The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر بیماری سلیاک بر بارداری

پیروی کردن از رژیم غذایی عاری از گلوتن تنها راه درمان بیماری سلیاک است. کنترل و درمان نکردن بیماری سلیاک با سقط جنین، تولد نوزاد کم وزن و نارس و ... مرتبط است. وقتی شما برای دو نفر غذا می خورید، باید از تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود و فرزندتان اطمینان حاصل کنید. بانوانی که از این بیماری رنج می برند باید پیش از باردار شدن آن را کنترل و درمان کنند.

بیماری سلیاک بر بارداری چه تاثیری دارد؟

کارشناسان بهداشت و پزشکان متخصص زنان و زایمان معتقدند بیماری سلیاک مشکلات زیر را در دوران بارداری ایجاد می کند:

  • بیماری سلیاک ممکن است جذب ویتامین ها و مواد معدنی توسط جنین را دشوار کند.
  • آنتی بادی های مربوط به بیماری سلیاک ممکن است به گونه های مختلف به جفت و مادر آسیب وارد کنند.

باید مصرف مکمل ویتامین های ضروری را پیش از باردار شدن شروع کنید چون پیروی کردن از رژیم غذایی عاری از گلوتن می تواند باعث کاهش مواد مغذی کلسیم، آهن، فیبر، روی، منیزیوم، ویتامین د و  اسید فولیک، در بدن تان شود.

همچنین، اگر از بیماری سلیاک رنج می برید، به احتمال زیاد از کمبود اسید فولیک، روی و سلنیوم که نقش زیادی در حفظ تندرستی مادر و جنین در دوران بارداری ایفاء می کنند رنج خواهید برد. بنابراین، مصرف روزانه مکمل ویتامین ها و مواد معدنی ضروری حیاتی است.

در ادامه با مهم ترین مواد مغذی دوران بارداری آشنا خواهید شد. شما می توانید با مصرف مکمل ها نیاز بدن تان به آنها را تامین کنید:

1- آهن

اسفناج، سیب زمینی، کلم بروکلی، سبزیجات برگ سبز، گوشت قرمز و نخود فرنگی سرشار از ماده معدنی آهن هستند. ( گوشت قرمز دو تا سه برابر بیش از سبزیجات حاوی ماده معدنی آهن هستند. ) مصرف مکمل یا مواد غذایی سرشار از ویتامین ث همراه با مواد غذایی یا مکمل های آهن به جذب این ماده مغذی توسط بدن کمک می کند.

2- اسید فولیک

این ماده مغذی مانع بروز اختلال و نقص های مغزی در جنین می شود. نخود، سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی، بادام زمینی و مرکبات سرشار از اسید فولیک هستند.

3- کلسیم، ویتامین د و منیزیم

وجود این مواد برای حفظ تندرستی استخوان ها الزامی است. عدم تحمل لاکتوز و بیماری سلیاک دست در دست یکدیگر داده و باعث کمبود ویتامین د و مواد معدنی کلسیم و منیزیم می شوند. ماهی تن، سبزیجات برگ سبز، نوشیدنی های غنی شده با کلسیم و ... سرشار از ویتامین د و مواد معدنی کلسیم و منیزیم هستند.

4- اسیدهای چرب امگا 3

ماهی های سالمون، تن، ساردین و... سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. ماهی هایی را انتخاب کنید که جیوه اندکی داشته باشند یا مکمل این ماده مغذی را مصرف کنید.

تاثیر بیماری سلیاک بر نوزاد

سلیاک، بیماری ژنتیکی است. به معنای دیگر فرزندتان به احتمال زیاد به این بیماری مبتلا خواهد شد. برخی از محققان معتقدند، تغذیه نوزادان با شیر مادر احتمال بروز این بیماری را به شدت کاهش می دهد. اما برای اثبات این مدعا به مطالعات زیادی نیاز است.

 

مطالعه بیشتر:

1- تهدید تندرستی مادر و نوزاد با گیاه خواری

2- نوشیدن شیر پر چرب در دوران بارداری مجاز است؟

منبع: webmd