The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد زایمان از کجا شروع می شود و درد زایمان چگونه است؟

اگر برای اولین بار باردار شده اید و هفته ها و روزهای پایانی بارداری خود را سپری می کنید، احتمالا می پرسید که درد زایمان چگونه است؟ درد زایمان از کجا شروع می شود؟ درد زایمان از چه زمانی شروع می شود؟ از آنجا که تاکنون زایمان نکرده اید، طبیعی است که این سؤالات در ذهنتان باشد. به همین سبب برایتان همه چیز را درمورد درد زایمان شرح می دهیم.

درد زایمان از چند هفتگی شروع می شود؟

اگر می پرسید درد زایمان از هفته چندم شروع می شود؟ باید بگوییم چنانچه به موقع زایمان کرده و مبتلا به زایمان زودرس نشوید، احتمالا از پایان هفته 38 تا پایان هفته 42 ممکن است درد شما شروع شده و نوزاد به دنیا بیاید. در حقیقت اگر مداخلات پزشکی را کنار بگذاریم، هیچ کس دقیقا نمی داند که درد زایمان شما هفته چندم شروع خواهد شد.

محققان می گویند وقتی جنین برای تفس در محیط خارج از رحم آمادگی کافی را داشته باشد، ماده ای از ریه ها ترشح شده، به درون مایع آمنیوتیک (آب اطراف جنین) وارد شده به درون دیواره های رحم نفوذ می کند. سپس به عضلات رحم پیغام می دهد که جنین برای خارج شدن از رحم آماده است به همین ترتیب انقباضات رحم و یا همان دردهای زایمانی شروع شده و نوزاد خارج خواهد شد.

درد زایمان از کجا شروع می شود؟

برای آنکه به شما شرح دهیم که درد زایمان از کجا شروع می شود و یا درد زایمان چطور شروع می شود، توضیحاتی را درمورد درد زایمان با هم می خوانیم.

درد زایمان شما ممکن است بعد از پاره شدن کیسه آب و یا دیدن چند لکه خون شروع شود و نیز ممکن است تا لحظه زایمان کیسه آبتان سالم باشد. این دردها انقباضاتی هستند که از کمر شروع شده، به درون شکم کشیده شده و نهایتا به درون واژن و داخل ران ها می روند. این دردها ابتدا نامنظم بوده و با فواصل زیادی از یکدیگر رخ می دهند اما هر قدر به موعد زایمان نزدیکتر می شوید، دردها منظم تر شد و فاصله بین آنها کاهش می یابد.

درد زایمان از کجا شروع می شود؟ آیا درد زایمان از کمر شروع می شود یا از لگن؟

بله. گرچه نحوه حس کردن دردهای زایمان از فردی به فرد دیگر و در یک مادر از یک بارداری تا بارداری دیگر تا حدی متفاوت است، اما اغلب مادرانی که آن را تجربه کرده اند می گویند این درد ابتدا از کمرمان شروع شد و با شدیدتر شدن، آن را در شکم بیشتر احساس کردیم.

رحم یک عضو عضلانی است که برای انجام زایمان به شدت منقبض می شود تا جنین را خارج کند و این انقباضات منبع اصلی درد زایمان است. این سفت شدن شدید عضلات در سراسر شکم و گاهی اوقات در کل تنه و ناحیه لگن سبب می شود که در کمر، پرینه، مثانه و روده احساس فشار کنید. لازم به ذکر است که درد زایمان معمولاً به تدریج شروع می شود و ناگهانی نیست و با پیشرفت در مراحل زایمان شدت آن افزایش می یابد.

درد زایمان از کجا شروع می شود و شدت درد زایمان چقدر است؟

میزان درد زایمان شما در هنگام زایمان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

• قدرت انقباضات رحم شما

• اینکه آیا شما داروی اکسی توسین دریافت کرده اید یا نه، این دارو باعث منظم و شدید شدن دردهای زایمان می شود

• وزن و موقعیت جنین شما در لگن شما

• اینکه زایمان شما چقدر طول بکشد.

ترکیبی از ژنتیک و تجربه درد زایمان قبلی، آستانه درد شما و توانایی مقاومت در برابر درد، تعیین می کند که در این زایمان چقدر درد خواهید کشید. داشتن حمایت اجتماعی (یا فقدان آن)، ترس، اضطراب و حتی داستان های مثبت یا منفی که درمورد درد زایمان شنیده اید می تواند در شدت درک شما از این درد کمک موثر باشد.

خیلی از درد زایمان می ترسم چیکار کنم؟

اگر از درد زایمان وحشت دارید بهتر است از همین الان یک مامای همراه برای خودتان پیدا کنید. مطالعات نشان می دهد زنانی که با مامای همراه زایمان می کنند، در مقایسه با زنانی که این کار را انجام نمی دهند، از داروهای ضد درد کمتری استفاده کرده و نیاز به سزارین اورژانسی در آنها کمتر است بعلاوه این افراد رضایت بیشتری از تجربه زایمان خود گزارش می کنند.

درد زایمان چقدر طول می کشد؟

برای این که بدانید درد زایمان چقدر طول می کشد آن را مرحله به مرحله برای شما شرح می دهیم:

درد مرحله اول زایمان

این درد و به عبارتی این مرحله حدودا 6 ساعت طول می کشد. در این مرحله دهانه رحم شما 3 تا 4 سانتی متر باز شده و لبه های آن شروع به نازک شدن می کند. در این زمان به طور معمول، انقباضات خفیف تا متوسط 30 تا 60 ثانیه طول می کشد و هر پنج تا 20 دقیقه یک بار اتفاق می افتد، در ابتدا درد کم است اما با گذشت زمان قوی تر می شود و فاصله آنها کمتر خواهد شد.

درد مرحله دوم زایمان

در این مرحله درد تقریباً 2 تا 8 ساعت طول می کشد. در این زمان انقباضات طولانی تر، قوی تر و مکررتر می شوند و دهانه رحم شما تا 7 سانتی متر گشاد می شود. این زمانی است که بیشتر خانم ها داروی مسکن را درخواست می کنند، اگرچه گاهی اوقات تزریق این دارو زودتر نیز تجویز می شود.

درد زایمان در هنگام خروج نوزاد

این درد در حدود 1 ساعت طول می کشد و تقریبا اوج دردی است که تجربه می کنید. در طی این مدت با اتمام گشاد شدن دهانه رحم تا 10 سانتی متر، درد شدیدتر شده و علاوه بر انقباضات شدید و فاصله نزدیک آنها، ممکن است احساس درد در پشت، کشاله ران، حتی پهلوها یا ران ها و همچنین حالت تهوع را احساس کنید.

درد زایمان در هنگام زور زدن

این درد معمولا از چند دقیقه تا 3 ساعت طول می کشد و در این مدت خروج جنین را حس می کنید به همین دلیل به بیرون فشار می دهید. برخی از خانم ها این مرحله را "مانند مچاله کردن هندوانه یا توپ بولینگ" توصیف می کنند. اگرچه درد همچنان ادامه دارد، اما بسیاری از خانم ها می گویند فشار آوردن تسکین دهنده است زیرا به کاهش فشار ناشی از درد کمک می کند. هنگامی که بالای سر کودک نمایان می شود ممکن است علاوه بر درد احساس سوزش در اطراف دهانه واژن داشته باشید که علت آن کشیده شدن بافت های این ناحیه است.

درد خروج جفت در زایمان

این مرحله از یک دقیقه تا 30 دقیقه ممکن است طول بکشد اما نسبتاً آسان است، زیرا انقباضات خفیف باعث خروج جفت می شود.

خواه قصد استفاده از داروهای ضد درد زایمان را داشته باشید و یا بخواهید بدون دارو پیش بروید، سعی کنید انعطاف پذیر باشید. هیچ کس واقعاً نمی داند که درد را تا چه حد تجربه خواهید کرد بنابراین سخت نگیرید و به خود اجازه دهید هر زمان که خواستید و نظرتان عوض شد، برنامه خود را تغییر دهید."

حال که می دانید درد زایمان از کجا شروع می شود، چگونه ادامه دارد و در هر مرحله چقدر و چند ساعت درد را باید تحمل کنید، احتمالا خواهید توانست که بهتر و دقیق تر درمورد استفاده کردن و یا نکردن از گزینه های کاهش درد در زایمان تصمیم گیری کنید.

مطالعه بیشتر:

شناخت درد زايمان و روش های زایمان بدون درد

روش های کاهش درد زایمان طبیعی چگونه است؟

چه کنیم درد زایمان شروع شود،8 راهکار برای شروع درد زایمان

درد زایمان طبیعی چند ساعت است وچگونه درد زایمان را مدیریت کنید.

?پرسش و پاسخ های درد زایمان از کجا شروع می شود؟

درد زایمان از چند هفتگی شروع می شود؟

چنانچه به موقع زایمان کرده و مبتلا به زایمان زودرس نشوید، احتمالا از پایان هفته 38 تا پایان هفته 42 ممکن است درد شما شروع شده و نوزاد به دنیا بیاید. در حقیقت اگر مداخلات پزشکی را کنار بگذاریم، هیچ کس دقیقا نمی داند که درد زایمان شما هفته چندم شروع خواهد شد.

آیا درد زایمان از کمر شروع می شود؟

بله. گرچه نحوه حس کردن دردهای زایمان از فردی به فرد دیگر و در یک مادر از یک بارداری تا بارداری دیگر تا حدی متفاوت است، اما اغلب مادرانی که آن را تجربه کرده اند می گویند این درد ابتدا از کمرمان شروع شد و با شدیدتر شدن، آن را در شکم بیشتر احساس کردیم.

خیلی از درد زایمان می ترسم چیکار کنم؟

اگر از درد زایمان وحشت دارید بهتر است از همین الان یک مامای همراه برای خودتان پیدا کنید. مطالعات نشان می دهد زنانی که با مامای همراه زایمان می کنند، در مقایسه با زنانی که این کار را انجام نمی دهند، از داروهای ضد درد کمتری استفاده کرده و نیاز به سزارین اورژانسی در آنها کمتر است بعلاوه این افراد رضایت بیشتری از تجربه زایمان خود گزارش می کنند.

شدت درد زایمان چقدر است؟

میزان درد زایمان شما در هنگام زایمان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: قدرت انقباضات رحم شما. اینکه آیا شما داروی اکسی توسین دریافت کرده اید یا نه، این دارو باعث منظم و شدید شدن دردهای زایمان می شود. وزن و موقعیت جنین شما در لگن شما. اینکه زایمان شما چقدر طول بکشد.

منبع: parents