The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

13 نکته برنامه ریزی برای بارداری

باردار شدن مسئله ای است که نمی توان به سادگی درباره اش تصمیم گرفت. زوجین به خصوص بانوان برای آن که این دوران بارداری به خوبی به اتمام برسد و نوزادی سالم متولد شود به برنامه ریزی دقیق نیاز دارند. این نوشتار به نکات مفید درباره این کار می پردازد.

برنامه ریزی کردن برای بارداری چیست؟

برای برخی از بانوان ، برنامه ریزی برای بارداری حتی پیش از بارداری شروع می شود. دیگران برنامه ریزی کردن را پس از باردار شدن آغاز می کنند. برنامه ریزی برای بارداری عبارتند از:

  • گفت و گو با پزشک درباره رژیم غذایی و ویتامین ها، ورزش کردن، مشاوره ژنتیک، افزایش وزن، پرهیز کردن از الکل و مصرف داروهای مختلف و ...
  • برنامه ریزی کردن برای باروری و برقرار کردن رابطه جنسی بر اساس جدول زمان بندی. زوجینی که به صورت منظم رابطه جنسی برقرار می کنند اما باردار نمی شوند باید به پزشک مراجعه کنند.

13 نکته ای که باید در برنامه ریزی برای بارداری به آنها توجه کرد عبارتند از:

1- برخی از بانوان برنامه ریزی کردن را پیش از باردار شدن شروع می کنند تا قرار گرفتن جنین در معرض سموم را به حداقل برسانند.

2- بانوان یا زوجینی که سابقه بروز بیماری های ژنتیک در خانواده شان وجود دارد به احتمال زیاد باید در جلسات مشاوره ژنتیک شرکت کنند.

3- پیش از تلاش کردن برای بارداری باید بیماری های حاد کنترل و درمان شوند.

4- ترک کردن سیگار، پرهیز کردن از نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر، احتمال باردار شدن و تولد نوزاد سالم را افزایش می دهد.

5- بالافاصله پس از توقف مصرف داروهای ضد بارداری، بانوان می توانند باردار شوند. از میان رفتن تاثیر برخی از داروهای ضد بارداری که ترشح هورمون ها را تغییر می دهند زمان بر است.

6- بانوان که برای باردار شدن برنامه ریزی کرده اند باید مصرف مکمل اسید فولیک را با هدف کاهش خطر بروز نقص لوله عصبی (اسپینا بیفیدا) نوزاد شروع کنند.

7- برخی از ماهی ها حاوی مقادیر بالای جیوه و سایر مواد شیمیایی هستند. بانوان باردار باید از مصرف کردن آنها خودداری کنند.

8- ورزش کردن بخشی از سبک زندگی سالم است. بانوان با ورزش کردن می توانند بارداری شان را بدون عارضه به اتمام برسانند.

9- بانوان باردار پیش از تلاش کردن برای باردار شدن باید به کمک پزشک داروهایی که مصرف می کنند را بررسی کنند.

10- برقراری رابطه جنسی برای اکثریت قریب به اتفاق بانوان باردار ایمن است.

11- عفونت های حاد مانند ویروس زیکا، سرخجه، توکسوپلاسموز (نوعی بیماری انگلی) و پاروویروس B19 ( نوعی بیماری ویروسی ) سلامت جنین را به خطر می اندازند.

12- بانوان که واکسن سرخجه را دریافت نکرده اند باید پیش از تلاش برای باردار شدن این واکسن را تزریق کنند.

13- بانوان که به بیماری ایدز یا هپاتیت ب مبتلا هستند می توانند در دوران بارداری داروهای شان را مصرف کنند.

مطالعه بیشتر:

1- 12 رفتار مثبت پیش از بارداری

2- در جلسه مشاوره پیش از بارداری چه می گذرد

3- بهترین روزها برای آمیزش کدامند؟

منبع: medicinenet