The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن پاپایا در بارداری بی خطر است یا نه؟

پیروی از رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای مادران باردار بسیار مهم است. به همین دلیل در طول دوران بارداری، به مادران توصیه هایی در مورد غذاهای مصرفی در این دوران حساس و همچنین غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب کنند، داده می شود. در ادامه این متن برای شما شرح می دهیم که آیا خوردن خوردن پاپایا در بارداری مجاز است یا نه؟

آیا خوردن پاپایا در بارداری بی خطر است؟

بله و خیر. در مورد خوردن پاپایا در دوران بارداری سردرگمی و تناقض وجود دارد. زیرا پاپایای رسیده برای مادران باردار مفید است در حالی که پاپایای نارس اینطور نیست.

پاپایای رسیده (پوست زرد)

پاپایای رسیده منبع طبیعی و سالمی از موارد زیر است:

• بتاکاروتن،

• کولین،

فیبر،

فولات،

• پتاسیم،

• ویتامین های A، B و C،

پاپایای نارس (پوست سبز)

پاپایای نارس منبع غنی از مواد زیر است:

• لاتکس،

• پاپائین،

چرا باید از  خوردن پاپایا در بارداری به صورت نارس اجتناب کنند؟

مادران باید از  پاپایا در بارداری به صورت نارس اجتناب کنند، زیرا:

• ممکن است باعث انقباضات رحمی شود که منجر به زایمان زودرس می شوند.

• پاپایای نارس حاوی ماده پاپائین است که ممکن است بدن شما آن را با پروستاگلاندین هایی که گاهی برای القای زایمان استفاده می شوند، اشتباه بگیرد و در نتیجه در معرض خطر زایمان زودرس قرار بگیرید. پاپائین همچنین ممکن است غشاهای حیاتی کیسه آمنیوتیک که از جنین حمایت می کنند را ضعیف کند.

• این یک آلرژن رایج است که می تواند واکنش حساسیتی خطرناکی را ایجاد کند.

آیا در دوران بارداری می توانید پاپایا بخورید؟

اگرچه خوردن پاپایای رسیده ضرری ندارد، اما در دوران بارداری باید از مصرف پاپایای نیمه رسیده یا نارس خودداری کنید. این به این دلیل است که آن ها حاوی لاتکس (آنزیم ها یا مایع شیری سفید رنگی است که از پاپایا خارج می شود) هستند، ماده ای که می تواند با ترشح پروستاگلاندین ها (گروهی از ترکیبات با اثرات متفاوت هورمون مانند، که به ویژه باعث تقویت انقباضات رحمی می شوند) زمینه ساز انقباضات رحم شده و در نتیجه احتمال سقط جنین را افزایش دهد.

علائمی که باید مراقب آن ها بود چیست؟

مادر باردار ممکن است به دلیل انقباضات رحمی درد زیر شکم را تجربه کند، بنابراین در صورت بروز چنین علامتی حتما به بیمارستان مراجعه کنید.

بنابراین، آیا می توانید در دوران بارداری پاپایای رسیده بخورید؟

پاپایای رسیده حاوی لاتکس نیست و می توان آن را در طول تمام سه ماهه های بارداری مصرف کرد. با این وجود سه ماهه اول بارداری دوران بسیار حساسی است و از آنجا که خوردن پاپایای نارس یا نیمه رسیده می تواند منجر به درد و انقباضات زودرس رحمی شود، بنابراین بهتر است در دوران بارداری و خصوصا سه ماهه اول آن، از خوردن انواع نارس و نیمه رسیده پاپایا خودداری کنید.

در دوران بارداری چه مقدار پاپایا می توانید مصرف کنید؟

یک کاسه پاپایای رسیده کافی است. هر غذایی که در دوران بارداری می خورید، باید در حد اعتدال مصرف شده و بنابراین باید آن را فقط تا جایی که می توانید هضم و تحمل کنید، بخورید. زیرا سوء هاضمه دوران بارداری ممکن است منجر به مشکلاتی مانند استفراغ شود.

سخن نهایی

اگرچه خورن پاپایا در بارداری به صورت رسیده می تواند بخش مفیدی از برنامه غذایی مادران باردار باشد، اما پاپایای نارس می تواند بسیار خطرناک باشد. برخی از مادران باردار در طول دوران بارداری خود به خوردن پاپایای رسیده ادامه می دهند. با این حال، برخی از مادران تصمیم می گیرند تا انتهای بارداری و پس از زایمان، پاپایا را از رژیم غذایی خود حذف کنند، زیرا منابع تغذیه ای بسیار دیگری وجود دارد که می توانند در دوران بارداری با خیال راحت از خوردن آن ها لذت ببرند.

مطالعه بیشتر:

تغذیه مناسب در بارداری چیست وچه ویژگیهایی دارد؟

در بارداری چه میوه ای بخوریم و میوه های مفید کدامند؟

تغذیه مناسب بارداری در ماه اول و غذاهایی که باید مصرف کرد

منبع: healthline