The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطرات و عوارض سرپا ایستادن در دوران بارداری

باردرای بیماری نیست اما بدن شما را شکننده می کند. این به آن معنا نیست که شما نیاز به استراحت مطلق دارید. اما از ایستادن برای ساعت های طولانی باید خودداری کنید. عوارض سرپا ایستادن در دوران بارداری زمانی خود را نشان خواهند داد که شما به مدت بیشتر از 20 دقیقه تا نیم ساعت بدون رعایت نکات مربوطه، سرپا بایستید.

در دوران بارداری بدن شما در برابر عوامل محیطی نسبت به قبل حساس تر خواهد شد. با پیشرفت سن بارداری هورمون ریلکسین در بدنتان افزایش یافته و بر روی عضلات و مفاصل تاثیر می گذارد. این تاثیر سبب ظهور عوارض زیاد ایستادن در بارداری خواهد شد. هورمون ریلکسین رباط های بدن شما را تا حدی نرم می کند به این ترتیب این رباط ها نمی توانند حمایت کافی از مفاصل به عمل آورند. دامنه حرکت استخوان ها در امتداد مفاصل زیاد شده و به اعصاب اطراف آنها فشار وارد می شود. از طرفی شکم بزرگ و برجسته مرکز ثقل بدنتان را تغییر می دهد و در کنار وزنی که افزایش یافته به شدت به ستون مهره ها فشار وارد می کند.

با تمامی این تغییراتی که در اثر باردار شدنتان رخ داده، اگر احتیاط های لازم را به کار نبندید، عوارض ایستادن در بارداری به صورت درد کمر، لگن و ... خود را نشان خواهد داد.

 

ایستادن طولانی مدت در بارداری چه عوارض و خطراتی دارد (عوارض زیاد ایستادن در بارداری)؟

در اینجا به برخی عوارض ایستادن به مدت طولانی در بارداری اشاره می‌شود:

1- درد در قسمت پایینی کمر

حدود 50 تا 70 درصد از خانم های بارداری دچار درد در ناحیه قسمت پایینی کمر هستند. بسیاری نیز از درد پا شکایت دارند. اگر کار شما به گونه ای است که مستلزم ایستادن است احتمالا درد در این قسمت کمر در شما بیشتر است.

2- افزایش فشار خون بارداری

افزایش فشار خون برای هر فردی خطرناک است اما برای مادر باردار می‌تواند به مسئله مرگ و زندگی تبدیل شود. مطالعات نشان می‌دهد ایستادن طولانی می‌تواند موجب افزایش فشار خون در مادر باردار شود.

3- بروز درد لگنی

برخی مادران طی بارداری به درد کمربند لگنی که با عنوان اختلال عملکرد سمفیز پوبیس شناخته می‌شوند، مبتلا شوند. این اختلال درد زیادی را در ناحیه لگن به ویژه استخوان آن ایجاد می‌کند. ایستادن طولانی مدت می‌تواند به منجر به بدتر شدن نشانه های این اختلال از جمله درد شدید کف لگن شود.

4- کاهش رشد جنین

اگر به مدت طولانی و در حال ایستاده کار کنید این احتمال وجود دارد که جنین رشد کافی نداشته باشد.

5- عامل زایمان زودرس

برخی مطالعات نشان می‌دهد که ایستادن به مدت طولانی می‌تواند منجر به زایمان زودرس شود.

6- افت فشار خون

سرپا ایستادن زیاد بدون وقفه می‌تواند موجب افت فشار خون مادر باردار شود.

7- تشدید ورم پا

بسیاری از خانم های باردار از ادم یا تورم پا در طول بارداری رنج می‌برند. ساعت‌ها ایستادن بدون وقفه این شرایط را تشدید می‌کند.

 

تاثیر ایستادن طولانی مدت بر رشد جنین

مطالعات نشان می دهد که ایستادن و کار کردن طولانی مدت می تواند سبب کند شدن رشد جنین شود.

بر اساس مطالعات انجام شده جنین های بانوانی که در دوران بارداری خود به مدت طولانی سر پا می ایستاده اند به طور متوسط اندازه دور سر آنها یک سانتی متر کمتر بوده است.

بعلاوه بانوانی که که در طی هفته بیشتر از 25 ساعت کار می کرده اند نسبت به آنانی که کمتر از این مقدار کار می کرده اند صاحب نوزادانی می شدند که وزن هنگام تولد آنها 150 تا 200 گرم کمتر است.

 بر اساس تحقیقات انجام شده این تفاوت های وزنی و رشدی در جنین های این مادران در سه ماهه سوم بارداری رخ می دهد. لازم به ذکر است به هیچ وجه نمی توان گفت که ایستادن طولانی مدت و کار کردن احتمال بروز زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد.

به طور کلی و بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه بانوان باردار می توانند در دوران بارداری به کار کردن ادامه دهند، اما لازم است که در این باره احتیاط های لازم را نیز رعایت کنند. برای مثال در حین کار کردن در فواصل منظم بنشینند، بایستند و راه بروند، همانطور که ایستادن طولانی مدت سبب تجمع خون در پاها، ادم و کاهش خون رسانی به جنین می شود، که از جمله عوارض سرپا ایستادن در دوران بارداری محسوب می شود. همچنین نشستن طولانی مدت نیز خطر لخته شدن خون را به دنبال خواهد داشت.

 

مطالعه بیشتر:

1- 10 نکته برای جلوگیری یا پیشگیری از کمر درد بارداری

2- 5 تمرین ورزشی برای کاهش درد پشت و کمر در دوران بارداری

3- آیا بالا رفتن از پله در دوران بارداری بی خطر است؟

4- عوارض و مشکلات شب کاری در دوران بارداری