The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطرات القای زایمان چیست و چه زمانی القای زایمان ضروری است؟

اگر به روزها و هفته های پایانی بارداری رسیده باشید، احتمالا احساس خستگی می کنید و از طرفی دلتان می خواهد که هرچه زودتر دلبندتان را در آغوش بگیرید. به همین سبب ممکن است به فکر جلو انداختن زایمانتان و استفاده از روش هایی بیفتید که می توانند سبب شروع شدن دردها شوند یا از پزشکتان بخواهید که هر چه زودتر شما را سزارین کند. در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که خطرات القای زایمان چیست و چرا باید حدالامکان از انجام این کار پرهیز کند.

چه زمانی القای زایمان ضروری است؟

اگر شاید شما به عوارضی مانند پره اکلامپسی یا دیابت حاملگی مبتلا شده باشید که در صورت ادامه بارداری می تواند سلامتی خود یا جنینتان را به خطر بیندازد، گزینه ای جز القای زایمان وجود نخواهد داشت. در حقیقت القای زایمان به دلیل مشکلات پزشکی با تدارکات و برنامه ریزی های دقیقی انجام می شود تا کمترین خطر ممکن مادر و جنین را تهدید کند. بعضی اوقات القای زایمان بهترین گزینه برای سلامتی مادر یا فرزندش است. اما عجله در انجام کارها به دلایل غیرپزشکی صحیح نیست و می تواند مشکلات بسیار جدی را ایجاد کند.

منظور از القای زایمان چیست؟

القای زایمان شامل مداخله در فرآیندهای طبیعی بدن از طریق پاره کردن کیسه آب مادر، استفاده از دارو یا هر دو مورد است. این کار به هر روشی که انجام شود، می تواند منجر به آسیب به جنین شود (مانند ضربان قلب غیرطبیعی در جنین). بعلاوه ، وقتی زایمان با استفاده از دارو القا می شود، زایمان ممکن است طولانی تر گردد.

خطرات القای زایمان چیست؟

در اینجا 5 مورد از مهمترین خطرات القای زایمان را برای شما شرح داده ایم  که ارزش آن را دارد که با دقت آنها را مطالعه کرده و درصورت نیاز در مورد آنها با پزشک خود بیشتر صحبت کنید.

افزایش نیاز به مداخلات پزشکی  عوارض ناشی از آنها

هنگامی که زایمان زودتر از موعد القا می شود، نوزادان تمایل دارند در موقعیت هایی مانند حرکت به سمت پایین کانال زایمان را دشوار می کند. از طرفی از آنجا که انقباضات در این زمان بسیار دردناک هستند، نیاز به بی حسی اپیدورال برای بی حس کردن ناحیه لگن و کاهش درد افزایش می یابد. هر دو این شرایط می توانند مانع از فشار موثر سر جنین به کانال زایمانی شوند، بنابراین احتمال نیاز به فشار دادن رحم مادر جهت خروج جنین را بیشتر می کند که خود معمولا پارگی های بیشتری را برای مادر به دنبال خواهد داشت.

افزایش احتمال نیاز به انجام سزارین اورژانسی

اگر پس از پاره شدن کیسه آب و القای زایمان، مادر به هر دلیلی همچون گیر کردن جنین در کانال زایمانی نتواند از طریق واژن زایمان کند، لازم است نوزاد را از طریق سزارین اورژانسی به دنیا بیاورند. زیرا که با از بین رفتن کیسه آب، جنین در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر می شود. سزارین همچنین در صورتی که جنین برای زایمان طبیعی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد یا دچار افت قلب شود، احتمال بیشتری خواهد داشت.

با این حال، تحقیقات منتشر شده در سال 2018 نشان می دهد که القای زایمان در 39 هفتگی (یعنی زمانی که جنین برای تولد آماده است و در وضعیت مناسبی درون لگن قرار گرفته) ممکن است احتمال نیاز به سزارین اورژانسی کاهش دهد. در حقیقت، مشخص شد که نوزادان متولد شده از زنانی که در 39 هفتگی القا شده اند، احتمال بیشتری در مورد بروز عوارض مربوط به نوزادان تازه متولد شده مانند مرده زایی را ندارند.

افزایش خطر نیاز به مراقبت های ویژه

یکی دیگر از خطرات القای زایمان، افزایش خطر بستری شدن نوزاد پس از تولد است. گاهی اوقات، نوزادانی که از طریق القای زودرس زایمان به دنیا می آیند، برای مراقبت های ویژه نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) دارند زیرا ممکن است در نفس کشیدن مشکل داشته باشند. تولد حتی یک یا دو هفته زودتر از موعد باعث می شود که کودک در نفس کشیدن، شیر خوردن و حفظ درجه حرارت طبیعی و ثابت بدن دچار مشکل شود. بدون شک بستری شدن نوزاد در NICU ممکن است برای والدین خصوصا کسانی که اولین بار است این روند را طی می کنند یک تجربه استرس زا و ناراحت کننده باشد.

افزایش خطر زردی

زردی ناتوانی کبد در تجزیه گلبول های قرمز خون است. در نوزادان تازه متولد شده، این امر زمانی ایجاد می شود که کبد نوزاد برای انجام این کار بالغ نشده باشد. نتیجه افزایش سطح بیلی روبین در خون جنین است و رنگ زرد آشکاری را به پوست و سفیدی چشم او وارد می کند.

یکی دیگر از خطرات القای زایمان افزایش احتمال زردی است. یک مطالعه منتشر شده در سال 2017 نشان داد که استفاده از اکسی توسین در هنگام زایمان با سطوح بالاتر بیلی روبین در خون نوزاد همراه است گرچه متخصصان می گویند برای نتیجه گیری دقیق تحقیقات بیشتری لازم است. زردی غیرمعمول نیست و قابل درمان است، اما می تواند سبب اقامت طولانی مدت در بیمارستان و سختی های ناشی از آن شود.

مطالعه بیشتر: 

القای زایمان در بیمارستان

برای شروع درد زایمان چه باید کرد؟

القای زایمان طبیعی چه زمانی ضرورت می یابد؟

چیکار کنم زودتر زایمان کنم؟آیا القای زایمان اشکالی ندارد؟

?پرسش و پاسخ های خطرات القای زایمان

منظور از القای زایمان چیست؟

القای زایمان شامل مداخله در فرایندهای طبیعی بدن از طریق پاره کردن کیسه آب مادر، استفاده از دارو یا هر دو مورد است. این کار به هر روشی که انجام شود، می تواند منجر به آسیب به جنین شود (مانند ضربان قلب غیر طبیعی در جنین). بعلاوه ، وقتی زایمان با استفاده از دارو القا می شود، زایمان ممکن است طولانی تر گردد.

آیا ممکن است با القای زایمان طبیعی آخر مجبور شوم سزارین کنم؟

اگر پس از پاره شدن کیسه آب و القای زایمان، مادر به هر دلیلی همچون گیر کردن جنین در کانال زایمانی نتواند از طریق واژن زایمان کند، لازم است نوزاد را از طریق سزارین اورژانسی به دنیا بیاورند. زیرا که با از بین رفتن کیسه آب، جنین در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر می شود. سزارین همچنین در صورتی که جنین برای زایمان طبیعی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد یا دچار افت قلب شود، احتمال بیشتری خواهد داشت.

آیا القای زایمان باعث زردی نوزاد می شود؟

اگر نوزاد هنوز کاملا بالغ نشده باشد بله. زردی ناتوانی کبد در تجزیه گلبول های قرمز خون است. در نوزادان تازه متولد شده، این امر زمانی ایجاد می شود که کبد نوزاد برای انجام این کار بالغ نشده باشد. نتیجه افزایش سطح بیلی روبین در خون جنین است و رنگ زرد آشکاری را به پوست و سفیدی چشم او وارد می کند.

چرا القای زایمان چندان کار درستی نیست؟

هنگامی که زایمان زودتر از موعد القا می شود، نوزادان تمایل دارند در موقعیت هایی بمانند که حرکت به سمت پایین کانال زایمان را دشوار می کند. از طرفی از آنجا که انقباضات در این زمان بسیار دردناک هستند، نیاز به بی حسی اپیدورال برای بی حس کردن ناحیه لگن و کاهش درد افزایش می یابد. هر دو این شرایط می توانند مانع از فشار موثر سر جنین به کانل زایمانی شوند، بنابراین احتمال نیاز به فشار دادن رحم مادر جهت خروج جنین را بیشتر می کند که خود معمولا پارگی های بیشتری را برای مادر به دنبال خواهد داشت.

منبع: verywellfamily