The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سندرم تونل کارپال علت درد مچ دست در بارداری

آیا مچ‌ دست تان آسیب‌ دیده است؟ شاید دچار نشانه های تونل کارپال شده‌اید. این عارضه چیست و چرا بر بانوان باردار تاثیر می‌گذارد؟

سندرم تونل کارپال چیست؟

نشانه های تونل کارپال یا CTS در میان بانوان معمول است، به‌ویژه در دوران بارداری. تونل کارپال مجرای استخوانی کوچکی است که بخشی از استخوان مچ دست را شکل می‌دهد. در این محل تقاطعی است که رگ های خونی و اعصاب انگشتان و شست از کف دست به بازوان کشیده می‌شود. تجمع مایعات در بدن به هنگام بارداری باعث تورم سلول های مچ دست می‌شود. در نتیجه، بر این مجرای کوچک و انعطاف‌ناپذیر فشار می‌آورد. بنابراین، جریان خون کاهش می‌یابد و باعث درد در مچ دست‌ها (حتی درد بیشتر در شب‌ها) یا احساس سوزن سوزن شدن در انگشتان می‌شود.

سندرم تونل کارپال باعث ضعف دست ها نیز می‌شود و خانم باردار را به گونه‌ای دست و پا چلفتی جلوه‌گر می‌سازد، یعنی به طور ناگهانی همه چیزها از دست شما رها می‌شود و می‌افتد.

سندرم تونل کارپال برای مادر و بچه خطرناک نیست، اما باعث نگرانی، درد و کلافگی می‌شود. این عارضه پس از زایمان بهبود می‌یابد، ولی مداوای آن طول می‌کشد.

 

اقداماتی برای کاهش درد مچ دست در بارداری

 نشانه های تونل کارپال را نمی‌توان پیشگیری یا بروز آن را با دارو متوقف کرد، اما می‌توان برای بهبود مشکل اقدامات زیر را انجام داد:

  • به مچ‌های خود فشار نیاورید. آنها را صاف نگه دارید (گرچه وقتی سرگرم کار هستید، اجرای این مراقبت‌ها مشکل است).
  • در طی روز بستن آتل یا اسپلینت به مچ دست کارساز است. اسپلینت در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و گران نیست.
  • روش انجام دادن کارهای منزل و نیز محل کارتان را تغییر دهید. بگذارید اشیای سنگین را دیگران برای شما بلند کنند. وقتی پشت میز نشسته‌اید یا مشغول کار با رایانه هستید، راست قامت و راحت بنشینید و کف دست و مچ را در یک راستا قرار دهید.
  • هنگام خواب پماد یا مرهم خنکی روی آن بگذارید. از پزشک داروساز طرز تهیه‌ی آن را بپرسید. برای این منظور کافی است یک برگ خام کلم را با باند روی مچ خود ببندید. این کار علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند که هنگام خواب مچ‌هایتان را مستقیم نگه دارید، برای کاهش تورم نیز مفید است. بالش خود را به گونه‌ای بگذارید که فشار بر شانه‌هایتان نباشد.
  • درباره تمرین دادن مچ دست با پزشک مشورت کنید. مثالاً، دست خود را مشت کنید و سپس در حالی که به آرامی مچ دست خود را به سمت عقب و جلو می‌برید، انگشتان را از هم باز کنید.
  • دست را بالا نگه دارید و با نوک انگشتان شانه تان را لمس کنید.
  • سعی کنید دست‌ خود را در کنار بدنتان آویزان نکنید. درمان های طبیعی شامل نمک های بافتی Nat mur و Nar sulph برای بهبود تورم، Ferrum phos برای درد سوزشی و Kali phos برای کمک به بازسازی و ترمیم اعصاب آسیب‌دیده است. درباره‌ی این داروها با پزشک هومیوپات یا داروساز مشورت کنید.
  • گاهی سندرم تونل کارپال شدید که به ناتوانی فرد منجر می‌گردد به تزریق استروئید نیاز دارد که البته این مورد بسیار نادر است.

 

نحوه شیردهی در مادران مبتلا به سندرم تونل کارپال

نشانه های تونل کارپال بر بیش از 60% خانم های باردار اثر می‌گذارد. پس از زایمان، مادران مبتلا به سندرم تونل کارپال، برای نگه داشتن و شیردهی فرزندش با مشکلاتی مواجه می‌شود ( درد و ناتوانی). بالشی روی پاهایتان بگذارید و نوزاد را روی آن قرار دهید. حالا صاف بنشینید یا به پهلو دراز بکشید و بالشی را در پشت و بالش دیگری را در میان زانوانتان قرار دهید. نوزاد برای شیردهی باید روبه‌روی پستان شما باشد. پتوی لوله شده‌ای در پشت بچه قرار دهید تا پشت او را حمایت کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1-  بی‌حسی و مور مور شدن انگشتان دست در بارداری یا سندرم تونل کارپال

2- همه چیز در مورد تسکین درد زایمان با بی حسی اپیدورال

3- پیشگیری و درمان سردرد در دوران بارداری

4- 10 نکته برای جلوگیری یا پیشگیری از کمر درد بارداری