس و فشار وارد شده بر بیضه ها و کیسه بیضه، درمان سریع تر رخ خواهد داد.

چه زمانی باید برای کبودی بیضه به پزشک مراجعه کنید؟

اگر از علت کبودی بیضه های خود مطلع هستید و علائم دیگری را تجربه نمی کنید، می توانید کمی صبر کرده و بلافاصله به پزشک مراجعه نکنید. اما در برخی موارد باید فوراً به پزشک مراجعه کنید، از جمله، وقتی که:

• نتوانید هر دو بیضه را در کیسه بیضه جای دهید.

• پارگی یا خونریزی در کیسه بیضه به چشم می خورد.

• در ادرار خود خون یا ترشح داشته باشید.

• در ادرار کردن مشکل داشته باشید.

• تب 101 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر داشته باشید.

• با وجود احساس تکرر ادرار، ادرار زیادی تولید نکنید.

اگر بعد از گذشت یک هفته بهبودی مشاهده نکردید یا علائم شما هر لحظه بدتر می شد، ضروری است تا به پزشک مراجعه کنید. زیرا این کبودی ها، ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای جدی تر باشند.

به علاوه اگر از علت ایجاد کبودی مطمئن نیستید باز هم بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. در بعضی موارد، کبودی که بدون پیش زمینه و علت ظاهر می شود، می تواند نشانه ای از عفونت های منتقل شونده از راه جنسی (STI) همچون کلامیدیا باشد.

سایر علائم عفونت های منتقل شونده از راه جنسی عبارتند از:

• درد یا تورم بیضه،

• احساس سوزش در هنگام ادرار کردن،

• خروج ترشحات شفاف یا کدر و مخاطی از آلت تناسلی شما،

در صورت مراجعه به پزشک، به محض تشخیص علت، می توان در مورد مراحل بعدی تصمیم گیری کرد.

کبودی بیضه تا چند روز طبیعی است؟

علائم آسیب خفیف بیضه نباید بیش از چند روز طول بکشند. در این مدت ممکن است برقراری جنسی برایتان سخت و ناخوشایند باشد. اما این مساله معمولاً هیچ گونه تأثیر طولانی مدت بر عملکرد جنسی، باروری یا احساس شما نخواهد داشت.

پیچ خوردگی، پارگی و سایر آسیب های جدی به بیضه، اگر به موقع درمان نشوند، ممکن است آسیب طولانی مدت و عواض جدی را در پی داشته باشند. بنابراین اگر در مورد شدت آسیب دیدگی خود مطمئن نیستید، برای جلوگیری از عوارض ناخوشایند به پزشک خود مراجعه کنید. در صورت آسیب دیدگی شدید، درمان سریع تنها راه کاهش بروز عوارض است.

مطالعه بیشتر:

تورم بیضه و آیا تورم بیضه نشان دهنده سرطان است؟

صدمه به بیضه کودک چه خطراتی دارد؟ و چه درمانی دارد

ضربه به بیضه در کودکان ، عوارض احتمالی و روش های درمان

التهاب بیضه و یا ارکیت چیست؟درمان های خانگی برای التهاب بیضه

?پرسش و پاسخ های کبودی بیضه

برای درمان کبودی خفیف بیضه چه کنیم؟

از کمپرس سرد کمک بگیرید. یک بسته یخ، یک کیسه سبزیجات منجمد و یا یک چیز سرد دیگر را در حوله بپیچید و آن را با ملایمت بر روی بیضه های خود بگذارید. حتما این کار را حداقل چهار بار در روز و هر بار به مدت تقریبی 20 دقیقه تکرار کنید تا احساس درد یا تورم شما تسکین پیدا کند.

چه زمانی باید برای کبودی بیضه به پزشک مراجعه کنید؟

اگر از علت کبودی بیضه های خود مطلع هستید و علائم دیگری را تجربه نمی کنید، می توانید کمی صبر کرده و بلافاصله به پزشک مراجعه نکنید. اما در برخی موارد باید فوراً به پزشک مراجعه کنید، از جمله، وقتی که: • نتوانید هر دو بیضه را در کیسه بیضه جای دهید. • پارگی یا خونریزی در کیسه بیضه به چشم می خورد. • در ادرار خود خون یا ترشح داشته باشید. • در ادرار کردن مشکل داشته باشید. • تب 101 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر داشته باشید.

برای درمان درد بیضه چه کنیم؟

لباس زیر محکم تر و تنگ تری بپوشید یا از حوله رول شده برای بالا بردن کیسه بیضه استفاده کنید. انجام دادن این کارها می تواند به کاهش فشار ناشی از آویزان بودن بیضه ها در هنگام آسیب دیدگی، کمک کند. این کار را تا زمانی انجام دهید که بیضه ها در هنگام معلق ماندن به صورت مجدد، احساس ناراحتی کمتری داشته باشند. استفاده از سایر تکیه گاه ها مانند برخی لباس زیرهای مخصوص در طول روز نیز می تواند به شما کمک کند.

کبودی بیضه تا چند روز طبیعی است؟

علائم آسیب خفیف بیضه نباید بیش از چند روز طول بکشند. در این مدت ممکن است برقراری جنسی برایتان سخت و ناخوشایند باشد. اما این مساله معمولاً هیچ گونه تأثیر طولانی مدت بر عملکرد جنسی، باروری یا احساس شما نخواهد داشت.

منبع: healthline