The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مزایای دوشیدن بند ناف برای نوزادان نارس

در سال های اخیر دوشیدن بد ناف در جامعه ی پزشکی به رسمیت شناخته شده است. و توانسته که خطر برخی از مشکلاتی که نوزادان نارس با آن روبرو هستند را کم کند.   

 

دوشیدن بند ناف برای نوزادان نارس

نوزاد نارس:

به نوزادی گفته می شود که زود تر از 37  هفته متولد شود که این یک رویداد نادر نیست بلکه بر اساس آمار، هر ساله یک مورد از هر 10 تولد به صورت پره ترم و یا نارس است. بیشتر نوزادان نارس تا بزرگسالی، به صحت و سلامت رشد می کنند و مشکل دراز مدت از نظر سلامتی نخواهند داشت.

به هر حال تولد نارس احتمال ایجاد برخی از اختلالات سلامتی را افزایش می دهد. مانند وقفه ی تنفسی، سندروم زجر تنفسی، خون ریزی داخلی و زردی. بعلاوه نوزادان نارس نسبت به نوزادانی که در موعد مقرر به دنیا آمده اند، احتمال بیشتری برای ابتلا به کم خونی دارند. این وضعیت از آن ناشی می شود که تعداد گلبول های قرمز موجود در خون آن ها کم بوده در نتیجه اکسیژن رسانی نیز کمتر است. 

برای نوزادان، کم خونی می تواند اثرات وخیمی در پی داشته باشد، مانند کاهش جریان خون که خود ممکن است منجر به ناهنجاری های تکاملی  و یا اختلال در تکامل مغز شود.

خوشبختانه مطالعات جدید انجام شده در زمینه ی دوشیدن بند ناف آشکار کرده که این کار برای نوزاد بسیار مفید است و می تواند سلامتی نوزادان نارس را بهبود بخشد. با شروع جریان خون سالم در اولین ثانیه های تولد، رشد و تکامل نوزاد می تواند به صورت نرمال ادامه پیدا کرده و منجر به منافع دراز مدت شود.

 

دوشیدن بند ناف :

روند دوشیدن بند ناف به این صورت است که پزشک بند ناف نوزاد تازه متولد شده را بین انگشتان شصت و اشاره ی خود گرفته و محکم آن را فشار می دهد، سپس محتویات آن را به سمت شکم نوزاد هل می دهد (می دوشد).

گفته می شود که نوزادان نارس به مقدار خون بیشتری از آنچه که دریافت می کنند احتیاج دارند. دوشیدن بند ناف به نوزاد کمک می کند تا آخرین قطرات مواد مغذی و هموگلوبین را نیز از مادر خود دریافت کند و در روزهای آینده شرایط بهتری داشته باشند.

 

دوشیدن بند ناف چه زمانی استفاده می شود؟

امروزه معمولا نوزادان نارس از طریق سزارین متولد می شوند و بند ناف آن ها با کمی تأخیر بریده می شود. این تأخیر به آن معناست که پس از زایمان، پزشک معمولا 1 تا 3 دقیقه صبر می کند تا پمپاژ خون از جفت به سمت نوزاد متوقف شود و سپس آن را قطع می کند.

مزیت این روش در این است که سبب بهبود حجم خون نوزاد می شود. بعد از انجام مطالعات، تأخیر در بریدن بند ناف به عنوان یک روش مفید بدون عوارض جانبی جدی گزارش شد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که احتمالا دوشیدن بند ناف نسبت به قطع سریع و مستقیم آن مزایای بیشتری دارد.

طی یک تحقیق در سال 2015، محققان 154 نوزاد را انتخاب کردند که در هنگام زایمان آن ها دوشیدن بند ناف یا تأخیر در برش آن انجام شده بود. سپس نتایج هرکدام را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کردند.

در بررسی نتایج مربوط به نوزادان نارسی که قبل از هفته ی 32 به دنیا آمده بودند، نتایجی که از دوشیدن بند ناف به دست آمده بود شامل موارد زیر بود. بهبود جریان خون به سمت قلب، فشار خون بالاتر، و سطح بالاتری از گلبول های قرمز خون. لازم به ذکر است که این نتایج به دست آمده برای نوزادان نارس بسیار با ارزش است و شانس پیروزی آن ها را در رویارویی با مشکلات احتمالی، افزایش خواهد داد. افزایش جریان خون برای آنها به این معنا است که اندام کوچک آن ها قادر خواهد بود تا از جریان کافی اکسیژن؛ تغذیه ی مناسب مغز و رشد  کافی بدن، لذت ببرد.

 

آیا خطراتی در این کار وجود دارد؟

تحقیقان انجام شده در این زمینه هیچ خطر و عوارض جانبی جدی را برای دوشیدن بند ناف نشان نمی دهد. در این زمینه برخی از تحقیقات نشان داده که پس از دوشیدن بند ناف، احتمال ایجاد زردی در نوزاد افزایش می یابد. البته این زردی به راحتی از طریق فتوتراپی درمان می شود.

به هر حال تحقیقات بیشتری نیاز است تا بتوان این کار را به عنوان یک استاندارد در هنگام برش بند ناف مطرح کرد.

آیا دوشیدن بند ناف برای نوزادش شما مناسب است؟

همچنان که زمان جلو می رود تعداد مادرانی که این سوال را می پرسند بیشتر می شود. با پیشرفت تحقیقات، مزایای منحصر به فرد این روش و مکانیسم بهبود ایمنی و سلامتی آن برای نوزادان نارس آشکار می شود.

 

 

 

 

منبع: نی نی پلاس