The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

همه چیز در مورد تسکین درد زایمان با بی حسی اپیدورال

درد زایمان در افراد مختلف، متفاوت است و شدت درد به این‌که چه کسی پرقدرت‌تر است، ربطی ندارد. اگر استفاده از اپیدورال را در نظر دارید، در این نوشته به معمول‌ترین سوال ها درباره چگونگی احتمال تاثیر اپیدورال بر شما و فرزندتان آشنا می‌شوید.

 

بی حسی اپیدورال برای تسکین درد ایمان چه تاثیری بر مادر و نوزاد دارد؟ 

برخی از بانوان برای رفع درد زایمان از اپیدورال‌ها بهره می‌برند. اما به رغم تائید عمومی و اثبات ایمنی اپیدورال‌ها ، هنوز بسیاری از بانوان سردرگم هستند که آیا آنرا بپذیرند یا خیر. البته اکثر مادران با این دو  نگرانی سرگردان هستند:

1- اینگونه تصور می کنند که اگر هنگام زایمان بی‌حسی را انتخاب کنند، مثل این‌ است که ضعیف بودن را پذیرفته اند.

2-  نکته دیگری که از اهمیت بیشتری برخوردار است، اینکه آنان از ایمنی خود و ایمنی فرزندشان هراس دارند.

اپیدورال‌ها برای تسکین درد به این روش عمل می‌کنند که اعصابی که سیگنال‌های  درد را حمل می کنند، همگی در مسیر خود به مغز از میان فضای اپیدورال عبور می‌کند. تصور کنید که هر عصب از طریق چیزی شبیه یک آستین دولایه سفر می‌کند؛ فضای بین این دولایه فضای اپیدورال است. بنابراین، برای مسدود کردن سیگنال‌های درد، داروی بی‌حسی در این ناحیه تزریق شده و از درد رهایی می‌یابید.

گرچه اپیدوال‌ باز شدن دهانه رحم را کُند یا خطر نیاز شما به سزارین را زیاد نمی‌کند، احتمال دارد، بطور میانگین حدود 20 دقیقه دوره فشار آوردن زایمان را طولانی‌تر کند. این روند همچنین می‌تواند دمای بدنی شما و احتمال ایجاد تب را افزایش دهد. این مسئله می‌تواند پزشک را سرگردان کند و ممکن است، قادر به تشخیص این نکته نباشد که آیا افزایش دمای بدنی شما به علت اپیدورال است و جای نگرانی وجود ندارد یا تحت تاثیر عفونتی پنهان است که می‌تواند به فرزندتان سرایت کند.

در واقع جنبه مثبت اپیدورال این است که واکنش طبیعی بدن نسبت به درد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درد باعث آزاد شدن هورمون‌های استرس به درون خون می‌شود و می‌تواند ضربان قلب شما را زیاد و خون را از مسیر رحم منحرف کند. درد همچنین می‌تواند تنفس شما را تند کرده و احتمال دارد، خون را از مسیر جفت منحرف سازد، یعنی بخشی از رحم که فرزندتان از آن اکسیژن و مواد مغذی دریافت می‌کند. همان‌طوری‌که اپیدورال‌ درد را ناپدید می‌سازد، از تاثیرات ناگوار آن نیز رنج نمی‌برید.

همچنین درباره سلامت فرزندتان نیز نگران نباشید، زیرا پژوهشگران تفاوت شگرفی در امتیازات آپگار و یا نتایج آزمایش‌های تخصصی دیگر در نوزادان مادرانی که با زایمانی تحت تاثیر اپیدورال زایمان کرده اند و مادرانی که هیچ دارویی دریافت نکردند، نیافتند.

 

آیا تزریق بی حسی اپیدورال برای تسکین درد زایمان آسیب رسان است؟

گرچه برخی از بانوان بیش از ترس زایمان از دریافت اپیدورال وحشت‌زده‌اند، پس از دریافت یک اپیدورال، اکثر آنان می‌گویند که ناراحتی این روند کمتر از تزریق وریدی یا حتی یک انقباض است. واضح است که بسیاری درباره اندازه سوزن نگرانند، اما اندازه سوزن اپیدورال در نهایت مهم نیست. به این علت که در آغاز، درست پیش از این‌که سوزن اپیدورال تزریق شود، سوزن واقعاً ظریف برای بی‌حسی آن ناحیه استفاده می‌گردد. اکثر بانوان این سوزن ظریف را مهم نمی‌دانند. اما آنان داروی بی‌حسی را احساس می‌کنند که از طریق سوزن تزریق می‌شود. این ناحیه برای حدود 5 ثانیه خواهد سوخت. پس از 5 دقیقه داروی اپیدورال شروع به کار می‌کند و در ده دقیقه به اوج خود می‌رسد. بنابراین، از لحضه‌ای که روند را شروع می‌کنیم، تا لحظه‌ای که تسکین درد را احساس می‌کنید، عموماً حدود 15 دقیقه طول خواهد کشید.

بی حسی اپیدورال چگونه تزریق می‌شود؟     

زمانی‌که متخصص بی‌هوشی، فضای اپیدورال شما را یافت حدوداً 60 ثانیه طول می‌کشد تا او کاتتر (Catheter) اپیدورال را در محل قرار دهد. سوزن، کاتتر و دارو داخل بخشی می‌شوند که اعصاب از داخل آن می‌گذرد. محلول پاک کننده (الکل) روی پوست مالید می‌شود، داروی بی‌حسی تزریق می‌شود و سوزن اپیدورال از میان ناحیه بی‌حس عبور می‌کند (کمی فشار را احساس می‌کند). کاتتر اپیدورال داخل فضای اپیدورال وارد می شود (بدون درد یا احتمالاً با درد کمی)، سوزن خارج می‌شود و کاتتر (لوله‌ای توخالی) به پشت شما چسب زده می‌شود. دراز می‌کشید (اما نمی‌توانید کاتتر نازک را احساس کنید)، داروها از طریق کاتتر وارد می‌شوند و سرانجام، به پمپی متصل می‌شود که تا انتهای زایمان، مداوم داروی اپیدورال را تمدید می‌کند.

ستون فقرات شما مانند یک کاور استخوانی پیرامون فضای اپیدورال را گرفته است. برخورد به ستون فقرات (استخوان) با سوزن اپیدورال نباید آسیب‌رسان باشد. در حقیقت، اگر متخصص بی‌هوشی به ستون فقرات شما ضربه‌ای وارد آورد، احتمالاً متوجه آن نخواهید شد. همچنین، بدانید که ضربه زدن با سوزن اپیدورال به هر عصبی به ویژه اعصاب ستون فقرات شما کار بسیار دشوار است. زیرا اعصاب از پهلو‌ها وارد فضای اپیدورال می‌شوند و نه از مرکز، سوزن در مرکز قرار می‌گیرد.

اگر طی اپیدورال انقباض داشته باشم یا حرکت کنم، چه اتفاقی می‌افتد؟

انقباضات زایمان هر دو دقیقه یک بار می آیند و می روند، بنابراین و در این فاصله کوتاه  این احتمال وجود دارد که اپیدورال دقیقاً در محل قرار نگیرد. هنگام قرار دادن اپیدورال انقباضات متعددی خواهید داشت، اما مانعی وجود ندارد، زیرا یک اپیدورال روند بسیار ظریفی نیست. بانوانی که طی انجام کار حرکات کم یا ملایمی دارند، کار ما را کند می‌کنند، اما تقریباً هر کسی می‌تواند به اندازه کافی بی‌حرکت بماند.

آیا پس از اپیدورال می‌توانم راه بروم؟

ممکن است، طی این زمان پاهای شما گزگز و کمی ضعف احساس کند، بنابراین ایمن نیست که برای گردش روانه راهروها شوید.  

 

مطالعه بیشتر:

1- تکنیک های تنفس برای تسهیل مراحل مختلف زایمان طبیعی

2- آموزش کنترل و کاهش درد زایمان طبیعی با تنفس صحیح

3- پارگی پرینه یا میان دوراه در زایمان طبیعی و روش های جلوگیری از آن

4- روش های زایمان طبیعی بدون درد

5- اپیدورال و بی حسی نخاعی