The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

7 دلیل ضعیف شدن اسپرم و قدرت باروری

در طول دهه های اخیر قدرت باروری مردان در حد بسیار زیادی کاهش یافته است. یکی از دلایل این امر می تواند اثرات احتمالی محیط زیست و تغییر در سبک زندگی افراد باشد. مهم ترین دلایل ضعیف شدن اسپرم و قدرت باروری مردان عبارتند از:

1- آلودگی هوا

آلاینده های بی شمار موجود در هوا می توانند بر کیفیت اسپرم تاثیر بگذارند. محققان اسپانیایی در یکی از جدید ترین یافته های خود اثبات کرده اند که اسپرم مردان جوان ساکن در مناطق صنعتی در مقایسه با اسپرم افرادی که در معرض آلودگی هوای کمتری قرار دارند از کیفیت پایین تری برخوردار است. در واقع استنشاق سموم موجود در هوا با تاثیر مخرب بر غدد درون ریز بدن، اختلال در عملکرد طبیعی اسپرم ها را به دنبال خواهد داشت.

2- آفت کش ها

بسیاری از ترکیبات شیمیایی موجود در آفت کش ها از جمله مختل کننده های عملکرد طبیعی غدد درون ریز بدن بوده و با اختلال در تعادل هورمونی بدن خطر کاهش باروری مردان را به دنبال دارند. محققان هلندی در سال 2008 کلیه مطالعات صورت گرفته در خصوص تاثیر آفت کش ها بر قدرت باروری مردان را مورد بررسی مجدد قرار دادند. بر اساس گزارش نهایی این محققان اکثر مطالعات منتشر شده در طول ده سال گذشته نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض آفت کش ها با ضعیف شدن اسپرم و در نتیجه افزایش زمان مورد نیاز برای وقوع باروری در این گروه از زوجین همراه است. از سویی دیگر حاصل مطالعه ای که در فوریه سال 2009 به چاپ رسید نیز موید این حقایق نگران کننده است. محققان زوج هایی که دچار مشکل باروری بودند را مورد مطالعه قرار داده و با گرفتن شرح حال از آقایان و پرس و جو از آنها در مورد سوابق قرار گرفتن در معرض ترکیبات شیمیایی مختلف توانستند ارتباط میان قرار گرفتن در معرض سموم و تاثیر آن در کاهش توان باروری مردان را به وضوح نشان دهند.

3- فلزات سنگین

حاصل برخی از مطالعات به روشنی نشان داده است که مردانی که در تماس مزمن با سطوح بالای جیوه می باشند بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به اختلالات باروری قرار دارند. در واقع جیوه با تغییر در غشاء اسپرم ها مدت زمان زنده ماندن آنها را کاهش می دهد. محققان به تازگی شواهد بسیار محکمی مبنی بر تماس مداوم با فلز سنگین مولیبدن در صنایع مختلف و تاثیر آن در کاهش میزان باروری مردان یافته اند. علاوه بر آن کادمیوم نیز در لیست فلزات سنگینی قرار دارد که آلودگی ناشی از آن تاثیرات سوئی بر قدرت باروری مردان دارد. در واقع نتایج حاصل از یک مطالعه نشان می دهد که بافت بیضه بخصوص نسبت به این ماده بسیار حساس است.

4- فتالات ها (ظروف پلاستیکی)

حاصل یک پژوهش اخیر فرانسوی نشان می دهد که مواد مورد استفاده در صنایع پلاستیک سازی و بسته بندی آثار بسیار سوء و مخربی بر توان باروری مردان دارد. علاوه بر آن قرار گرفتن در معرض این آلاینده های زیست محیطی در دوران رشد جنینی نیز عواقب زیان باری بر سلامت و باروری آینده کودک خواهد داشت. محققان نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض گروهی از فتالات ها با عنوان MEHP (مونو اتیل هگزیل فتالات) در دوران شکل گیری و تکامل دستگاه تناسلی جنین تعداد سلول های اسپرم ساز را در جنین پسر به میزان 40 درصد کاهش خواهد داد. به عقیده محققان این اولین پژوهشی است که با رویکردی کاملا بی طرفانه به موضوع سمی بودن فتالیت ها و عوارض آن بر باروری مردان پرداخته است. پیش از این در سال 2008 نیز محققان آمریکایی در مطالعات خود نشان داده بودند اسپرم آن دسته از مردانی که میزان فتالات در ادرار آنها بالاست از کیفیت پایین تری برخوردار است که این امر نیز به نوبه خود کاهش باروری شخص را به دنبال دارد.

5- سیگار

" استعمال سیگار با آسیب رساندن به اسپرم ها، موجب کاهش باروری مردان می شود. " صحت علمی این جمله که با خط سیاه بر روی پاکت های سیگار درج شده تا کنون توسط مطالعات بی شماری به اثبات رسیده است. استعمال سیگار آثار سوئی بر سلامت پدران آینده دارد. محققان اسپرم مردان سیگاری را مورد بررسی قرار داده و آن را با اسپرم اشخاص غیر سیگاری مقایسه کرده اند. حاصل این مطالعه نشان داد که افراد سیگاری کیفیت اسپرم پایین تر و در نتیجه قدرت باروری کمتری دارند. سایر مطالعات علمی نیز با رسیدن به نتایجی کاملا مشابه صحت این مساله را تایید می کنند. به همین دلیل محققان به آن دسته از افرادی که قصد دارند صاحب فرزندی شوند توصیه می کنند که برای افزایش توان باروری خود از مصرف سیگار خودداری کنند.

6- سویا

صحت این مساله همچنان در محافل علمی مورد بحث است ولی با این وجود این فرضیه که افراط در مصرف سویا با اختلال در باروری مردان همراه است با مطالعات صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی که در ژوییه سال 2008 به چاپ رسید بیش از پیش قوت گرفت. حاصل این مطالعه نشان داد که تعداد اسپرم آن دسته از افرادی که هر دو روز یک بار از سویا و مشتقات آن استفاده می کنند دو برابر کمتر از سایر افراد است.

7- چاقی

می دانیم که خانم های چاق با مشکلات عدیده ای در باردار شدن مواجهند. حاصل مطالعات مختلف به مرور زمان ثابت کرده اند که این مساله باروری مردان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع اضافه وزن در مردان با اثر بر کیفیت اسپرم ها منجر به کاهش قدرت باروری آنها خواهد شد.

منبع: lanutrition