The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا استفاده از روغن پالم در دوران بارداری و شیردهی مضر است؟

آیا مطالب مربوط به اثرات مخرب روغن پالم بر باروری و سلامت انسان واقعیت دارد یا شایعه‌ای بی‌اساس است! در ادامه توضیحات بریگیت رِینال متخصص تغذیه را در این خصوص می‌خوانید.

آیا روغن پالم موجود در شیرخشک و مواد غذایی برای مادر و نوزاد مضر است؟

خیر روغن پالم سمی نیست. در واقع باید بدانید که اسید پالمتیک موجود در روغن پالم حاوی 23% اسیدهای چرب ضروری موجود در شیر مادر است: این چربی‌ها برای رشد مناسب کودکان بسیار ضروری‌اند به همین دلیل آنها را در ترکیب شیر خشک کودکان نیز می‌توان یافت.

در مورد خانم های باردار بهترین کار این است که مصرف روغن های زیتون، کلزا و آفتاب گردان را جایگزین استفاده از روغن پالم هیدروژنه جامد کرده و از مصرف این روغن که میزان اسید‌های چرب اشباع آن از روغن پالم طبیعی بیشتر است، اجتناب کنند.

نظر شما در مورد شایعات مربوط به مضرات استفاده از روغن پالم چیست؟

روغن پالم یک روغن گیاهی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین E است. و از این نظر ماده غذایی قابل توجهی به شمار می‌رود. ولی از سویی دیگر دارا بودن مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب اشباع باعث کاهش بسیار ارزش غذایی آن شده است. به غیر از خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی ناشی از افزایش کلسترول بد LDL و همچنین  افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر در بلند مدت هیچ مطالعه علمی تا کنون خطرات احتمالی آن را بر باروری انسان به اثبات نرسانده است.

ولی با این حال احتیاط ایجاب می‌کند که میزان مصرف خود را محدود و به حداقل برسانید.

با توجه به کاربرد وسیع روغن پالم در صنایع غذایی مصرف روزانه تقریباً اجتناب از آن ممکن نیست. راه حل چیست؟

به طور کلی برای کاهش مضرات ناشی از مصرف روغن پالم هیدروژنه می‌توانید با استفاده از مواد غذایی تازه خودتان در منزل به آشپزی بپردازید!

روغن پالم طبیعی و مایع دارای مضرات روغن پالم هیدروژنه نیست: با این حال با ایجاد تعادل در رژیم غذایی و اجتناب از خوردن فست فودهای تهیه شده با روغن پالم، شکلات‌ها و بیسکوییت‌های صنعتی و جایگزین کردن آنها با میوه‌های تازه می‌توانید مصرف روغن پالم را در رژیم غذایی روزانه خود به حداقل برسانید.

 

مطالعه بیشتر:

1- فواید و مضرات مصرف ماهی در بارداری

2- در مورد مضرات استفاده از مایکرویو در بارداری چه می دانید؟

3- مزایا و مضرات خوردن تخم مرغ در دوران بارداری

4- فواید خوردن کشمش در دوران بارداری