The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن بادام هندی در بارداری بی خطر است؟

بادام هندی می‌تواند منبع خوبی از انرژی برای دوران بارداری باشد. این خوراکی دارای مقدار قابل توجهی از منیزیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن، روی و ویتامین K است. متاسفانه اگر شما به بادام هندی آلرژی داشته باشید، عوارض جانبی آن ممکن است سلامتی و بارداری شما را با خطر مواجه کند. همچنین این آجیل پر کالری می‌تواند شما را در معرض افزایش وزن بیش از اندازه قرار دهد. پس اگر اضافه وزن دارید، مراقب مصرف این آجیل باشید. در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که آیا خوردن بادام هندی در بارداری بی خطر است یا خیر؟

آیا خوردن بادام هندی در بارداری بی خطر است؟

خوردن بادام هندی مواد مغذی ضروری در بارداری را تامین می‌کند، انرژی بخش است و می‌تواند وزن مادرانی که لاغر هستند را افزایش دهد. اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث افزایش وزن سریع شود همچنین مصرف بیش از حد آن می‌تواند مشکلات فشار خون را حادتر کند و ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد کند.

بارداری دورانی است که شما باید در مورد همه چیز بسیار مراقب و آگاه باشید، چه در مورد ورزش و چه غذاهایی که میل می‌کنید.

اگر در مورد آلرژی و یا اضافه وزن ناشی از بادام هندی نگران هستید، باید بدانید که این مشکلات در همه افراد بروز نمی‌کند. مسئله مهم اینست که بفهمید آیا مصرف بادام هندی برای شما مفید است و چگونه باید آن را درست و آگاهانه مصرف کنید. در اینجا پیشنهادهایی وجود دارد که شما باید قبل از مصرف بادام هندی آنها را ارزیابی کنید.

ارزش غذایی بسیار بالای بادام هندی سبب شده که این دانه به عنوان یک قرص مکمل طبیعی توصیف شود. درحقیقت بادام هندی حاوی انواع ویتامین های بسیار مفید برای رشد جنین است. از آنجا که بادام هندی منبع بسیار خوبی از کلسیم است که برای رشد مناسب استخوان ها و دندان های جنین بسیار مفید و موثر خواهد بود. برخی منابع می گویند که بادام هندی به مقابله بدن با عفونت ها و باکتری کمک کرده و نوع خام آن از ابتلا به فشار خون بالا، سردرد های شدید و میگرن در بارداری جلوگیری می کند. اما مصرف بیش از حد آن به علت وجود اگزالات می تواند سبب مشکلات کلیوی و صفراوی در مادر شود. به همین سبب لازم است در ضمن این که به دریافت مواد مغذی توجه می کنید، برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی، اعتدال را رعایت کنید.

 

آیا خوردن بادام هندی در بارداری بی خطر است؟ بادام هندی مواد مغذی ضروری را در دوران بارداری فراهم می‌کند

بادام هندی سرشار از ویتامین و مواد معدنی و یک منبع عالی انرژی برای تغذیه در هنگام بارداری است. هر ۳۰ گرم بادام هندی مواد مغذی و مزایای سلامتی زیر را در دسترس شما قرار می‌دهد:

منیزیم، ۸۳ میلی گرم، ۲۳ درصد نیاز روزانه (میزان توصیه شده روزانه)

این ماده به عملکرد درست قلب، ماهیچه‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کند و از مشکلات و بیماری‌هایی مثل پره اکلامپسی در بارداری جلوگیری می‌کند. مقدار قابل توصیه مجاز روزانه در دوران بارداری تا ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلی گرم بالا می‌رود در حالیکه در زمان معمول مصرف روزانه منیزیم ۳۱۰ میلی گرم است.

پتاسیم، ۱۸۷ میلی گرم، 9/3درصد نیاز روزانه

این الکترولیت برای عملکرد نرمال سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌های بدن ضروری است. کمبود پتاسیم می‌تواند منجر به فشار خون شود که برای مادران باردار خطرناک است. مادران باردار حدود 700/4 میلی گرم (۷/۴گرم) پتاسیم در روز نیاز دارند، اگرچه ممکن است هر ۳۰ گرم ( یک اونس) بادام هندی نیاز شما را به پتاسیم برآورده نکند، اما نگران نباشید، زیرا خطر ناشی از این کمبود پایین است.

به یک کاسه ماست، مقداری بادام هندی بو داده اضافه کرده و مقداری زرد آلو نیز به عنوان تزئین روی آن بریزید.

فسفر، ۱۶۸ میلی گرم، ۲۴-۱۳ درصد نیاز روزانه

فسفر برای تقویت استخوان و دندان ها، عملکرد کلیه و تولید بلوک‌های ساختمان ژن ها، اهمیت دارد. مادران باردار که سن آنها بالاتر از ۱۸ سال باشد، روزانه به ۷۰۰ میلی گرم و در صورتی که سن آنها کمتر ۱۸ سالگی باشد، روزانه ۱۲۵۰ میلی گرم از این ماده نیاز دارند.

روی، 64/1 میلی گرم، ۱۳ درصد نیاز روزانه

این ماده معدنی حیاتی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. این ماده برای سیستم ایمنی و لخته شدن خون، عملکرد مناسب برای بارداری و زایمان سالم، ضروری است. مادران باردار به ۱۱ تا ۱۲ میلی گرم از این ماده نیاز دارند و نیاز افراد در حالت معمولی ۸ میلی گرم در روز است.

کلسیم، ۱۰ میلی گرم، ۱ درصد نیاز روزانه

با ترکیب مقداری سبزیجات بخارپز و مقداری بادام هندی بو داده یک سالاد مقوی تهیه کنید. کلسیم علاوه بر دارا بودن مواد معدنی حیاتی برای استخوان بندی و دندان ها، برای انبساط و انقباض عروق خونی و عملکرد اعصاب و عضلات ضروری است. بزرگسالان باردار به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. دریافت کلسیم همچنین ریسک ابتلا به پره اکلامپسی را کاهش می‌دهد. کلسیم در دوران بارداری بسیار حیاتی است و شما باید از طریق مصرف لبنیات و سبزیجات سبز رنگ و نیز مصرف بادام هندی در بارداری، این ماده حیاتی را دریافت کنید.

آهن، ۸۹/۱ میلی گرم، ۷ درصد نیاز روزانه

آهن ماده حیاتی و مورد نیاز گلبول های قرمز است که اکسیژن را به قسمت‌های مختلف بدن می‌رساند. مادران باردار مستعد کمبود آهن هستند که می‌تواند منجر به کم خونی، خستگی مفرط و ضعف شود و بارداری را با سختی مواجه کند. مقدار مصرف توصیه شده برای مادران باردار ۲۷ میلی گرم در روز است و این مقدار برای سایر بانوان ۱۸ میلی گرم است که بخشی از آن را می توان از طریق خوردن بادام هندی در بارداری تامین کرد.

فولات، ۷ میکرو گرم، 75/1درصد نیاز روزانه

با مخلوط کردن جو دو سر غنی شده با اسید فولیک و یک مشت بادام هندی، یک صبحانه مقوی داشته باشید. همچنین می‌توانید مقداری مارچوبه پخته شده را با آبلیمو، نمک و فلفل و بادام هندی مخلوط و به عنوان یک سالاد مغذی مصرف کنید. فولات یا ویتامین B9 برای مادران باردار ضروری است، زیرا می‌تواند به کاهش ریسک نقایص لوله عصبی در جنین کمک کند که شامل مشکلاتی مثل ستون فقرات شکاف دار، آنانسفالی و انسفالوسل و غیره هستند.

ویتامین ک،  7/9 میکرو گرم، ۱۰ درصد نیاز روزانه

وجود ویتامین K برای انعقاد خون که یک عملکرد حیاتی در هنگام زایمان و یا سزارین برای جلوگیری از خونریزی است، ضروری است. میزان مورد نیاز روزانه ویتامین K  حدود ۹۰ میکرو گرم است.

مس، ۶۲۲ میکرو گرم، ۶۲ درصد  نیاز روزانه

مس برای ساخت گلبول های قرمز خون و همچنین برای تولید کلاژن مورد نیاز است. بانوان باردار روزانه به ۱۰۰۰ میکرو گرم مس نیاز دارند، در حالیکه افراد در شرایط عادی به ۹۰۰ میکرو گرم از این ماده احتیاج دارند.  حال که می دانید آیا خوردن بادام هندی در بارداری بی خطر است، لازم است که اعتدال در مصرف آن را رعایت کرده و زیاده روی نکنید.

مطالعه بیشتر:

1- فواید و عوارض جانبی خوردن پسته در بارداری

2- آیا خوردن بستنی در بارداری مضر است؟

3- آیا خوردن قهوه در بارداری مضر است؟

4- فواید خوردن کشمش در دوران بارداری