The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نشانه های جدا شدن جفت از رحم در دوران بارداری چیست؟

جفت عضوی است که مواد مغذی مورد نیاز جنین از جمله اکسیژن و هورمون ها و ... را در دوران بارداری تأمین می کند. به طور معمول در قسمت فوقانی رحم شما کاشته می شود و پس از زایمان از دیواره رحم جدا می شود. اگر به هر دلیلی در دوران بارداری جفت زودتر از زمان زایمان از دیوار رحم جدا شود، دکلمان یا جدا شدن جفت نامیده می شود که برای حیات جنین بسیار خطرساز خواهد بود. در ادامه این مقاله نشانه های جدا شدن جفت در بارداری را برای شما شرح می دهیم تا آن را بشناسید و بیشتر از پیش مراقب سلامتی فرشته کوچکتان باشید.

منظور از جدا شدن جفت چیست؟

در برخی موارد به دلایل گوناگون جفت خیلی زود از دیواره رحم جدا می شود. این جدا شدن جفت می تواند عوارضی ایجاد کند، زیرا که جنین شما بدون جفت، اکسیژن و مواد مغذی را دریافت نمی کند نکته بسیار مهم این است که دکلمان یا جدا شدن جفت فقط برای جنین مضر نیست، بلکه خونریزی شدید ناشی از آن می تواند تحدید کننده جان مادر نیز باشد.

نشانه های جدا شدن جفت از رحم چیست؟

مهمترین نشانه های جدا شدن جفت در بارداری خونریزی از واژن است. با این حال، همیشه دکلمان جفت خونریزی ایجاد نمی کند، گاهی اوقات خون می تواند در پشت جفت گیر کرده و خارج نشود درنتیجه شما علی رغم وقوع این رخداد هیچ نشانه ای را مشاهده نخواهید کرد. بر اساس آمارها 20 درصد از زنان که دچار دکلمان جفت شده اند، خونریزی واژینال را تجربه نمی کنند. علائم دیگری که می تواند با جدا شدن جفت ایجاد شود عبارتند از:

• درد و ناراحتی شکمی

• درد ناگهانی شکم یا کمر

• حساسیت شکم به لمس

این نشانه های جدا شدن جفت با گذشت زمان بدتر می شوند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. این امر به ویژه در مواردی که در سه ماهه سوم بارداری خود دچار خونریزی ناگهانی واژینال شده اید احتمال جدا شدن جفت را بیشتر می کند.

عوامل خطر دکلمان یا جدا شدن جفت در حاملگی چیست؟

عوامل خطر زیر می تواند احتمال بروز جدا شدن جفت را افزایش دهد:

• سن بالای 35 سال

• بارداری دو یا چند قلویی

• تجربه آسیب دیدگی مانند سانحه رانندگی، زمین خوردن یا هرگونه ضربه فیزیکی به شکم خصوصا در سه ماهه سوم

• داشتن سابقه فشار خون بالا

• داشتن برخی عوارض و مشکلات بارداری، مانند عفونت رحم، مشکلات بند ناف همانند کوتاه بودن بند ناف و مقادیر زیاد مایع آمنیوتیک

• سیگار کشیدن

• استفاده از مواد مخدر در بارداری مانند کوکائین

بر اساس مطالعات انجام شده در این زمینه، مادرانی که قبلاً دچار سقط شده بوده اند، 10 درصد بیشتراحتمال دارد که در بارداری آینده خود جدا شدن جفت را تجربه کنند.

با تمام این ها پزشکان علت دقیق جدا شدن جفت را نمی دانند. داشتن یک یا چند مورد از این عوامل خطر به این معنی نیست که شما دچار انقطاع جفت خواهید شد.

نشانه های جدا شدن جفت از جنین در بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

یک پزشک با انجام معاینه جسمی و گاهی با انجام سونوگرافی جدا شدن جفت را تشخیص می دهد. در برخی شرایط پزشک شما ممکن است به جفت شدن جفت مشکوک باشد، اما پزشکان نیز فقط پس از تولد نوزاد و با نگاه کردن به جفت می توانند به طور واقعی تشخیص دهند که آیا جفت در مراحل پایانی بارداری به رحم متصل بوده یا نه. با این وجود متخصصان با توجه به علائم مادر، یافته های حاصل از سونوگرافی و ... سعی خواهند کرد تا بهترین تصمیم را برای شما و جنینتان بگیرند.

روش های درمان جدا شدن جفت در حاملگی چیست؟

درمان این عارضه به شدت جدا شدن جفت بستگی دارد. پزشک با کمک سونوگرافی تشخیص می دهد که جدا شدن جفت شما خفیف، متوسط یا شدید است. در برخی موارد بخشی از سطح جفت از جدار رحم مادر جدا شده اما هنوز آنقدری از اتصال باقی مانده است که بتواند به مقدار کافی تبادل خونی برای جنین را انجام دهد. در حقیقت جداشدگی خفیف جفت زمانی است که گرچه خون ریزی اتفاق افتاده است، اما بخش کنده شده جفت تا حدی است که شرایط شما و جنین هنوز پایدار محسوب می شود.

بعلاوه درمان نشانه های جدا شدن جفت به سن بارداری شما بستگی دارد. اگر مقدار قابل توجهی خون از دست داده اید ممکن است به انتقال خون نیاز داشته باشید.

• جدا شدن خفیف جفت در هفته 24 تا 34. اگر حال شما و جنینتان خوب باشد، ممکن است پزشک به شما داروهایی بدهد تا رشد ریه های جنین را تسریع کند که در صورت وقوع زایمان زودرس دلبندتان در تنفس مشکلی نداشته باشد. اگر به نظر می رسد خونریزی شما متوقف یا کم شده است، پزشک ممکن است شما را به خانه بفرستد تا در منزل خودتان استراحت کنید. در غیر این صورت، برای نظارت دقیق باید در بیمارستان بستری شوید.

• جداشدگی خفیف جفت در هفته 34 یا بیشتر. اگر نزدیک به زمان زایمان هستید، ممکن است پزشک القای زایمان را توصیه کند و یا زایمان سزارین انجام دهد. اگر جنین شما به مقدار قابل قبولی از رشد و وزن گیری رسیده باشد، زایمان زودرس می تواند خطرات مربوط به عوارض بعدی را کاهش دهد.

• جدا شدگی متوسط تا شدید جفت. این درجه از جدا شدن جفت که با از دست دادن قابل توجه خون و عوارض مادری و جنینی مشخص می شود، معمولاً نیاز به زایمان فوری دارد که اغلب به روش سزارین انجام خواهد شد.

در موارد نادر، اگر پزشک شما نتواند خونریزی شما را حین زایمان متوقف کند، ممکن است برای حفظ جان مادر، به برداشتن رحم نیاز باشد. این عمل برداشتن رحم هیسترکتومی نام دارد و در موارد نادر که خونریزی شدید است محتمل خواهد بود.

چگونه می توانیم از جدا شدن جفت در بارداری جلوگیری کنیم؟

مراقبت از سلامتی و توجه به نکات ایمنی می تواند به جلوگیری از جدا شدن جفت کمک کند. این موارد مراقبتی شامل توجه به بستن کمربند ایمنی، خودداری از سیگار کشیدن و توجه به حفظ فشار خون در سطح نرمال است.

پیش آگهی جدا شدن جفت در بارداری چگونه است؟

نوزادانی که از مادرانی متولد می شوند که دکلمان یا جدا شدن جفت را تجربه می کنند در معرض خطر بیشتری برای برخی از عوارض مربوط به بارداری هستند. این عوارض شامل:

• اختلالات رشدی

• زایمان زودرس یا زایمانی که قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد

مرده زایی

اگر بعد از 37 هفته حاملگی جدا شدن جفت رخ دهد، احتمال آنکه نوزاد سالم و بدون مشکل به دنیا بیاورید بیشتر خواهد بود. بسیار مهم است که با مشاهده نشانه های جدا شدن جفت در حاملگی، در اسرع وقت به دنبال درمان باشید. طبق آمارهای انجمن بارداری آمریکا، 15 درصد موارد شدید جدا شدن جفت به مرگ جنین ختم می شود.

دکلمان یا جدا شدن جفت عارضه ای است که علت مشخصی ندارد. با این حال، اگر باتوجه به موارد ذکر شده بیشتر در معرض خطر جدا شدن جفت هستید نشان می دهد که باید بیشتر از سایر مادران از خود مراقبت کرده و توجه بیشتری به نشانه های جدا شدن جفت داشته باشید. اگر در سه ماهه سوم بارداری خود هستید و خونریزی واژینال دارید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر:

مشکلات جفت جنین چیست و چه نشانه‌ و علائمی دارد؟

تشخیص دکولمان جفت یا کنده شدن جفت، علت و درمان آن

علائم و نشانه های جداشدگی زودرس جفت و روش های جلوگیری از آن

جدا شدن زودرس جفت چیست و در چه زمانی از بارداری شایع تر است؟

?پرسش و پاسخ های نشانه های جدا شدن جفت

منظور از جدا شدن جفت چیست؟

در برخی موارد به دلایل گوناگون جفت خیلی زود از دیواره رحم جدا می شود. این جدا شدن جفت می تواند عوارضی ایجاد کند، زیرا که جنین شما بدون جفت، اکسیژن و مواد مغذی را دریافت نمی کند نکته بسیار مهم این است که دکلمان یا جدا شدن جفت فقط برای جنین مضر نیست، بلکه خونریزی شدید ناشی از آن می تواند تحدید کننده جان مادر نیز باشد.

نشانه های جدا شدن جفت از رحم چیست؟

علائمی که می تواند با جدا شدن جفت ایجاد شود عبارتند از:• خونریزی از واژن • درد و ناراحتی شکمی • درد ناگهانی شکم یا کمر • حساسیت شکم به لمس

نشانه های جدا شدن جفت از جنین در بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

یک پزشک با انجام معاینه جسمی و گاهی با انجام سونوگرافی جدا شدن جفت را تشخیص می دهد. در برخی شرایط پزشک شما ممکن است به جفت شدن جفت مشکوک باشد، اما پزشکان نیز فقط پس از تولد نوزاد و با نگاه کردن به جفت می توانند به طور واقعی تشخیص دهند که آیا جفت در مراحل پایانی بارداری به رحم متصل بودده یا نه. با این وجود متخصصان با توجه به علائم مادر، یافته های حاصل از سونوگرافی و ... سعی خواهند کرد تا تا بهترین تصمیم را برای شما و جنینتان بگیرند.

چگونه می توانیم از جدا شدن جفت در بارداری جلوگیری کنیم؟

مراقبت از سلامتی و توجه به نکات ایمنی می تواند به جلوگیری از جدا شدن جفت کمک کند. این موارد مراقبتی شامل توجه به بستن کمربند ایمنی، خودداری از سیگار کشیدن و توجه به حفظ فشار خون در سطح نرمال است.

منبع: healthline