The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن عسل در دوران شیردهی بی خطر است

غذاهایی وجود دارد که مادران از مصرف آن‌ها مطمئن نیستند چرا که بیم آن دارند از طریق شیر به شیرخوار منتقل شود. یکی از این غذاها عسل است چون به خاطر خطر احتمالی مسمومیت بوتولیسم اطفال، به شیرخواران کمتر از یکسال داده نمی‌شود. این یک عارضه بسیار کشنده است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. در این مقاله خواهید خواند که آیا در این دوران می‌توانید عسل مصرف کنید یا خیر.

آیا خوردن عسل در دوران شیردهی بی خطر است؟

بله، مادری که فرزند خود را شیر می‌دهد می‌تواند عسل پاستوریزه میل کند. با این حال بهتر است از مصرف عسل خام که احتمال وجود کلستریدیوم بوتولینوم در آن زیاد است خودداری کنید. اما فلور روده ای موجود در دستگاه گوارش بزرگسالان این توانایی را دارد تا هاگ های بوتولیسم را بکشند.

از آنجا که هاگ های بوتولیسم در دستگاه معدی و روده ای مادر کشته می‌شود، وارد جریان خون یا شیر نخواهد شد. از این گذشته هاگ ها بزرگ‌تر از آن است که بتواند وارد شیر مادر شود و حتی سم بوتولینیوم هم وارد شیر نمی‌شود. پس خیالتان راحت باشد، شیر مادر نمی‌تواند منبعی از سم یا هاگ های باکتریایی باشد و موجب بوتولیسم اطفال شود.

برخلاف بزرگسالان، دستگاه گوارش نابالغ شیرخواران اسید کافی برای کشتن باکتری های تولیدکننده بوتولیسم را ندارد. اگر شیرخوار عسل خامی بخورد که حاوی هاگ های بوتولیسم است، ممکن است در روده بزرگ او بنشیند و موجب تولید سم عصبی بوتولینیوم و مسمومیت بوتولیسم اطفال شود.

 

احتیاط های لازم پیش از خوردن عسل در دوران شیردهی

اگر به فرزند خود شیر می‌دهید و عادت به مصرف مداوم عسل دارید، می‌توانید این کار را ادامه بدهید، اما احتیاط‌های اشاره‌شده در زیر را رعایت کنید:

  • عادت کنید که دست‌هایتان را خوب بشویید تا از احتمال چسبیدن هاگ های بوتولیسم به دست‌ها و انگشت هایتان و انتقال آن به شیرخوار جلوگیری کنید.
  • قبل از خرید شیشه عسل به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنید.
  • عسل با کیفیت بالا که خوب فرآوری و پاستوریزه شده انتخاب کنید.
  • در مصرف عسل اعتدال به خرج دهید.
  • با پزشک خود در مورد انواع عسل و نوعی که برای شما مناسب است مشورت کنید.

  

مطالعه بیشتر:

1- فواید خوردن عسل در دوران شیردهی

2- دادن عسل به شیرخواران زیر یکسال مرگبار است

3- مصرف عسل و دارچین، چای زنجبیل و عسل در دوران شیردهی

4- آیا خوردن عسل در بارداری یا دادن به نوزادان بی خطر است؟