The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی بر تخمک‌ گذاری و باروری

بر اساس پژوهش‌های جدید داروهای ضد التهاب بر تخمک ‌گذاری اثر می ‌گذارند. مطالعه‌ ای جدید نشان می دهد، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مثل آسپرین، ایبوبروفن و دیکلوفناک بر باروری تاثیر دارند.

در سراسر جهان داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی به طور گسترده‌ای مصرف می‌شود و برخی از آنها را می‌توان بدون نسخه خرید. این داروها با پیشگیری از پاره شدن فولیکول تخمک، تخمک‌ گذاری را محدود می‌سازند، در نتیجه از رها شدن تخمک بالغ (تخمک گذاری) پیشگیری می‌کنند.

طبق این پژوهش، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی فقط پس از ده روز مصرف، تخمک گذاری را محدود می‌سازند. پژوهشگران، 39 خانم را مطالعه کردند. شرکت ‌کنندگان به چهار گروه تقسیم شدند و روزانه به آنها دارویی خاص داده شد. گروه کنترل روزانه دارونما دریافت کردند و به گروه‌های دیگر داروی دیکلوفناک، ناپروکسن و اتوریکوکسیب داده شد.

از فناوری اولتراساوند برای اندازه‌ گیری اندازه‌ تخمدان، ضخامت آندومتریوز و ارزیابی قطر فولیکول تخمک غالب استفاده شد. میزان پروژسترون را نیز اندازه‌ گیری کردند. این بررسی در روز دهم چرخه عادت ماهانه‌ شرکت ‌کنندگان شروع شد. پس از ده روز پیاپی مصرف دارو، آزمایش اولتراساوند تکرار شد تا مشخص شود که آیا تخمک گذاری رخ داده است یا خیر.

بر اساس یافته‌ پژوهشگران، تمام خانم‌ها در گروه کنترل تخمک‌ گذاری کردند، اما میزان تخمک ‌گذاری برای دیگر گروه‌ های آزمایش بسیار کمتر بود. در شرکت‌ کنندگان مصرف‌ کننده‌ ناپروکسن و اتوریکوکسیب، فقط حدود یک چهارم تخمک‌ گذاری کردند. در گروه مصرف کننده‌ دیکلوفناک، فقط حدود شش درصد از شرکت ‌کنندگان تخمک‌ گذاری کردند.

در انتهای آزمون، میزان پروژسترون اندازه‌ گیری شد و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی با کاهش میزان پروژسترون مربوط بودند. میزان کم پروژسترون در مشکل ناباروری نقش دارد.

تصور می‌شود، تخمک‌ گذاری محدود شده موقتی است و متوقف کردن مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مشکل را حل می‌کند.

به گفته‌ دکتر سامی سلمان، البته این شواهد هشداری دیرهنگام است، زیرا بسیاری از پزشکان از قبل می‌گفتند:" داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی، که به شکل گسترده‌ای مصرف می‌شود و بدون نسخه نیز می‌توان آن را خرید، از پاره شدن فولیکول تخمک پیشگیری می‌کند و خانم‌هایی که از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند برای بارور شدن تخمک رها کنند."

پیشتر نیز مطالعه‌ای چنین یافته‌هایی داشت. آنها می‌گفتند:" داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی که به علت ترکیبات ضد درد و ضد التهاب به شکل گسترده‌ ای استفاده می ‌شود، به طور مداوم تخمک‌ گذاری را در تمام موجودات پستاندار تحقیق شده محدود می ‌سازد."

به گفته دکتر اندرو اور، می‌دانیم که داروها و هورمون‌های تجویز شده‌ بر اساس روز، بر تخمک گذاری تاثیر می‌گذارد. داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی در این دسته قرار می‌گیرند و به همین علت، اگر برای باردار شدن تلاش می ‌کنید، باید همیشه اطلاعات دارویی مصرف‌ کننده (ترکیبات دارو) را بخوانید. البته اگر هر مشکل سلامتی دارید، این امر صادق است و شامل مشکل زنانگی نیز می‌شود. همیشه درباره‌ تاثیر داروها بر باروری (چه اکنون یا چه آینده) با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید (که اغلب در ابتدا این موارد را تشخیص می‌دهند).

اغلب مصرف‌کنندگان داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی بانوانی در سن باروری هستند که برخی از آنان برای بچه‌دار شدن تلاش می‌کنند. این اطلاعات جدید به بانوان کمک می‌کند تا درمان‌ها و داروهای مسکن مصرفی‌شان را با آگاهی انتخاب ‌کنند.

منبع: نی نی+